Toon posts:

Ratelende fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HDD rack met hieraan verbonden 2 fans, welke constant draaien (dit omdat de HDD eerst 50 graden werd, nu stressed 28 graden!!)

Echter een van de 2 fans begint opeens ontzettend veel kabaal te maken, dit duurt ongeveer 10 seconden en dan houdt t weer even op. Daarna na 1 minuut begint het weer...
Wanneer ik mijn vinger op de fan houd, stopt het, laat ik hem dan los, dan begint t weer.

Ik wil wel graag beide fans laten lopen, alleen al wegens de temperatuur verschillen!

Heeft iemand ideën hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderd

Tikt het toevallig ergens tegenaan ?, zou zomaar kunnen.

Fans beetje brak, wat voor hd bracket is het }:O

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 20:41 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nieuwe fan kopen. Klinkt alsof de lagers stuk zijn.
Doe je niks aan, behalve een andere fan kopen.
Hoeft ook niet duur te zijn trouwens. Voor een paar euro heb je nieuwe fans.
Wil je er geld tegenaan gooien, pak dan meteen Papst fans ofzo, die zijn meteen extreem stil.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een nieuwe HDD cooler:

type: Titan, Model: TTC-HD82

meer info:
http://www.achetezfacile....parer-les-prix-27995.html

Volgens mij is deze niet kapot, of kan ik deze fans zo omwisselen?

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Kijk eens op een guid ebij case-junkies, daar staat een fan-clean guide.

Iets van schroef los=> stickertje eraf=> olie indruppelen, en klaar.

BUH

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Die fans zijn wel te wisselen afaik.
Misschien dat je moeilijk moet gaan doen met aansluiten. geen idee hoe dat geregeld is enzo, maar je kan altijd een verloop stekkertje naar normale molex erbij doen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Als je olie in huis hebt om een fan te smeren zou ik dat gewoon doen. Ik heb zelf naaimachineolie en gewoon machineolie (voor boorkolommen ed) gebruikt en ze bevielen beide erg goed. Alleen rook het 2 dagen naar machineolie omdat ik er teveel op had gedaan.
De fan smeren is heel simpel.
- Je haalt de fan uit de kast
- Stickertje ver genoeg loshalen zodat je bij de as kunt
- Eventueel een beschermdopje boven het asje weghalen. Hiermee bedoel ik NIET het palletje dat de as vasthoud maar een soort van rubberen beschermdop
- een drupje olie op de as
- de fan een paar keer goed ronddraaien en that's it.

Mocht dit niet werken dan kun je het beste gewoon de fan vervangen door een ander exemplaar. Je zou papst kunnen nemen. In mijn ogen zijn deze echter veel te duur. Kijk ook eens naar alternatieven. bijvoorbeeld de Sharkoon Silent Eagle serie (ik heb er 2 op 12V en die zijn bijzonder stil).
Of je neemt een goedkopere fan en laat die iets langzamer lopen. 28 graden voor een harddisk is redelijk normaal dus het kan waarschijnlijk ook wel toe met wat minder airflow.
Pagina: 1