EasyNote GN45 widescreen niet meer herkend...

Pagina: 1
Acties:

• FiReCRoW
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Ik was voor een vriendin haar nieuwe PB EasyNote Skype edition aan het herinstalleren omdat die was geleverd met XP Home en ze liever XP Pro erop had dus: Ik heb de windows home edition vervangen door mijn eigen pro versie, echter daardoor ook een hoop drivers kwijtgeraakt...
Via http://support.packardbel...latform_scorpion_g&g=2000 wel bijna alle drivers teruggevonden nu, maar de native widescreen resolutie van het scherm is weg... het flaptopscherm wordt herkend als standaard 1024x768 resolutie scherm, terwijl het toch echt 1280x800 moet zijn...
Nu zit ik dus met een half zwart beeld en het bovenste stuk van het beeld zit onhandig helemaal onderin... Iemand hier ervaringen mee en enig idee hoe ik het scherm weer gewoon op de breedbeeld resolutie kan krijgen? (Ik heb dit ook op een Packard Bell forum gepost maar daar nog geen antwoord gekregen... het heeft ook best haast want als ik geen driver kan vinden of het op kan lossen wil ze de laptop gewoon terugsturen en iets anders uitzoeken...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk niet dat Packard Bell dat accepteert als reden om om te ruilen. Je vriendin moet wel even blijven nadenken ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Ow maar hij is niet direct via PB gekocht en hij kan nog gewoon teruggestuurd worden zonder opgaaf van reden...

Iemand die wel weet hoe dit probleem opgelost kan worden? Ik heb gelezen over een progrje voor linux om een niet herkend breedbeeld scherm werkend te krijgen, maar wat windows betreft lijk ik de enige te zijn met dit probleem :/

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Doe eens ff normaal, je gaat de winkelier toch niet lastigvallen met jou probleem. Sowieso doe je iets verkeerd, want in Pro doet ie het wel, wat betekent dat je gewoon een nieuwere VGA-driver moet hebben die resolutie wel support

Lekker makkelijk mensen die met zo'n idiote reden iets terug willen brengen :r

Verwijderd

Je moet ff de officiele vga driver downloaden van PB voor je laptop. dus geen universele.
Dan werkt het meestal wel weer.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FiReCRoW schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:27:
Ow maar hij is niet direct via PB gekocht en hij kan nog gewoon teruggestuurd worden zonder opgaaf van reden...
Maar dat verplicht je wel dat in de originele staat te doen. Dus adviseer je vriendin rationeel te blijven.

Blijkbaar is de driver inderdaad niet geschikt. Heb je geen driver CD meegekregen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Ik moet wel lachen om die belachelijke reactie van mad-dog... ten eerste leest hij de post niet goed want ik zeg toch duidelijk dat alles het in de pre-installed home edition wel doet en in de pro versie niet...

Ten tweede is het toch de verantwoordelijkheid van de verkoper/producent om een werkende driver aan te bieden... Er staat nergens dat de laptop alleen met de pre-installed home edition werkt. Wat moet je met een laptop die niet werkt?!? Wie van jullie laat er ooit de pre-installed versie staan?!?

De drivers worden niet goed aangeboden op de PB site want na installatie ervan werkt het nog niet... Dus nu zitten we met een laptop die geen goed beeld geeft... als er geen oplossing voor wordt gevonden dan gaat ie gewoon terug... is toch logisch

Verder gaat het hier wel om een laptop van meer dan 800 euro dan wil je ook iets dat goed werkt...

edit: de laptop verkeerd verder ook gewoon in de originele staat .. gewoon een kwestie van de originele image er weer opzetten... (en dat mogen ze dan lekker bij PB doen, dat ze driver cd's bij de laptop leren leveren)

[ Voor 11% gewijzigd door FiReCRoW op 21-11-2006 00:46 ]

Verwijderd

Het is de verantwoordelijkheid van de producent oid om een werkend apparaat af te leveren; heeft ie gedaan, maar na wat aanpassingen van jouw kant flipt het scherm. Volgens mij houdt daar de verantwoordelijkheid van PB op

En persoonlijk denk ik dat ze de laptop alleen in originele staat terug zullen nemen, dus ook incl. de bijgeleverde software. Want hoe wil je je probleem uitleggen?

En off-topic; Ik heb ook een PB en werk gewoon met de bijgeleverde Windows versie

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Erg fijn dat iedereen zijn mening geeft .. had liever gehad dat er iemand een oplossing had... Hoe dan ook die laptop gaat terug als er geen oplossing komt... of ze dat nu wel of niet leuk vinden bij PB... ze nemen em gewoon aan... klaar...

