Bracket koelen

Pagina: 1
Acties:

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
hoi allemaal,

Ik maak op school gebruik van brackets. Dit is makkelijk, omdat je dan achter een willekeurige pc kan gaan zitten om aan te werken terwijl je toch je eigen harddisk bij je hebt.

Ik heb thuis ook maar het rack gemonteerd, zodat ik op school en thuis gebruik kan maken van de harddisk met bracket.

nu heb ik 1 probleem de harddisk word in zijn bracket veel te warm. De bracket is zo goed als geheel vervaardigd uit plastic en dit houd aardig wat warmte vast. Het gevolg is mijn schijf raakt oververhit.

Nu is mijn vraag heeft iemand een idee hoe ik deze harddisk toch ga koelen? de fan in de bracket is niet vervangbaar vanwege zijn rare eigenschappen (40x40x8 mm) iemand enig idee?

de bracket:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=F4CBFBZO

het bij behorende rack:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=RP3OUN47

b.v.d. Zygivt

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een hele simpele oplossing; gaatjes boren/stukjes eruit vijlen. Ik heb een externe HD die totaal geen koelingsmogelijkheden had (standaard). Ik heb er een 40mm fan in weten te modden + 2 "halve manen" eruit gedremeld. De temp van mn HD daalde dramatisch!

Instagram / YouTube

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
aramdin schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:43:
Een hele simpele oplossing; gaatjes boren/stukjes eruit vijlen. Ik heb een externe HD die totaal geen koelingsmogelijkheden had (standaard). Ik heb er een 40mm fan in weten te modden + 2 "halve manen" eruit gedremeld. De temp van mn HD daalde dramatisch!
je bedoelt drastisch? ;)

ontopic:
hoe hoog is dat ding? anders sloop je dr gewoon n vierkantje uit en zet je dr nog n 40mm fan op (of meerdere)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Lol idd ja, drastisch :)

Instagram / YouTube

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
en om je vraag te beantwoorden hoe je aan stroom komt, achterop je bracket zit gewoon een molex aansluiting, sloop de connector van je fannetje af, verbind de 12V met de 12V en de gnd met de gnd en klaar ben je!, 5V is denk ik ook wel genoeg, en anders doe je 7V :)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik denk dat je een intke en een outtake onder de HD moet maken, aangezien de HDD rack daar gewoon open is en het geen zin heeft een afgedekte fan te doen draaien ...

ik denk dat 60 mm beter is en het zal even goed passen, met 60mm kan je de fans op 5V laten draaien en ze toch genoeg lucht laten aanzuigen en uitstoten

Out of the box? What box? There is no box.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 02:50

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Topicstarter
he jongens bedankt voor de tips. Ik heb een 120 mm fan aan een front bezel vastgemaakt. Deze bezel zet ik boven de bracket en zo doende word mijn bracket gekoeld. De klep van de bracket zelf heb ik een 2 sleuven in geslepen. Dus de harddisk wordt nu prima gekoelt.

Bedankt voor jullie hulp jongens _/-\o_

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:15
Pics!!!!1111oneoneoneeleven!
Pagina: 1