MBW-100 ( Sony Ericsson Bluetooth Horloge)

Pagina: 1
Acties:
  • 5.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Nieuwe definities van wat een horloge kan zijn.
Als pionier in de Bluetooth&technologie, heeft Sony Ericsson een horloge ontwikkeld dat veel meer doet dan de tijd bijhouden. Het Bluetooth™-horloge MBW-100 is een uitstekend klassiek klokje met ingebouwde draadloze besturing voor gesprekken en de musicplayer van de telefoon. Door de integratie in je dagelijkse communicatie verlegt het horloge de grenzen van de mobiele communicatie en ga je je telefoon met heel andere ogen zien.

compatibele telefoons:
- Sony Ericsson K610i
- Sony Ericsson K800i
- Sony Ericsson V630i
- Sony Ericsson W850i
- