Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

De "zieke" computer is er een die m'n nonkel ongeveer 4 jaar geleden heeft samengestoken, de comp heeft altijd goed gedraait totdat hij volledig is vastgelopen tijdens het spelen van GTA:SA (tijdens een cutscene liep het beeld door, maar het geluid herhaalde voortdurend, als de cutscene eindigde, viel het beeld en geluid weg. Het "aan" lampje brandde nog, maar de computer reageerde op niets meer.

Als ik hem terug wil aansteken start hij niet meer op. enkel de fan van de cpu, de ventilator van de voeding draaien. het "controle-ledje" op het moederbord zelf brandt ook.
het scherm krijgt dus geen power-on signaal en er is geen HD activiteit. Het BIOS heeft geen biep-signaal.

De computer had wel al een tijdje problemen bij het opstarten, in het BIOS werd namelijk de primary boot device altijd op disabled gezet. Als je daar terug de HD van wou maken, dan vond je die niet altijd in het lijstje, een reboot loste dan het probleem op.
zou dit aan het BIOS liggen de HD? als het de BIOS zou kunnen zijn, is er dan nog een mogelijkheid om dit te herstellen? (of is je mobo dan ten dode opgeschreven?)
specs:

Moederbord: ASUS p4p800
HD: IBM 80 GB (ata/ide)
videokaart: nVidia GeForce FX 5200
geheugen: 2*252 MB DDR

alvast bedankt

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk eens hier voor een hoop tips: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

offtopic:
Het blijft een grappig taaltje, dat vlaams :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:49:
Kijk eens hier voor een hoop tips: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

offtopic:
Het blijft een grappig taaltje, dat vlaams :)
bedankt voor de troubleshooter, had ik nog niet gevonden.
offtopic:
wat is er zo grappig aan het Vlaams? :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:00:
[...]

bedankt voor de troubleshooter, had ik nog niet gevonden.
offtopic:
wat is er zo grappig aan het Vlaams? :)
Succes met debuggen :) enne, ja, 'aansteken' is nou eenmaal iets wat ik eerder met de open haard, of en kaars doe :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de CMOS gereset (zoals beschreven in de handleiding van mijn moederbord) en ik heb alle extra kaarten eruit gehaald, zonder resultaat :'(

De computer doet dus niets, (behalve de fans laten draaien), kan het zijn dat het BIOS gewoon volledig weg/gechrasht is? Of kan het ook aan de HD liggen?