Toon posts:

Gevonden, apparatuur op Texel

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo modjes, in principe mag dit topic gelijk dicht, omdat er geen dicussie zal plaats vinden, maar aangezien erg veel digitale fotoschieters in Nederland op GoT zitten, en ik geen 'Gezocht' advertenties op Marktplaats ed kon vinden, wil ik hier even een oproepje plaatsen waar de eigenaar misschien erg blij mee is..

Ik heb afgelopen weekend van 19 November op een parkeerplaats op Texel apparatuur gevonden in een tas van CullMann...

Ik ga niet precies zeggen wat erin zit, maar er zat een kaart bij met foto's erop, dus je hoeft niet te proberen te zeggen dat hij van jou is ten onrechte ;)

Stuur mij een mail naar het adres in mijn profiel, en vertel me wat je precies bent kwijt geraakt (merken etc.)

Ik hoop dat de persoon die deze spullen kwijt was het leest...

Mvg

Verwijderd

ook al doorgegeven aan de politie, is misschien nog wel zinvoller aangezien ik het daar zou melden als ik mijn spul om wat voor reden dan ook kwijt ben

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Was er maar nog meer van dit soort mensen..

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-01 20:17

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Idd aangeven bij de politie en je adres daar achterlaten. Ik zou de spullen zelf er niet achterlaten.

Verder zaten er geen gegevens bij neem ik aan met betrekking tot adres etc?
Silver7 schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:24:
Was er maar nog meer van dit soort mensen..
Er zijn echt wel meer van dit soort mensen hoor! Meestal van het soort dat zelf wel eens wat kwijtraakt :)

Maar zonder flauwekul, als je je indenkt hoe je je voelt als je <insert wat voor spullen dan ook> kwijtraakt, dan is de oplossing simpel imho!

[ Voor 53% gewijzigd door Kluk-Kluk op 20-11-2006 19:28 ]

Powered By C8H10N4O2

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:21:
Ik ga niet precies zeggen wat erin zit
.....
Ik hoop dat de persoon die deze camera...
"Ja, hallo met mij. Dat is mijn tas. Er zat een camera in" _O-

[ Voor 15% gewijzigd door basz op 20-11-2006 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja, helaas was die persoon waarschijnlijk maar eenmalig op Texel, maar het gaat sowieso naar de politie (als ik de persoon niet binnen 4 dagen ofzo vind)...

Vanavond ga ik even kijken of er op het SD kaartje misschien iets staat dat een adres / persoon zou kunnen uitwijzen, je weet nooit...

Helaas niks vermeld op de tas.. Erg DOM! Je moet altijd iets aan je tas hangen imho
basz schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:27:
[...]
"Ja, hallo met mij. Dat is mij tas. Er zat een camera in" _O-
Mja, dat was dus automatisme, maar dat maakt niet uit ;)
/me verraad voor de rest niks :p

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 19:28 ]

• basz
  • Laatst online: 21-10-2025

basz

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:27:
Mja, helaas was die persoon waarschijnlijk maar eenmalig op Texel, maar het gaat sowieso naar de politie (als ik de persoon niet binnen 4 dagen ofzo vind)...

Vanavond ga ik even kijken of er op het SD kaartje misschien iets staat dat een adres / persoon zou kunnen uitwijzen, je weet nooit...

Helaas niks vermeld op de tas.. Erg DOM! Je moet altijd iets aan je tas hangen imho

[...]

* basz verraad voor de rest niks :p
Beetje googelen op cullmann geeft anders de hint wel dat het een camera betreft, maar erg nobel van je dat je dit doet. Zo zouden er meer moeten zijn. _/-\o_

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 21:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

[...]

* Orion84 verraad voor de rest niks :p
Waarom niet meteen aangifte doen? Wellicht is de persoon in kwestie al bij de politie geweest en nu heel teleurgesteld omdat ze daar van niks wisten. En ik weet niet hoe slim ze daar zijn om recente vermissingen te gaan checken nadat jij na een aantal dagen dat ding komt aangeven.

Verder kan je sowieso zelf verder gaan met opsporen, want met dergelijke zaken is het volgens mij zo dat jij die spullen gewoon in bewaring moet houden voor een jaar en daarna zijn ze van jou, tenzij de eigenaar zich dus bij jou of de politie meldt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Ik zou m dus niet naar de politie brengen.

Vroeger vaak genoeg gedaan met portomonee's enz, maar nooit wat van gehoord.
Ze mogen blij zijn dat je 'm niet achterover gedrukt hebt, dat is tegenwoordig helaas vaker regel dan uitzondering. Politie informeren is wel handig, maar ze komen m maar mooi bij jouw halen.

Als het een wat professionelere camera is zou je ook op dpz kunnen posten, daar zitten de (semi)pro\s meer dan hier.

@ hierboven: ik dacht ook dat t 1 jaar is, daarna is t jouw eigendom als er geen respons op komt. Uiteraard wel als je t gemeld hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 20-11-2006 19:32 ]

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
niet doen,laat een papiertje achter bij de politie met je naam en adres erop anders kun je naar je vindersloon fluiten, plus als die gene het niet komt ophalen de politie het laat verrotten in hun gevonden voorwerpen kast of ze geven het mee aan iemand die er belang bij heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, ik stuur een mailtje naar Politie van Texel :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 28-01 18:26
Mijn camera zet m'n naam e.d. in de EXIF informatie... Kijk daar eens bij in een foto.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
hmmm, geen interesse :D

bij de politie inleveren zou ik ook zeker niet doen, idd politie informeren dat je tas met inhoud hebt gevonden en het daarbij laten...

Verwijderd

Topicstarter
lateef schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:02:
[...]

hmmm, geen interesse :D

bij de politie inleveren zou ik ook zeker niet doen, idd politie informeren dat je tas met inhoud hebt gevonden en het daarbij laten...
Ja, SD gebruik ik als algemene naam, ik heb nog niet echt gekeken wat het was...

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Ja, ik heb ook m'n naam in m'n exif staan. Hier staat overigens wat relevante stukjes burgerlijk wetboek over gevonden voorwerpen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Kluk-Kluk
  • Laatst online: 29-01 20:17

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Wijnands schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:05:
Ja, ik heb ook m'n naam in m'n exif staan. Hier staat overigens wat relevante stukjes burgerlijk wetboek over gevonden voorwerpen.
Helaas weten (heel) veel mensen niet dat er zoiets als een wetboek bestaat als het op "gevonden" voorwerpen aankomt. Jammer is dat wel!

_/-\o_ @ TS voor de effort :)

Powered By C8H10N4O2

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Niet dat het veel toevoegt, maar bij deze hulde aan de écht eerlijke vinder.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het kaartje was totaal leeg :(

Ik kreeg op DPZ als tip recovery software.. idd goede tip, want gebruikers gooien deze kaartjes gewoon leeg, ipv te formatteren....

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 20:58 ]

• Nobby
  • Laatst online: 01:51

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:54:
Maak er een foto mee, misschien wordt er toch EXIF-info meegegeven waarin de naam oid staat.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:54:

Ik kreeg op DPZ als tip recovery software.. idd goede tip, want gebruikers gooien deze kaartjes gewoon leeg, ipv te formatteren....
misschien even undelete proberen.. Kans is groot dat er nog wel eea op te vinden is.

^^ net te laat ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Wijnands schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:05:
Dus als je het netjes binnen de wet wilt doen, melden bij de politie, maar het spul zelf in bewaring houden. Je moet het 1 jaar in precies dezelfde staat houden als dat je het gevonden hebt.
Dit houd dus in, dat als je hem gaat gebruiken en beschadigd, of beter voorbeeld: dat je hem tijdens het afstoffen van de kast laat donderen, dat je de eigenaar ook nog eens een vergoeding schuldig bent, en dat terwijl je gewoon eerlijk aangifte doet.

Ikzelf zou iig kiezen om hem wel zelf te bewaren, want ik heb al veel te veel dingen gehoord over wat er bij de politie gebeurt (o.a. het personeel maakt zichzelf na een jaar zelf eigenaar).

Ik zou zelf iig als ik mijn set zou kwijtraken, en dolgelukkig zijn als er zo'n eerlijke vinder is als de TS. Een redelijke vergoeding is dan ook zeker op zijn plaats.

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 20-11-2006 21:04 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

DAlchemist schreef op maandag 20 november 2006 @ 20:58:
[...]

