wil een 19" aanschaffen zeer binnenkort (werk nu met een oud 14" dingetje terwijl ik een V6800 kaart heb...
) Iemand voorkeur tussen LG 915FT of een Iiyama 4zoveel?
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over mijn Iiyama Visionmaster Pro 450 (heb ik nu ongeveer 1,5 jaar) met die andere heb ik geen ervaring.
ik heb een iiyama vision master pro 452 en het beeld is echt super scherp.
en ik kan vrijwel zeker stellen dat de service van Iiyama beter zal zijn als bij lg.
ook niet geheel onbelangrijk daar er 3 jaar onsite garantie op een Iiyama zit.
en ik kan vrijwel zeker stellen dat de service van Iiyama beter zal zijn als bij lg.
ook niet geheel onbelangrijk daar er 3 jaar onsite garantie op een Iiyama zit.
Verwijderd
Iyama zijn topschermen, uiteraard. Maar LG ook...
LG heeft echter wel een voordeel: ZOVER IK WEET (correct me if I'm wrong) zijn de LG Flatron monitoren de enige NIET-TFT/LCD monitoren die helemaal plat zijn en TOCH GEEN HORIZONTALE zwartje lijntjes door het scherm hebben lopen. En daarnaast dus TOCH NOG een haarscherp .24mm dot pitch hebben...
Nadeel: zover ik weet zijn de LG schermen wat moeilijker te krijgen...
Aan de andere kant... Iyama heeft natuurlijk 3 jaar lang ON-SITE GARANTIE...
Ik weet niet of dat bij LG hetzelfde of minder is... Anyone
LG heeft echter wel een voordeel: ZOVER IK WEET (correct me if I'm wrong) zijn de LG Flatron monitoren de enige NIET-TFT/LCD monitoren die helemaal plat zijn en TOCH GEEN HORIZONTALE zwartje lijntjes door het scherm hebben lopen. En daarnaast dus TOCH NOG een haarscherp .24mm dot pitch hebben...
Nadeel: zover ik weet zijn de LG schermen wat moeilijker te krijgen...
Aan de andere kant... Iyama heeft natuurlijk 3 jaar lang ON-SITE GARANTIE...
Ik tuur nu sinds 1 1/2 jaar naar een LG 795 FT plus en dat bevalt uitstekend.
Ik draai standaard op 1280x1024@85Hz => reuze scherp beeld!
Ik las hierboven iets over service: LG bied 3 jaar onsite, lijkt me nix mis mee.8-)
Er van uitgaande dat de LG915FT over dezelfde kwaliteiten beschikt en ook geen 'draadjes'over het scherm heeft, kan ik 'm je van harte aanraden!*D
Succes met je keuze!;)
Overigens kan Funprice 'm leveren: fl. 899,-
=> dus mooi binnen je budget....
Ik draai standaard op 1280x1024@85Hz => reuze scherp beeld!
Ik las hierboven iets over service: LG bied 3 jaar onsite, lijkt me nix mis mee.8-)
Er van uitgaande dat de LG915FT over dezelfde kwaliteiten beschikt en ook geen 'draadjes'over het scherm heeft, kan ik 'm je van harte aanraden!*D
Succes met je keuze!;)
hij zoekt een 19" geen 17"Op donderdag 01 februari 2001 13:07 schreef Hoppie het volgende:
Ik tuur nu sinds 1 1/2 jaar naar een LG 795 FT plus en dat bevalt uitstekend.
[...]
oh ja, ik volg deze discussie met intresse, ik ben ook op zoek
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Ah, dat verduidelijkt de zaak... Ik dacht al: een LG Flatron 19" voor nog geen 900 gulden versus een Iyama Diamondtron 19" voor zeker 1400 gulden, en dan heeft die LG ook nog eens geen lijntjes... Dat zou dan een no-brainer zijn...Op donderdag 01 februari 2001 13:13 schreef Wirf het volgende:
[..]
hij zoekt een 19" geen 17"
tja ik kan niks zeggen over de vergelijking maar ik kan wel zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn IIyama vision master pro 450
wat een heerlijk scherm
Maar ik moet zeggen dat wat ik van LG in de winkel gezien heb ook erg goed is, dus je moet t zelf weten, ik zou zeggen zoek ik eens wat reviews op internet..
suc6
suc6
Nou is de LG 1200 piekos minimaal, terwijl de goedkoopste Piyama 817 doet in de prijswats. Ik ga ff op zoek naar een test...
ah, gevonden. In mijn lijfblad Chip.
