Toon posts:

meerdere externe hdd's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1 jaar werk ik alleen nog maar op mijn laptop, een Acer Aspire 1690. Tot zover geen problemen, integendeel het is een erg goede laptop. Er zit een hdd in van 100gig, die vaak tot aan de nok toe gevuld staat.
Daarom wil ik een externe hdd gaan halen. Op die manier kan ik al mijn muziek en zooi daarop knikkeren en hoef ik niet telkens rommel eraf te halen.

Als arme student en typisch Nederlander zijnde twijfel ik over de prijs die ik ervoor moet betalen. Daarom stel ik de vraag: is het verstandiger om een grote (dure) externe hdd te kopen van 400 of 500 gig of kan ik evengoed 2 kleinere hdd's (250gig) kopen die bij elkaar goedkoper zijn.
Tot zover is mijn oog gevallen op de externe Toshiba hdd's.

Wat raden jullie aan en weet iemand of deze hdd een goed product is? Mijn laatste vraag is verder nog, kan ik een/deze externe hdd aan een router hangen zodat ik bijvoorbeeld mijn muziek via inet kan streamen?

Ik zou zeggen, brand los!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 00:30

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

1 grote of meerdere kleine is een kwestie van budget. En van USB poorten. En van gewicht in je laptoptas. Heb zelf een kleine Supertech (100G) drive en die slurpt z'n power gewoon uit de USB poort. Dat zie ik een 500-gig drive nog niet doen, dus zeul je ook weer een adapter mee. verder is het gewoon een kwestei van wat wil je uitgeven.

Disk aan een Router hangen kan ook, mits je router een USB poort heeft, en disk ondersteuning heeft.De meeste moderne dingen hebben dat wel.

[ Voor 17% gewijzigd door DaRealRenzel op 20-11-2006 23:18 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

DaRealRenzel schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:17:
1 grote of meerdere kleine is een kwestie van budget. En van USB poorten. En van gewicht in je laptoptas. Heb zelf een kleine Supertech (100G) drive en die slurpt z'n power gewoon uit de USB poort. Dat zie ik een 500-gig drive nog niet doen, dus zeul je ook weer een adapter mee. verder is het gewoon een kwestei van wat wil je uitgeven.

Disk aan een Router hangen kan ook, mits je router een USB poort heeft, en disk ondersteuning heeft.De meeste moderne dingen hebben dat wel.
Ik zeg: de Asus WL500g-Premium

Hoi!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:13:
Sinds 1 jaar werk ik alleen nog maar op mijn laptop, een Acer Aspire 1690. Tot zover geen problemen, integendeel het is een erg goede laptop. Er zit een hdd in van 100gig, die vaak tot aan de nok toe gevuld staat.
Daarom wil ik een externe hdd gaan halen. Op die manier kan ik al mijn muziek en zooi daarop knikkeren en hoef ik niet telkens rommel eraf te halen.

Als arme student en typisch Nederlander zijnde twijfel ik over de prijs die ik ervoor moet betalen. Daarom stel ik de vraag: is het verstandiger om een grote (dure) externe hdd te kopen van 400 of 500 gig of kan ik evengoed 2 kleinere hdd's (250gig) kopen die bij elkaar goedkoper zijn.
Tot zover is mijn oog gevallen op de externe Toshiba hdd's.

Wat raden jullie aan en weet iemand of deze hdd een goed product is? Mijn laatste vraag is verder nog, kan ik een/deze externe hdd aan een router hangen zodat ik bijvoorbeeld mijn muziek via inet kan streamen?

Ik zou zeggen, brand los!
wat is je budget?
Zelf zat ik ook met zo'n dilemma maar ik heb voor een Externe Lacie 500gb gekozen, 199 euro bij de MM als aanbieding een tijdje terug.

Ga je overigens nog reizen met die laptop of hoeft de data alleen op 1 plek beschikbaar te zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Met de laptop ga ik uiteraard wel reizen maar de hdd hoef ik dan niet mee te nemen. wat dat betrefd zouden 2 aparte schijven dus ok zijn denk ik. het mooise zou verder nog zijn als ik ze aan de router kan hangen zodat ik er ook toegang tot heb via inet.

of dit mogelijk is is echter nog de vraag. iemand ervaring mee?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als je ze niet telkens hoeft mee te nemen zou ik voor 2 gaan :) Als er dan eventueel 1 sneuvelt heb je de helft van je data nog. Anders ben je alles in 1 klap kwijt.

Verwijderd

Je kan ook kiezen voor de voordelen van beide. Je koopt een 2.5 om makkelijk op de data mee te nemen als je onderweg bent. En een grote die je wat minder makkelijk kan meenemen. PS, momenteel is de 320 vaak het goedkoopste als je prijs/gig bekijkt.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 21:06
Aan je router/netwerk hangen kan zowieso met een ethernet harddisk. Zie daarvoor [Ervaringen]Ethernet harddisks

De keuze 2 kleinere of 1 grotere kan je neem ik aan zelf wel maken op basis van de kosten per gig.

[ Voor 66% gewijzigd door Jesse op 21-11-2006 19:51 ]

Pagina: 1