Toon posts:

Draadloze router signaal schommelt en valt steeds vaker uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe pc hierboven staan en heb een router geinstalleerd tussen twee pc's om internet te delen. De router is een Sitecom WL-534 V1, onze provider Casema, we hebben een vast IP en we draaien Windows XP Home.

Is het normaal dat de verbinding van m'n router schommelt tussen 33% en 70%? De ene keer is het 33%, en opeens springt ie naar 72%, en weer terug naar rond de 30%. Ik heb 'm een keer zelfs op 27% meegemaakt! Het meeste zit ie op 55%. En soms, zonder enige waarschuwing, kapt 'ie er opeens mee (internet werkt dan wel gewoon beneden, ligt dus niet aan Casema). Soms werkt het door opnieuw te connecten met het netwerk, en soms, zoals net, niet. En dan is het gewoon wachten (rebooten werkt niet), en opeens, knal, doet 'ie het weer. Hij valt nu steeds vaker uit, net schommelde hij heel snel tussen geen verbinding en 70%.

Waar ligt dit aan? Ons is verzekerd dat de draadloze router geen ellende zou hebben met de betonmuur, maar is dat het misschien? Is er een oplossing voor? Zijn er instellingen die ik misschien verkeerd heb ingesteld?

Heel erg bedankt voor elke hulp.

Verwijderd

Draadloze (DECT) telefoon in de buurt van de router? Dan zou ik die even een eindje er bij weg schuiven.

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Probeer de router eens op een ander kanaal te zetten, misschien heb je 1 of meer buren die jouw signaal weg weten te drukken.

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet je de router op een ander kanaal? Ik kan een hele hoop voor elkaar krijgen zonder te weten hoe het precies werkt (zoals een netwerk opzetten!....), maar zodra je echt op details in gaat.. Tsja.. ^_^ Er zijn idd twee andere draadloze netwerkjes in de buurt waarvan een het signaal altijd 15% is, en de ander 20-30% dacht ik.

En er zit inderdaad draadloze telefoons bij in de buurt... Ik zal ze meteen even zien te verplaatsen om te zien of het verschil maakt!

Heel erg bedankt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 18:14 ]

Verwijderd

waarschijnlijk kan je je wireless access point benaderen via een bepaald IP-adres. Geeft de draadloze access ook ip-adressen uit (dus DHCP), dan vind je dit adres wanneer je op de windows commandline: ipconfig intypt bij draadloze netwerk adapter en dan gateway.

Als hij niet zelf IP-adressen uitdeelt, maar dat wordt gedaan is het lastiger en zal je hem op moeten zoeken in de DHCP tabel van de router, het adres van deze router vind je op bovenbeschreven manier.

Indien je het ip-adres hebt gevonden, surf je naar http://dat.ip.adres, ergens in dat menu vind je de channel instellingen, waarschijnlijk waar je ook de beveiliging insteld?

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik ondertussen gevonden, en ook de optie om het kanaal te veranderen.

Nu komt de domme vraag: dat moet ik zeker op beide pc's aanpassen? Of niet?

Verwijderd

Nee... een wifikaart is in staat op meerdere kanalen te zoeken... en zal dus automatisch zien dat er een apparaat op een zekere frequentie een verbinding accepteerd en dat zodanig gebruiken.

De website die je benaderd is van de wireless router, hier hoef je dus maar eenmaal die aanpassing te doen!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, kanaal heb ik veranderd en heb nou een kanaal gevonden waar hij iig wat stabieler op is, hij hangt nu bijna altijd tussen 40 - 50%. Maar of dat nou echt de bedoeling is dat het nog zo laag is..? Of is dat altijd zo met USBrouterdingen? Omdat deze pc een Dellcomputer is kunnen we geen netwerkkaart erin zetten, dan vergaat de garantie en dat heb ik nou liever niet.. Dus we moeten per se met een USBding werken..
Pagina: 1