Maak er een foto mee, misschien wordt er toch EXIF-info meegegeven waarin de naam oid staat.
Dus even NIET doen. Daarmee verklein je de kans enorm dat je met een undelete / recovery programma nog enigzins nuttige informatie terug weet te vinden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ten eerste, hulde voor je eerlijkheid!

Zoals gezegd, probeer es met recovery proggie, je zal wel iets terugvinden, daarna pas een foto mee trekken :)

Wat je ook es kan proberen... doe eens het batterijdeksel open, mss staat er daar een naam op, of op de batterij zelf!

uitleg: zelf zet ik altijd mijn etiket met naam op het batterijdekseltje aan de binnenkant. Zo als er iets wordt gestolen (vooral op school), kan ik bewijzen dat het van mij is (niemand die er aan denkt om daar te kijken naar een naam).

Op de batterij: ik gebruik herlaadbare batterijen, en we hebben er hier een heleboel, en op mijn batterijen staat er een etiket met m'n naam op om verwarring te voorkomen.

En wat je ook mss kan doen: ongetwijfeld staat er er een serie-nummer ofzo op, en wellicht heeft de gebruiker zijn cam geregistreerd bij de producent (canon, nikon)... voor een eventuele garantieclaim, korting .... Mss kan je de producent eens mailen met je verhaal? Ze kunnen je wss wel zijn naam geven, of eventueel hem contacteren.

En je kan hem ook op ebay, marktplaats zetten.
Zou mijn cam zoek of gestolen zijn, zou ik kijken op internet of niemand hem probeert te verpatsen.

Veel succes en let us know!

• SnoeiKoei
  • Laatst online: 11:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Garyu schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:36:
[...]

Dus even NIET doen. Daarmee verklein je de kans enorm dat je met een undelete / recovery programma nog enigzins nuttige informatie terug weet te vinden.
huh, dan leen je toch van iemand een leeg kaartje waar je ff een proeffoto op kan maken :?

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Verwijderd

O-) 8) Wil ff kwijt dat je tof bent, menig mens zou em meenemen en op internet verpatsen. :+

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 21:52:
O-) 8) Wil ff kwijt dat je tof bent, menig mens zou em meenemen en op internet verpatsen. :+
Met niet-zo-stupid hierboven _/-\o_

Verwijderd

basz schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:30:
[...]

Beetje googelen op cullmann geeft anders de hint wel dat het een camera betreft, maar erg nobel van je dat je dit doet. Zo zouden er meer moeten zijn. _/-\o_
Het subforum waar deze oproep in geplaatst is gaf ook al iets weg :P

edit: Ik weet niet of ik het als eigenaar zou waarderen als je op de geheugenkaart had zitten kloten met recoveryprogramma's. Joost mag weten wat voor natuur die gast allemaal schiet.

enne: verder toffe gast d:)b *O*

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAAAA :D

Foto's gerecovered, en er stonden grote foto's op van nieuwe bedrijfswagens !
Met telefoonnummer en al!

Morgen gelijk proberen!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

HELD! :D Laat weten hoe dit afloopt

* SnoeiKoei nomineert _ElMo_ voor eerlijkste Tweaker

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

kijk dat is nou eens eerlijk.. fijn toch zo..Nou Stijn... als ze gehoor geven.. wat zal dat een goed gevoel geven. Hulde aan Stijn!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Netjes hoor! Ben benieuwd hoe het afloopt. /me Mozes houdt wel van goed speurwerk - bookmarked

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Haha, best grappig! Beetje de sherlock uithangen. :D

Succes!

• Nobby
  • Laatst online: 01:51

Nobby

Nuts!

Je moet met die camera een foto maken van het gezicht van de eigenaar wanneer je em overhandigd ;)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Respect is hier mss geen verkeerd woord.
Vooral de moeite die je er voor doet!

ik las een tijdje terug ook zo'n eerlijk topic over het uitlenen van een fiets, wat ook goed afliep.

mooi om zulke dingen te kunnen mogen lezen.

Succes met het vinden van de eigenaar.

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Mooi zo! Laat ons weten hoe het is verlopen + foto.

Denk dat je je aan een hele mooie beloning mag verwachten.