Als je niet persé een Natural Flat monitor hoeft te hebben en als 1600 x 1200 @ 76Hz genoeg is, heb je aan die S900MT1 een hele goede.
Link naar test.
De conclusie: verwacht geen wonderen maar hij levert een heel scherp beeld.
ah, gevonden. In mijn lijfblad Chip.
Als je niet persé een Natural Flat monitor hoeft te hebben en als 1600 x 1200 @ 76Hz genoeg is, heb je aan die S900MT1 een hele goede.
Link naar test.
De conclusie: verwacht geen wonderen maar hij levert een heel scherp beeld.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Uhh, sorry! Zat ff te pittenOp donderdag 01 februari 2001 13:13 schreef Wirf het volgende:
[..]
hij zoekt een 19" geen 17"
De genoemde prijs is inderdaad voor de 17". De 19" heb ik niet op de Funprice site kunnen vinden.
Ook ik heb een Iiyama (VisionMaster 510, 22"), daarvan is een keertje een weerstandje kapot gegaan (Lord knows how)...
Ik had geen garantiebewijs of bon meer, ff Iiyama gebeld en toch binnen een paar dagen gratis gerepareerd.
Iiyama 4ever!
Ik had geen garantiebewijs of bon meer, ff Iiyama gebeld en toch binnen een paar dagen gratis gerepareerd.
Iiyama 4ever!
*zucht*
voor zover ik weet heeft de LG ook 3 jaar onsite... Bovendien lopen ze te adverteren dat er inderdaad geen grid lijntjes door het scherm heenlopen. Heb het zelf alleen nog niet gezien aangezien de 915FT net nieuw is. Heb hem als geodkoopste gezien via deze prijswatch voor 1199. Toch goedkoper de de Iiyama.
Ondanks dat Iiyama veel groter is denk ik dat ik de LG ga kopen... Moet hem nog wel eerst ergens gezien hebben...
Ondanks dat Iiyama veel groter is denk ik dat ik de LG ga kopen... Moet hem nog wel eerst ergens gezien hebben...
hoe gaat dat dan? komt er dan een monteurtje langs die ter plekke je monitor openschroeft?Op donderdag 01 februari 2001 13:28 schreef Glewellyn het volgende:
Ook ik heb een Iiyama (VisionMaster 510, 22"), daarvan is een keertje een weerstandje kapot gegaan (Lord knows how)...
Iiyama 4ever!
of halen ze hem op, waarna je 2 maanden kunt wachten totdat je hem weer terug hebt?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
ik kreeg een boekje met daarop de garantie, maar alles was italiaans!! (of portugees ofzo) ik zag wel iets met 36 mesi wat mijns inziens 36 maanden/3jaar moet voorstellen..
maar alles is italiaans en dat is voor mij dus onleesbaar
ik heb LG 795 FT lekker beeld
bij narwal, waar ik hem weg heb, heb ik alleen de standaar 1 jaar carry-in garantie..
die staat toch los van de LG garantie? tenminste dat lijkt me logisch toch..
verder
/me
LG
>:)RoX>:)
maar alles is italiaans en dat is voor mij dus onleesbaar
ik heb LG 795 FT lekker beeld
bij narwal, waar ik hem weg heb, heb ik alleen de standaar 1 jaar carry-in garantie..
die staat toch los van de LG garantie? tenminste dat lijkt me logisch toch..
verder
/me
Een anders voordeel van de LG Flattrons tov de Iiyama's dat de LG's minder licht reflecteren!
Dat zag ik pas toen er zo'n piyama naast m'n LG stond! Als je een lichtbron achter je hebt (lamp/raam) zou ik daar toch rekening mee houden!
