Acer laptop - beeldscherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb een probleem met mijn acer laptop (Aspire 1694WLMi, anderhalf jaar oud), hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?:

- De eerste problemen deden zich voor toen ik ongeveer een maand geleden de computer aan probeerde te doen, maar het beeldscherm niet aanging, en ook meerdere functies merkte ik niet (bluetoothknop ging niet branden, harde schijf draaide 5 seconden en stopte ermee), na paar keer aan/uit deed hij het dan wel. Af en toe startte hij wel in een keer op.

- Na een tijdje veranderde het probleem. De laptop ging wel in een keer aan, maar na ongeveer 20 minuten veranderde het beeld in een flikkerend zwart/wit schouwspel. Dezelfde dag meteen alle belangrijke bestanden overgezet. Eind van de dag was het probleem alweer verandert, nu vervaagde het beeld naar het wit. Ik zag dus laat maar zeggen mijn beeldscherm in 2 seconden héél licht worden, het midden als laatste, en dan was hij helemaal wit. Toen de computer geformatteerd (in de ijdele hoop dat dit zou helpen) maar dat gaf geen verbetering. Wel viel me op dat als de laptop niet op de oplader was aangesloten (en dus op een lagere stand draaide) hij het langer volhield. Toen geprobeerd om met de laptop in de oplader en zelf lagere stand instellen hoelang hij het vol zou houden, maar ook dit was maar 20 minuten.

Weet iemand wat het probleem is, of dit te verhelpen is, en zo ja, hoeveel me dat gaat kosten? (garantie was maar 1 jaar, en is dus verlopen)

Alvast bedankt voor de hulp

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klinkt als een overhitte videokaart of zelfs cpu/mobo. Misschien hebbie kapotte fans ? Kijk eens naar de temperatuur van de CPU & GPU. Bv. middels het Nvidia Control Panel, Speedfan, etc.

EDIT: Als je toch geen garantie hebt, schroef 'm eens open en check de fans ..

[ Voor 17% gewijzigd door SKiLLa op 20-11-2006 22:47 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Mqrk
oke kan ik inderdaad wel even doen. punt is dus alleen dat toen de problemen begonnen (met het niet opstarten) de laptop koud was (staat gewoon op mijn kamer, geen verwarming aan, raam open, graadje of 15). Ik heb alleen geen verstand van de hardware in laptops, dus als ik hem openmaak, hoe kan ik zien of er iets kapot is?

• Mqrk
ik heb net speedfan geinstalleerd, en gewacht totdat het beeld weer wit zou worden. Dit gebeurde 10 minuten nadat ik hem had aangedaan, de temperatuur was rond de 25 graden, de fans hadden nog niets gedaan. Iemand nu enige idee wat het probleem kan zijn?

• Mqrk
ik heb contact gehad met de servicedesk, zij dachten aan een kapot invertorboard óf in het ergste geval kapot beeldscherm (geschatte kosten tussen de 150 en 350 euro). Weet iemand hoe het zit met de bij wet geregelde garantie? Of moet ik de complete reparatie zelf betalen?