(of hij heeft alles weer nieuw aangekocht (hij moet wel voor zijn werk) en mag jij de tas houden, dat zou pas relaxt zijn )

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Haha cool, ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst. * mabarto bookmarked.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Dames en heren! Laat op de eerste plaats duidelijk zijn dat ik het erg netjes vind van de topicstarter om de kwestie op deze manier aan te pakken. Ik zal het topic dan ook zeker niet dicht gooien aangezien er nuttige tips in hebben gestaan, en wellicht ook nog worden gegeven. Maar, houdt wel in gedachte dat het hier geen HK is. Reageer dus graag alleen met eventuele tips voor de TS om te voorkomen dat dit topic verzand in een soort slowchat en ik alsnog genoodzaakt ben om het op slot te doen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 16:50

Nimrod

King in the land of Shinar

mss ook es op dutchphotozone en belgiumdigital droppen ... (als dat nog niet gebeurd was)

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

Verwijderd

basz schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:30:
[...]

Dat het topic geplaatst is in de fotografie sectie doet ook al vermoeden dat het niet om een videokaart gaat niet waar?

Verder hulde aan Elmo, top dat je dit doet.

Goeie tip ook van de naam in het batterij vakje..ga ik binnenkort maar snel in 'n K100D zetten.

Met welke camera's is het mogelijk om iets te taggen inde exif info, dat je je naam eraan koppelt?
Alleen hele dure cam's of ook al bij compacts? Voor zo ver ik weet zit die optie niet in mijn dSLR..maar kan het mis hebben!

Idd zelf de spullen houden, niet naar politie.
Zelfs in het geval dat er niet één van de politie het zich toe eigent, na een bepaalde tijd, dan wordt het wss als nog geveild ofzo door de staat. Imo kan je er dan als eerlijke vinder, die getracht heeft het object te bewaren voor de eigenaar, het dan na een jaar, als dat de wet is, zelf houden.

En probeer dit te verspreiden op meerdere fora he..grotere kans dat je diegene vind.

Ebay / marktplaats / speuders idd ook idee, wel duidelijk vermelden denk ik dat je het ding niet wilt verkopen, maar gevonden hebt. Dus iets als tas met inhoud aanbieden en dan idd weer niet verraden wat erin zit. Zorgen dat men contact met je kan maken, maar dat je idd niet verplicht bent het spul te verkopen.

Succes! Nobel _/-\o_

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 14:09
Hulde aan de TS _/-\o_ , prachtig dat je dit op die manier doet, en ik hoop echt dat de cam terechtkomt.

Gevolg gevende aan de oproep om dit topic, in the mean time, nuttig te houden:

Wat zouden jullie doen/doen jullie om ervoor te zorgen dat je cam in een dergelijke situatie terug kan naar afzender?

Heb uit dit topic al mee:
- naam op opvallende en minder opvallende plaatsen (batterijklepje, binnenkant tas,...)
- EXIF taggen (kan dat bij startdslrs trouwens?)
- misschien ook van die onzichtbare anti-diefstaltags (uv of kraspennen)
- fototje van visitekaartje te allen tijde op je kaartje laten staan?
EDIT: bedacht ik mij net: ergens iets "raars" verstoppen, waar je het niet direct vindt, zo kan je dan bij een eerlijke vinder direct bewijzen dat jij de eigenaar bent (bijvoorbeeld: er zit een paperclip in het rechtse zijvakje)...

[ Voor 15% gewijzigd door DexterBelgium op 21-11-2006 07:16 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

**

[ Voor 100% gewijzigd door Security op 21-11-2006 07:29 . Reden: mod comment gelezen ^^ ]

• Security

Security

it's just me

DexterBelgium schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 07:14:
Hulde aan de TS _/-\o_ , prachtig dat je dit op die manier doet, en ik hoop echt dat de cam terechtkomt.

Gevolg gevende aan de oproep om dit topic, in the mean time, nuttig te houden:

Wat zouden jullie doen/doen jullie om ervoor te zorgen dat je cam in een dergelijke situatie terug kan naar afzender?

