Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[react] Uploaden gebruikersicoon zonder extensie geeft error

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een gebruikersicoon zonder bestandsextensie, aangezien mijn Linux-installatie netjes gebruikmaakt van het mime-type (image/png), maar die kan niet geüpload worden in mijn profiel hier :/ . Kan dat gefixed worden zodat alle plaatjes - ook die zonder bestandsextensie - geüpload kunnen worden? Dank :) .

Op dit moment krijg ik de volgende foutmelding:
De bestandsnaam van het icoon is niet toegestaan: gebruik alleen a-z 0-9 - _ in *.jpg/*.gif/*.png formaat
(interne identificatie: user::edit_icons::filename_error)
De naam van het plaatje dat ik wil uploaden + locatie is:
/home/harm/Desktop/IloveNewAmsterdam

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou dat gefixed moeten worden :?
Plaatje heeft een extensie nodig, en dat lijkt me een kleine moeite en verder ook netjes t.o.v. de overige gebruikers ? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom React daar zo strict op is. Er wordt ook nog een getimagesize() gedaan waarna ook nog een keer gechecked wordt of het wel een gif, jpeg of png-plaatje betreft.
Wat mij betreft mag de filename-check dus wel afgezwakt worden naar:
code:
1
/^[\w-][\w.-]*$/

Intern zou je hem dan wel een extensie kunnen geven (je voorkomt daarmee ook dat mensen een gifje als .png kunnen uploaden) - sommige os/webserver combo's hebben dat toch echt nodig om de juiste mimetype te bepalen bij het serveren ;)

[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 20-11-2006 22:50 ]

Intentionally left blank

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
moto-moi schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:44:
Waarom zou dat gefixed moeten worden :?
Omdat het mij nu extra werk kost om dat plaatje een extensie te geven :D . Software kan dat automatisch doen en dat scheelt niet alleen mij werk, maar ook anderen in de toekomst.

Hmz, er gaat nu nog iets anders mis. Als ik het plaatje (dat echt een png is) een jpg-extensie geef en het ding vervolgens upload, dan is het plaatje nog steeds een png, maar heeft het de extensie van een jpg. Ik heb geen IE, maar valt die daar niet over? Als er dan toch een check gedaan wordt of het wel een geldig bestand is, dan zou die wat mij betreft ook de bestandsextensie wel mogen toevoegen cq. corrigeren in foute gevallen.

[edit]
Het gaat trouwens om http://gathering.tweakers...523/IloveNewAmsterdam.jpg. Heuh, die wordt wel geserveerd als image/jpg aldus wget... daar gaat dus iets niet goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Harm op 20-11-2006 23:02 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:47:
Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom React daar zo strict op is. Er wordt ook nog een getimagesize() gedaan waarna ook nog een keer gechecked wordt of het wel een gif, jpeg of png-plaatje betreft.
Wat mij betreft mag de filename-check dus wel afgezwakt worden naar:
code:
1
/^[\w-][\w.-]*$/

Intern zou je hem dan wel een extensie kunnen geven (je voorkomt daarmee ook dat mensen een gifje als .png kunnen uploaden) - sommige os/webserver combo's hebben dat toch echt nodig om de juiste mimetype te bepalen bij het serveren ;)
Is het geen idee om het icoon aan te pakken ongeacht hoe 'ie heet en daarna te renamen naar *.jpg, *.png enzo? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:02:
[...]

Is het geen idee om het icoon aan te pakken ongeacht hoe 'ie heet en daarna te renamen naar *.jpg, *.png enzo? :)
ja, dat zeg ik toch? ;) Ik beschrijf tevens precies het probleem wat Harm omschrijft: dat je nu bijvoorbeeld een gifje als .jpg of .png kunnen uploaden en dat dat vervolgens ook als een jpeg of png geserveerd wordt (I've seen it happen).

[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 20-11-2006 23:21 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Deze controle zit erin omdat IIS zijn mime-type baseert op de filename, dit in tegenstelling tot echte webservers

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Spider.007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:49:
Deze controle zit erin omdat IIS zijn mime-type baseerd op de filename, dit in tegenstelling tot echte webservers
ja, dus kan React er toch wel .gif, .jpg of .png achter plakken als dat er nog niet achterstaat? Je lost dan een stukje gebruikersonvriendelijkheid op èn een bug ;)

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 21-11-2006 09:53 ]

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Spider.007 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:49:
Deze controle zit erin omdat IIS zijn mime-type baseert op de filename, dit in tegenstelling tot echte webservers
Apache doet dat ook vziw? Alleen produceert ie waarschijnlijk een acceptabelere default voor dingen die ie niet kent.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ACM schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:54:
[...]

Apache doet dat ook vziw? Alleen produceert ie waarschijnlijk een acceptabelere default voor dingen die ie niet kent.
Ik ging er even vanuit dat http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/mod_mime_magic.html enabled is

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:54:
[...]

Dat ligt er aan, je kan mod_mime_magic gebruiken die probeert het type bestand te bepalen adhv de eerste bytes in de file. Meestal wordt echter mod_mime gebruikt die extenties koppelt aan bepaalde mimetypes. mod_mime is ook standaard enabled in een default config, mod_mime_magic niet

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 21-11-2006 10:06 ]

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

added

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.