Dat zag ik pas toen er zo'n piyama naast m'n LG stond! Als je een lichtbron achter je hebt (lamp/raam) zou ik daar toch rekening mee houden!
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
YES!! Eindelijk is de 915FT Plus te leveren! Ik zit daar al 3 maanden op te wachten! Ik heb de 17" versie in de winkel gezien en is echt top
. Ik ga meteen ff kijken waar ik m nu ga kopen en wat de levertijd is. Deze monitor stijgt voor mij boven alle anderen uit (prijs, geen damper-wires, echt flat, weinig reflectie, hoge resolutie/refresh rate) 
edit:
Bij tests kwam de 17" er altijd als één van de betere uit, ik heb nog geen test van de 19" gezien, maar dat zal niet veel anders zijn
Bij tests kwam de 17" er altijd als één van de betere uit, ik heb nog geen test van de 19" gezien, maar dat zal niet veel anders zijn
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
Verwijderd
een FLATRON
(ja zooon vlak ding heeft ie het over.
dus niet over een Vissekom Master )
voor 17 inc zou ik voor LG gaan.
in het 19 inc zou ik voor een yama gaan.
heb ik zelf ook hiero.
(ja zooon vlak ding heeft ie het over.
dus niet over een Vissekom Master )
voor 17 inc zou ik voor LG gaan.
in het 19 inc zou ik voor een yama gaan.
heb ik zelf ook hiero.
geen lijntjes = geen diamondtron/trinitron
die dingen zitten er niet voor niets. Standaardbuizen (flatsquare) hebben een mindere lichtopbrengst, minder contrast en ik vind ook wat mindere kleuren.
Lijkt zo net alsof LG beter is 'omdat' hij geen lijntjes heeft...
(Ieder zijn eigen keuze........)
die dingen zitten er niet voor niets. Standaardbuizen (flatsquare) hebben een mindere lichtopbrengst, minder contrast en ik vind ook wat mindere kleuren.
Verwijderd
Ik zou echt LG nemen, ik heb de 17" variant zien staan en die is echt zeer mooi. Ik stond in de winkel gewoon 5 minuten met open mond ernaar te kijken. Ilyama vindt ik zelf wat minder, zowel in prijs uiterlijk en kwaliteit. Ik zou zelf ook graag die LG willen. Helaas moet er nog een rijbewijs worden gehaald en een studie betaald (ha dat rijmt
). Dat zal dus moeilijk gaan.
/me vindt Ilyama patserbakken; veel mensen kopen dat omdat het een bekende naam heeft (zal ook ongetwijfeld goed zijn). Bendertino wil geen patserbak, maar iets specialers.
/me vindt Ilyama patserbakken; veel mensen kopen dat omdat het een bekende naam heeft (zal ook ongetwijfeld goed zijn). Bendertino wil geen patserbak, maar iets specialers.
Verwijderd
Ik heb een LG 795FT en ben er erg tevreden over. Mooi plat, ontspiegelend beeld (hij staat voor een raam en dan wil je dat echt wel), geen lijntjes (zoals je wel ziet bij de IiyamaŽs en andere grotere monitoren). Ook toen hij een keer kapot was (waarschijnlijk door een gammel stroomnet) en ik een beroep wilde doen op de garantie was dit geen probleem, binnen enkele dagen werd er een monteur langsgestuurd met een verse monitor. (probleem was dat hij het toen weer gewoon deed, beetje sneu voor de monteur dus).
En de 24 dotpinch is ook fijn, maar dat krijg je bij andere merken natuurlijk ook.
Sincerly, Shivo
En de 24 dotpinch is ook fijn, maar dat krijg je bij andere merken natuurlijk ook.
Sincerly, Shivo
LG Studioworks monitoren zijn inderdaad geen echte platte beeldbuizen (en dus een 'standaard buis').. er is nu echter de LG 915FT uit (19"), en die heeft dus WEL een platte beeldbuis (en dus GEEN 'standaard buis') die ook GEEN lijntjes heeft.. dat heet bij LG een Flatron.Op donderdag 01 februari 2001 14:56 schreef Jaspov het volgende:
geen lijntjes = geen diamondtron/trinitron
Deze heeft dus meer lichtopbrengst, meer contrast en betere kleuren... en dan klinkt ie dus ook beter, wat ie ook is..
AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro
LG
CTX
Iiyama
Sony
CTX
Iiyama
Sony
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ben nu aan het wachten op me lg 915ft+. Volgens Narwal zou ie na 3 feb leverbaar zijn dus nog efkes wachten en dan
. Ik zit nu nog ff achter een 17" leen monitor van Narwal en kan niet wachten op me monitor.
Ik heb die LG915FT lekker al gezien! (HCC-Daagjes):Y)*D
Jammer genoeg wilden ze 'm toen niet aan mij verkopen;)
Wisten jullie dat LG ook televisies met FLATRON techniek heeft? Die zijn errug stoer!!!:9~
Jammer genoeg wilden ze 'm toen niet aan mij verkopen;)
Wisten jullie dat LG ook televisies met FLATRON techniek heeft? Die zijn errug stoer!!!:9~
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Verwijderd
Ik heb zelf ook van eind 1999 tot half 2000 gewacht op de LG 915FT monitor, eindelijk is hij (nu pas) leverbaar dus. Gewoon abnormaal hoe vaak dat ding is uitgesteld (nog erger dan Tiberian Sun volgens mij
). Ik heb inmiddels maar een NEC FE950 gehaald, ben ik ook goed tevreden mee. Maar laat eens weten hoe die 19" Flatron is, als iemand hem dalijk heeft. Ben ik wel benieuwd naar.
Net naar Vobis geweest, daar konden ze m morgen al leveren voor Fl. 1499,-. Had vantevoren ff in de pricewatch gekeken en daar staan er een aantal tussen de 1200,- en 1300,-, dus ik denk dat ik m online ga bestellen, beetje absurd groot verschil
Verwijderd
Ik zit ook al een tijdje naar de LG 795FT+ te kijken en zoals al verteld werd, schrik je iedere keer als je naar een andere monitor zit te kijken. Ik zit zelf ook al een tijdje op de 19" versie te wachten. Ik heb hem eergister gezien. En het is inderdaad kwijl. Ik heb in de reviews hier wel eens gelezen over de 795 dat hij in de hoeken zou vertekenen. Ik heb met een aantal prog's en een geodriehoek (ja dat kan op zo'n platte buis) eens zitten meten, maar als hij vertekend, is dat kleiner dan ik kan zien en mijn geodriehoek aan kan geven. Mijn advies dus: Koop de LG!
Kan iemand trouwens conformeren of die beeldbuizen inderdaad van Mitsubishi zijn? Dat heb ik eens gelezen.
Kan iemand trouwens conformeren of die beeldbuizen inderdaad van Mitsubishi zijn? Dat heb ik eens gelezen.
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar dat kan heel goed. Een vriend van mij heeft een 17" Mitsubishi monitor en de beeldbuis lijkt sprekend op die van LG ook zonder lijntjes.
Ja, dan heb je het ook over een $#%@*-winkel:)Net naar Vobis geweest, daar konden ze m morgen al leveren voor Fl. 1499,-. Had vantevoren ff in de pricewatch gekeken en daar staan er een aantal tussen de 1200,- en 1300,-, dus ik denk dat ik m online ga bestellen, beetje absurd groot verschil:(
Ik wil die 915+ ook wel eens zien!:9~ Lijkt me wel een leuke upgrade voor mijn 15". Nog effe wachten voor een goede review en nog wat centjes bij elkaar sprokkelen:P
Verwijderd
Hmmm kent iemand nog andere winkels (behalve vobis:r) waar hij te koop is ?
Ik wil hem eigenlijk wel eerst zien voordat ik hem koop.
Ik wil hem eigenlijk wel eerst zien voordat ik hem koop.
Ja ik weet dat Vobis een
winkel is, maar 2 weken geleden gaven ze mij een prijsindicatie van 1299,- voor de LG 915FT.. dus dat vond ik wel een goeie prijs, de winkel zit tenminste dichtbij als er wat mee is.. maar dit is een wel erg groot verschil! 
