Toon posts:

VoIP Tiscali doorschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande vraag heb ik al een maand geleden naar Tiscali gestuurd, maar geen reactie. Daarom hier maar een poging:

Ik heb thuis Tiscali bellen en wil het thuisnummer (gratis) doorschakelen naar m'n vaste nummer in m'n stacaravan (KPN Experiabox). Aangezien Tiscali *21 niet ondersteunt ben ik zoekende.

Is dat mogelijk om te forwarden via het Zyxel-modem van Tiscali?

Liever heb ik deze oplossing: Ik wil in m'n stacaravan via KPN-internet inloggen op het sip-account van Tiscali met een softwareprogramma als X-lite.Thuis op m'n tiscali-account werkt het prima, maar als ik dan met de inloggegevens van sip.telefoondienst.nl elders inlog werkt het niet meer.

Ik heb dan m'n modem uitgeschakeld zodat ik op m'n thuisadres via het Tiscali-voipmodem niet meer ingelogd ben voor sip.

Ik weet dat een locatiegebonden telefoonnummer (055) niet zonder meer elders in Nederland gebruikt mag worden, tenzij je als hoofdgebruiker op het oorspronkelijk uitgifteadres blijft wonen (Apeldoorn). Dat is natuurlijk zo.

Wie weet raadt?

Richard

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:42:
Onderstaande vraag heb ik al een maand geleden naar Tiscali gestuurd, maar geen reactie. Daarom hier maar een poging:

Ik heb thuis Tiscali bellen en wil het thuisnummer (gratis) doorschakelen naar m'n vaste nummer in m'n stacaravan (KPN Experiabox). Aangezien Tiscali *21 niet ondersteunt ben ik zoekende.
Tiscali ondersteunt geen door schakeling. Of eigenlijk gezegd, ze biedt deze mogelijkheid niet aan.
Is dat mogelijk om te forwarden via het Zyxel-modem van Tiscali?
Je kan wel vanaf een andere locatie een VPN (tunnel) naar je ZyXEL opbouwen. Dan je SIP aanmelding via die tunnel, via je ZyXEL modem en thuis verbinding bij Tiscali op de servers doen. Vereist wel enig 'piel-werk', kennis en kunde natuurlijk :+
Liever heb ik deze oplossing: Ik wil in m'n stacaravan via KPN-internet inloggen op het sip-account van Tiscali met een softwareprogramma als X-lite.Thuis op m'n tiscali-account werkt het prima, maar als ik dan met de inloggegevens van sip.telefoondienst.nl elders inlog werkt het niet meer.
Als je de locatie van je stacaravan de mogelijkheid hebt om ook Tiscali ADSL te nemen kan je daar gewoon hetzelfde nummer ook in je modem zetten. Vanaf een ander ADSL netwerk werkt dat niet helaas.
Ik heb dan m'n modem uitgeschakeld zodat ik op m'n thuisadres via het Tiscali-voipmodem niet meer ingelogd ben voor sip.
Dat hoeft niet eens, je kan je twee keer aanmelden vanaf thuis zelfs. Met je ZyXEL 1x en met een andere SIP client of softclient ook nog een keer.
Ik weet dat een locatiegebonden telefoonnummer (055) niet zonder meer elders in Nederland gebruikt mag worden, tenzij je als hoofdgebruiker op het oorspronkelijk uitgifteadres blijft wonen (Apeldoorn). Dat is natuurlijk zo.
Regio nummers zijn alleen gebonden aan het 'thuis adres' en 'factuur adres' waar het op is uitgegeven. Het tijdelijk gebruiken op een andere locatie binnen Nederland mag gewoon tegenwoordig.
Wie weet raadt?
Zie boven. Geen raad, maar wel duidelijkheid.
Richard
Lees even de regels, groetjes of afkondigingen zijn niet gewenst op GoT. Als we dat allemaal doen wordt het een rommeltje en een 'groetjes plaats'.
[/quote]

[ Voor 77% gewijzigd door bjck op 20-11-2006 23:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
OVer die VPN-tunnel gesproken. Dan moet ik thuis de pc aan laten staan en ook op m'n vakantieadres? En dan kan ik via het softwareprogramma X-lite bellen en gebeld worden op m'n thuisnummer?
Is er ergens een website die helder uitlegt hoe je een VPN-tunnel opzet?

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:29:
OVer die VPN-tunnel gesproken. Dan moet ik thuis de pc aan laten staan en ook op m'n vakantieadres?
PC hoeft niet perse, je ZyXEL modem kan dat ook.
En dan kan ik via het softwareprogramma X-lite bellen en gebeld worden op m'n thuisnummer?
Correct. Of je hebt een ATA die je gebruikt ofzo.
Is er ergens een website die helder uitlegt hoe je een VPN-tunnel opzet?
Daar komt het stukje kennis, kunde, proberen, onderzoeken en nog meer proberen inderdaad aan de orde. Het is een lastig iets met veel valkuilen...

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

Wellicht dat het dan makkelijker is om een OpenVPN Server te draaien op je thuis PC.

de ZyXEL maakt alleen een tunnel naar een bestaand IPSec VPN netwerk.

Als je een linux server thuis hebt staan is dat ook goed natuurlijk.

Die VPN verbinding is nodig omdat sip.telefoniedienst.nl alleen werkt op een Tiscali verbinding.

In feite moet je dus voor elkaar krijgen dat je de verbinding maakt via thuis.

In het geval van OpenVPN zou je op je PC thuis de server draaien, op je vakantieadres inloggen met de OpenVPN client. In feite heb je dan je internetverbinding via thuis.

Enige punt is dan of de verbindingen snel genoeg zijn om ervoor te zorgen dat je geen 200ms lag hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij wat meer informatie, websites ed, verschaffen over het opzetten van een VPN-tunnel van Tiscali naar KPN (van Zyxel-modem naar Experiabox)?

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:32:
Wie kan mij wat meer informatie, websites ed, verschaffen over het opzetten van een VPN-tunnel van Tiscali naar KPN (van Zyxel-modem naar Experiabox)?
Het is maar een theorie dat het zou kunnen werken misschien hoor. Als je helemaal nog geen enkele ervaring hebt met het opzetten van VPN tunnels zou ik er niet aan beginnen om het uit te gaan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op woensdag 29 november 2006 @ 10:24:
[...]

Het is maar een theorie dat het zou kunnen werken misschien hoor. Als je helemaal nog geen enkele ervaring hebt met het opzetten van VPN tunnels zou ik er niet aan beginnen om het uit te gaan zoeken.
Da's een duidelijk antwoord, maar niet erg doeltreffend. Een mens is nooit te oud om te leren, is meer wijsheid, volgens mij. Ik kan ook streamen van de ene locatie naar de andere, ook wel tamelijk ingewikkeld, dan moet ik dit toch ook kunnen.
Heeft er iemand vertrouwen in mij?
Pagina: 1