Nu graag alleen reacties met een oplossing of oplossing relevante opmerking, anders gewoon niets...

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
FiReCRoW schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:41:
Ik moet wel lachen om die belachelijke reactie van mad-dog... ten eerste leest hij de post niet goed want ik zeg toch duidelijk dat alles het in de pre-installed home edition wel doet en in de pro versie niet...

Ten tweede is het toch de verantwoordelijkheid van de verkoper/producent om een werkende driver aan te bieden... Er staat nergens dat de laptop alleen met de pre-installed home edition werkt. Wat moet je met een laptop die niet werkt?!? Wie van jullie laat er ooit de pre-installed versie staan?!?

De drivers worden niet goed aangeboden op de PB site want na installatie ervan werkt het nog niet... Dus nu zitten we met een laptop die geen goed beeld geeft... als er geen oplossing voor wordt gevonden dan gaat ie gewoon terug... is toch logisch

Verder gaat het hier wel om een laptop van meer dan 800 euro dan wil je ook iets dat goed werkt...

edit: de laptop verkeerd verder ook gewoon in de originele staat .. gewoon een kwestie van de originele image er weer opzetten... (en dat mogen ze dan lekker bij PB doen, dat ze driver cd's bij de laptop leren leveren)
Ik bedoelde uiteraard Home, dat kun je neem ik aan uit m'n verhaal opmaken. PB heeft een goed functionerende laptop afgeleverd, als je met andere OS'en gaat experimenteren ben je echt zelf verantwoordelijk voor het goed functioneren daarvan

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 22-11-2006 14:02 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zie op de link die je gaf een keurige lijst losse drivers, er zijn fabrikanten die dat minder duidelijk voor elkaar hebben...
Vraag me trouwens af waarom je liever XP Pro dan XP Home hebt, zo veel verschillen die niet van elkaar. Daarnaast, het is een Intel GMA 950...
Intel, goh, die hebben ook een website. Even denken hoor, oh ja, www.intel.com misschien?
Heb je daar al gezocht voor nieuwere drivers? Die op de PB website zijn immers van juni 2006.

Daarnaast vind ik dat je je erg op je teentjes getrapt voelt omdat het volgens sommige reacties niet zo simpel is om de laptop terug te sturen. Je hebt er immers een ander OS op gezet dan er op werd geleverd. Even een grove vergelijking makend:
Je koopt een nieuwe, witte auto. Omdat je wit niet mooi vind spuit je hem over in het rood.
Na 2 dagen blijkt de verf niet goed te pakken, en zijn niet alle vlakken even egaal gespoten, dus breng je de auto maar terug?!? Zo zie ik het een beetje, maar goed, dat terzijde.
En a.u.b. nu niet gaan zeuren dat je dat allang had geprobeerd, die drivers van de Intel site halen, ik ben niet helderziend, en kon dit nergens uit opmaken in de OP.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Ja, maar op die laptop kun je de image wel weer terugzetten zodat hij weer in oorspronkelijke staat is. Dat kost dan ook geen geld. Een auto opnieuw spuiten in zijn originele kleur kost wel geld

http://specs.tweak.to/16567

• FiReCRoW

FiReCRoW

hmmm beer...

Topicstarter
Zonder te zeuren: Ik had idd de drivers van de Intel site al geprobeerd, als ik de driver .ini bekijk zie ik daarin ook netjes de goede resoluties terug en niets geen 1024 resoluties dus ik snap niet waarom die drivers niet gewoon werken...

Verder ben ik niet op mijn teentjes getrapt .. immers de mensen die reageren weten niet het hoe en wat over het terugsturen .. ik weet gewoon al dat terugsturen geen probleem is, daarom vraag ik ook geen reacties mbt dat punt...
Ik wil liever de laptop ook niet terug laten sturen maar het gewoon in orde maken (als PB zelf de resolutie in orde kan krijgen moeten ze toch een driver of bios versie hebben die alles goed zet...) ... echter als de correcte drivers niet werken...

Verder heeft de Pro versie extra functionaliteit mbt netwerken die ik belangrijk vind en verder wil ik niet gebonden zijn aan de partitionering van PB en de extra onzinnige software die zij erop zetten...

Het feit dat ik die driver lijst heb gevonden is ook nog redelijk bijzonder lijkt het want als ik op productnummer of serienummer zoek dan krijg ik een heel andere lijst van een bepaalde EasyNote GN45 waar bijna geen drivers bijstaan... Dus zo geweldig vind ik die website van PB nog niet...
Pagina: 1