Ik heb wel de 17" in de winkel gezien
, die was ook erg lekker
. Het beeld zag er eigenlijk hetzelfde uit als bij de TFT versie van LG
.
Ik heb wel de 17" in de winkel gezien
Verwijderd
Net bij DES geweest, oha niet de goedkoopste winkel, maar qua monitorprijzen zijn ze nog wel concurrerend. Zij zeiden dat ze hem volgende week binnen krijgen.
Het is dat EuroPC geen reply's geeft op mijn emails anders had ik hem daar wel (online) bestelt. Nu dus nog maar een weekje wachten
Het is dat EuroPC geen reply's geeft op mijn emails anders had ik hem daar wel (online) bestelt. Nu dus nog maar een weekje wachten
Kan m bij een lokale computerboer voor 1400,- krijgen maar dat vind ik nog te duur.. ik wacht nog ff op een mailtje van Informatique en afhankelijk van de prijs bestel ik het bij hun of bij perfect-systems voor 1280,- denk ik
Verwijderd
K, EuroPC valt af, daar moet je van te voren betalen en dat ga ik niet voor zo'n groot bedrag doen.
Dan maar toch hier halen bij de lokalecomputerboer. Online is toch iets te riskant met monitoren. Ik heb geen zin dat ik een monitor krijg met een afwijking die binnen de specificaties valt
.
Dan maar toch hier halen bij de lokalecomputerboer. Online is toch iets te riskant met monitoren. Ik heb geen zin dat ik een monitor krijg met een afwijking die binnen de specificaties valt
'k heb m nu bij Informatique in bestelling, maar volgens de inkoper waren ze nog niet in Nederland verkrijgbaar. De prijs bij Informatique is Fl. 1349,- (en ik krijg een mailtje als ie binnen is
)
Verwijderd
Ik heb er zelf heel lang gedacht over gedacht om een LG 795FT+ te kopen, maar nu ik erachter kom dat ik voor een paar honderd gulden meer een LG 915FT(+) kan aanschaffen, doe ik die.
Alleen wat voor videokaart kan ik het beste erbij nemen? Ik wil het liefst Asus V7100/2V1D maar tot zover heeft niemand die op voorraad.
Straks wil ik minimaal 1280 x 1024 draaien en het liefst ook nog op 100 Hz. De monitor zal dit wel aankunnen, maar kan de Asus deze wel aan? Ik bedoel: blijft het scherm zijn scherpte behouden? Misschien toch maar een andere kaart waar ik 2 monitoren op aan kan sluiten? 2e monitor is trouwens mijn oude vertrouwde noname 14" (800x600 @ 75Hz).
Ik gebruik mijn pc dan vooral voor (visueel) programmeren, fotobewerking en het spelen van spellen.
De prijs moet onder de 500 gulden liggen, meer laat mijn budget niet toe. (Ben eigenlijk al een paar honderd gulden erover
)
Alleen wat voor videokaart kan ik het beste erbij nemen? Ik wil het liefst Asus V7100/2V1D maar tot zover heeft niemand die op voorraad.
Straks wil ik minimaal 1280 x 1024 draaien en het liefst ook nog op 100 Hz. De monitor zal dit wel aankunnen, maar kan de Asus deze wel aan? Ik bedoel: blijft het scherm zijn scherpte behouden? Misschien toch maar een andere kaart waar ik 2 monitoren op aan kan sluiten? 2e monitor is trouwens mijn oude vertrouwde noname 14" (800x600 @ 75Hz).
Ik gebruik mijn pc dan vooral voor (visueel) programmeren, fotobewerking en het spelen van spellen.
De prijs moet onder de 500 gulden liggen, meer laat mijn budget niet toe. (Ben eigenlijk al een paar honderd gulden erover
Ik heb zelf een Matrox G450 DualHead.. voor 2D kan je geen betere krijgen en in 3D is ie nog redelijk (TNT2 snelheid). Ik werk toch alleen maar in 2D, dus de 3D snelheid vind ik niet zo belangrijk.. daarnaast heeft Matrox een superbeeld op hoge resoluties
Pagina: 1