Heb uit dit topic al mee:
- naam op opvallende en minder opvallende plaatsen (batterijklepje, binnenkant tas,...)
- EXIF taggen (kan dat bij startdslrs trouwens?)
- misschien ook van die onzichtbare anti-diefstaltags (uv of kraspennen)
- fototje van visitekaartje te allen tijde op je kaartje laten staan?
EDIT: bedacht ik mij net: ergens iets "raars" verstoppen, waar je het niet direct vindt, zo kan je dan bij een eerlijke vinder direct bewijzen dat jij de eigenaar bent (bijvoorbeeld: er zit een paperclip in het rechtse zijvakje)...
Goede tips.
Seriel nr / type enz goed bewaren ook dit kan handig zijn om de vinder te overtuigen.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Beetje kansloos om het hier te posten, het kan ook van een toerist uit het buitenland zijn. Gewoon melden bij de politie. Was het niet in de buurt van een hotel? Dan het daar misschien ook even melden.

Ik zal in mijn eigen camera maar een stikkertje plakken aan de binnenkant van het geheugenkaartklepje met 06 en e-mail adres.

This footer is intentionally left blank

• Wijnands
Wat we hier dus van kunnen leren:

- plak iets met je gegevens op de binnenkant van een klepje ofzo
- Zet je naam in het EXIF comment veld als je camera dat ondersteund.
- gevonden voorwerpen mag je zelf bewaren maar meld ze wel even bij de plaatselijke politie
- Er zijn nog eerlijke mensen in de wereld.

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wijnands schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:12:
- Er zijn nog eerlijke mensen in de wereld.
Als je hier over verbaasd bent, dan zegt dat iets over jezelf, denk ik. :>

This footer is intentionally left blank

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

ajhaverkamp schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:36:
[...]

Als je hier over verbaasd bent, dan zegt dat iets over jezelf, denk ik. :>
Of gewoon goede mensenkennis.
Denk dat de meeste mensen zo'n dingen vaak houden. Zelf zou ik wel bij de politie dit melden, maar niet echt actief opzoek gaan naar de eigenaar (behalve als er een adres of iets te vinden is)

☻/
/▌
/ \

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Goede tips!
Maar hoe zet ik mijn naam / 06 in mijn Exif informatie?
+ mocht je dan een foto uploaden dan is die informatie weer wel voor iedereen zichtbaar toch?

TS: we zijn natuurlijk wel bekend hoe het is afgelopen.....

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Wijnands
Jivecar schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:22:
Goede tips!
+ mocht je dan een foto uploaden dan is die informatie weer wel voor iedereen zichtbaar toch?

Eh, RTFM?! Wat voor camera is het? Voor de d50 staat het op pagina 70 van de handleiding:

Bld commentaar
Hiermee voegt u korte tekstopmerkingen aan
foto’s toe terwijl u ze maakt. Deze opmerkingen
worden weergegeven als u de foto’s bekijkt met
PictureProject of Nikon Capture 4 versie 4.3 of
hoger. De eerste twaalf tekens van de opmerking
zijn ook zichtbaar op de derde pagina met fotoinformatie

Ik heb er (c) en m'n naam in gezet.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb de Canon 400d.

[ Voor 52% gewijzigd door Jivecar op 21-11-2006 12:33 ]

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01 14:03

Zoefff

❤ 

Jivecar schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:22:
Goede tips!

Dan is die informatie voor iedereen zichtbaar ja, tenzij je het er achteraf weer uitsloopt, maar dat is natuurlijk een stomme bezigheid. Je kan bijvoorbeeld ook je naam + emailadres in de EXIF zetten (zoals ik heb gedaan), dan maakt het niet zo veel uit dat dit zichtbaar is voor iedereen :)

Of je camera het kan, en zo ja hoe, staat vast wel beschreven in de handleiding ;) Over het algemeen is het zo dat dit een functie is die alleen in dSLR's aanwezig is.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Okay,

Het betrof dus een Sony 4.5-5.6/75-300 lens, en een hallo SunPak PZ40X flitser
en wat snoertjes / opladers enzo.

Maar ik heb hem gevonden, ik had het bedrijf opgebeld en de mevrouw aan de telefoon herinnerde een collega die naar texel was geweest. Dus ik werd doorverbonden..

