[windows] Digitale uitgang realtek high definition.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik probeer gebruik te maken van de digitale uitgang van een "realtek high definition audio" kaart (aldus windows' apparaatbeheer). Alle audiokanalen zijn ingeschakeld (niets is gedempt) en de analoge uitgang werkt prima. Ik wil nu echter gebruik maken van de digitale uitgang om aan te sluiten op een marantz dolby-surround set.

Wat ik ook probeer ik krijg geen geluid via de digitale uitgang. De speakers werken prima. Als ik een dvd in de marantz-speler stop krijg ik gewoon de dvd met geluid via de speakers.

De digitale kabel is aangesloten op de enige uitgang waarop deze achter op de computer past.

Ik heb verder geen handleidingen bij de computer, deze zijn zoek. Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen.

Ik ontken het bestaan van IE.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
je moet in het programma wat je gebruikt voor het afspelen van dvd's aangeven dat je het geluid over de digitale uitgang wilt hebben. In Windows kun je dat ook nog eens aangeven bij de opties voor het geluid in het configuratiescherm.

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
McRubz schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:05:
je moet in het programma wat je gebruikt voor het afspelen van dvd's aangeven dat je het geluid over de digitale uitgang wilt hebben. In Windows kun je dat ook nog eens aangeven bij de opties voor het geluid in het configuratiescherm.
Het gaat niet enkel om het afspelen van DVD's. dvd's zullen juist eerder via de marantz worden afgespeeld. De bedoeling is dat elk programma via de digitale uitvoer loopt.

Ik heb nu wel in het "hoofdvolume" programma de DigitalOut optie staan. Deze is echter grijs zodat ik hier niets aan kan veranderen. De enige optie die ik hier kan kiezen is dempen. Deze optie heb ik natuurlijk uitstaan.

In het configuratiescherm kom ik verder enkel nog een "Realtek HD Audio Manager" tegen. Hierin kan ik ook de volumes van diverse kanalen regelen. Ook hier is echter de optie voor de DigitalOut grijs.

Ik ontken het bestaan van IE.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm je hebt het over digitaal geluid, DVDs en audioapparatuur. Niet iets voor Videoplanken en Beeldkanonnen.
Ik gooi hem even naar Audio, Video, HiFi :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:54
Is je Probleem al opgelost? Want ik zit met exact hetzelfde. Dvdtjes gaan perfect over de digitale uitgang van mijn acer aspire 5672 met realtek hd audio, maar windows geluiden en mp3's gaan er niet over. Hoe los ik dit op?