Toon posts:

[linux] creeeren van artificiele load voor testdoeleinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag!

Ik ben op zoek naar een programma dat artificiele cpu/disk/etc-load kan creeeren op een linuxbak, en dan het liefst ook nog op bepaalde percentages, dus bv 25%, 50%, of 100% load, voor testdoeleinden. Ik heb tot nu toe kleine zelfgeschreven programmaatjes gebruikt die bijvoorbeeld twee miljard keer de wortel van 2 uitrekent maar dat is niet echt flexibel. Kent iemand handige alternatieven?

Alvast bedankt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

bonny?
bonnie++ ofzoiets is erook nog.

Verder ben ik ook wel benieuwd (heb nieuwe quad-core bak... en wil die eens goed martelen)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af wat je nog denkt te kunnen testen op een bak die het zwaar heeft met 'iets' wat totaal niet met je test heeft te maken? :)

Verder, load op een bak krijgen is niet zo moeilijk, maak een nfs-server aan, en vraag vanaf de bak die je wilt testen continue een aantal files aan. Gooi daarna de nfs-server plat en zie de load stijgen. Of draai iets als bonnie++ op een te trage disk, of zet er mysql op en ga een paar tabellen uitlezen zonder enige indexen die te groot zijn om in je interne geheugen te passen, etc..etc..

Maar de vraag blijft denk ik: wat denk je nog te kunnen testen op een bak die het te druk heeft met de loadgeneren t.o.v. je eigenlijke test? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Fork bomb draaien? :)

moto-moi's nfs-manier gaat niet helpen trouwens, dat veroorzaakt wel load (als in, het getalletje gaat omhoog) maar geen load (als in, niks wordt langzamer).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

dat viel dus onder de 'etc'-load CyBeR ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:25:
Ik vraag me af wat je nog denkt te kunnen testen op een bak die het zwaar heeft met 'iets' wat totaal niet met je test heeft te maken? :)

<snip>

Maar de vraag blijft denk ik: wat denk je nog te kunnen testen op een bak die het te druk heeft met de loadgeneren t.o.v. je eigenlijke test? :)
Ik ben een scheduler aan het testen die verschillende (reken)taken moet gaan uitdelen aan servers en de load op de servers moet gaan bepalen welke taak op welke server terechtkomt. Dan wil ik graag dus dat 1 server voor 25% beschikbaar is en een andere op 75%.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ga die server-belasting dan gewoon op die bakken draaien :)
of iig een vergelijkbare load.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb in de kernel ooit iets gevonden van een "packet generator", maar die is volgens mij alleen voor netwerkload. Zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe je dat ding moet gebruiken...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1