En daar kreeg ik een meneer die precies wist op te noemen wat hij miste, een Sony lens en een flitser met een boel snoertjes / oplader :D

Ik mag hem nu rembours sturen met de kosten van de rembours, en ik mag het 1gig cf kaartje houden :)

Eind goed al goed :P

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-01 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

kijk das mooi om te horen, netjes gedaan :)

This too shall pass

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:40:
Okay,

Het betrof dus een Sony 4.5-5.6/75-300 lens, en een hallo SunPak PZ40X flitser
en wat snoertjes / opladers enzo.

Maar ik heb hem gevonden, ik had het bedrijf opgebeld en de mevrouw aan de telefoon herinnerde een collega die naar texel was geweest. Dus ik werd doorverbonden..

En daar kreeg ik een meneer die precies wist op te noemen wat hij miste, een Sony lens en een flitser met een boel snoertjes / oplader :D

Ik mag hem nu rembours sturen met de kosten van de rembours, en ik mag het 1gig cf kaartje houden :)

Eind goed al goed :P
Vet :P

Nou kun je meteen die CF gaan benchen :P

Is het een Ultra II :?

Echt tof dat je het gefixt hebt :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mooi dat er zulke mensen als jou bestaan. De meesten zullen hem zelf houden denk ik

Choeso jei d:)b

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netjes. Ik hoop wel voor je dat je idd wat met het CF kaartje kunt dan ;)
Strakke actie d:)b

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LoneGunman
  • Niet online
Ik vraag me af of de politie hier zo snel (of überhaupt) achter was gekomen :P

Verwijderd

Topicstarter
Het was een SanDisk Ultra II ja :P

Bedankt voor de leuke reacties :)

• Security

Security

it's just me

eind goed al goed.
Well done !

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gefeli! Mooi werk, trooper!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 13:55:
Het was een SanDisk Ultra II ja :P

Bedankt voor de leuke reacties :)
Zie nou wel dat ie van mij is, ik wist wat voor stick er in zat O-) 8)7

• ThinkPad
  • Nu online
Hulde aan TS _/-\o_

Goedzo d:)b

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-01 12:54
Toch nog even voor de 10000x herhalen. Super dat je dit gedaan hebt! _/-\o_ En veel plezier met je nieuwe CF kaartje ;)

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
damn _/-\o_

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Je zou nu ook kunnen besluiten om de camera te houden en alleen de CF-kaart onder rembours terug te sturen. Zou wel een bak zijn :+ _O-

Klaar voor de steroorlogen?

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Allereerst hulde aan de TS (zoals zo vaak gezegd).

Wel zou ik graag even een waarschuwing plaatsen. Er word hier veelvuldig aangeraden contactgegevens op te nemen in de camera / tas etc.

Denk hierbij wel aan het feit dat de mogelijke vinder geen eerlijk persoon hoeft te zijn. In een tas worden ook nog wel is sleutels gedaan. Een auto is meestal al niet moeilijk te vinden, maar het vinden van het huis dat bij de sleutels hoort word hierdoor ook wel heel erg makkelijk.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

nijn-01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:22:

Wel zou ik graag even een waarschuwing plaatsen. Er word hier veelvuldig aangeraden contactgegevens op te nemen in de camera / tas etc.

Denk hierbij wel aan het feit dat de mogelijke vinder geen eerlijk persoon hoeft te zijn. In een tas worden ook nog wel is sleutels gedaan. Een auto is meestal al niet moeilijk te vinden, maar het vinden van het huis dat bij de sleutels hoort word hierdoor ook wel heel erg makkelijk.
Als vinder heb je aan een telefoonnummer en/of email adres toch ook veel meer?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Wijnands
06 nummer of email is niet zo makkelijk te herleiden. Maar, je hebt wel een punt, hier moeten zeker de mensen die sleutels in hun tas stoppen even goed bij nadenken.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
nijn-01 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:22:

Ik heb bagage labels van Interhelp.
Alleen Interhelp kan dat label herlijden naar de eigenaar. Lijkt me dus een goed plan om dat soort labels te gebruiken.

Ik heb ook al me serienummers geregistreerd bij Interhelp... dus als het gestolen wordt, kan ik die nummers altijd terughalen...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 17:06
Idee voor de TS:

zet hem op koopplein.nl, dat is een Texelse site waar ook wel gevonden "spul" gratis neergezet kan worden. Evt. een foto erbij van de plaatjes die je gerecoverd hebt?

Weet niet of je op Texel woont natuurlijk, maar je kan hier ook nog wel een briefje ophangen op de plaats waar je hem gevonden hebt, dat je hem gevonden hebt met telefoonnummer etc. En als je hier niet woont. Mail me dan maar ff op (emailadres verwijderd) en dan hang ik hem wel voor je op.

Hoop voor je dat je de eigenaar vindt en er nog wat leuks aan over houd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cybersijp op 23-11-2006 00:41 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:13

Vos

AFCA

Cybersijp schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:35:
Idee voor de TS:

zet hem op koopplein.nl, dat is een Texelse site waar ook wel gevonden "spul" gratis neergezet kan worden. Evt. een foto erbij van de plaatjes die je gerecoverd hebt?

Weet niet of je op Texel woont natuurlijk, maar je kan hier ook nog wel een briefje ophangen op de plaats waar je hem gevonden hebt, dat je hem gevonden hebt met telefoonnummer etc. En als je hier niet woont. Mail me dan maar ff op msn apestaart mijnnick opgot.nl en dan hang ik hem wel voor je op.

Lees je het topic wel? :X Eigenaar is al gevonden :).

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Cybersijp schreef op donderdag 23 november 2006 @ 00:35:
Idee voor de TS:

Weet niet of je op Texel woont natuurlijk, maar je kan hier ook nog wel een briefje ophangen op de plaats waar je hem gevonden hebt, dat je hem gevonden hebt met telefoonnummer etc. En als je hier niet woont. Mail me dan maar ff op msn apestaart mijnnick opgot.nl en dan hang ik hem wel voor je op.

Idee voor jou: de rest van het topic lezen ;)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Cybersijp
  • Laatst online: 25-01 17:06
Foutje, pagina twee niet gezien. ach was wel behulpzaam overigens hoor :P :)

En naast hulde natuurlijk, fijn dat je dat kaartje mocht houden! Nette actie :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cybersijp op 23-11-2006 00:42 ]

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ookal vind ik het goed van de TS, ik snap niet waarom het allemaal hulde hier en hulde daar is.

Dit is toch gewoon normaal gedrag? Of leef ik in mijn eigen kleine naïeve wereldje :p

• MBV
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

Ronald schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:17:
[...]

Ik heb bagage labels van Interhelp.
Alleen Interhelp kan dat label herlijden naar de eigenaar. Lijkt me dus een goed plan om dat soort labels te gebruiken.

Ik heb ook al me serienummers geregistreerd bij Interhelp... dus als het gestolen wordt, kan ik die nummers altijd terughalen...
* MBV gaat 25 bonuskaarten aanvragen :Y)

Hulde aan de TS d:)b
@hierboven: ja, dat zou normaal gedrag moeten zijn. Helaas is niet iedereen zo, veel mensen zullen misschien aangifte doen bij de politie maar niet alle moeite (registreren op een paar fora, undelete, ...) om erachter te komen van wie het ding is.

Vraag me trouwens af hoe dat zit met undelete. Dat mag toch alleen een opsporingsinstantie doen? O-)

• Kwartjuh
  • Laatst online: 27-01 17:42
woekele schreef op donderdag 23 november 2006 @ 01:00:
Ookal vind ik het goed van de TS, ik snap niet waarom het allemaal hulde hier en hulde daar is.

Dit is toch gewoon normaal gedrag? Of leef ik in mijn eigen kleine naïeve wereldje :p
Het lijkt steeds normaler te worden om vreemd te doen, en steeds vreemder om normaal te doen.
Zo had ik laatst bij mijn school mijn fiets op een andere fiets laten vallen... *klabang* achterlamp van de andere fiets kapot. Dus ik briefje achtergelaten.
Kreeg ik de volgende dag een telefoontje met de eigenaar, die zich verbaasde over mijn eerlijkheid...? :? Is toch niet meer dan normaal??

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

• MBV
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

In een land waar het normaal is dat je wordt uitgescholden als je iemand wijst op een fout, pak-em-beet een voetganger die zich voor je auto gooit, wordt het steeds meer bijzonder als je een normale reactie krijgt.

* MBV wil emigreren naar Canada ;)
Pagina: 1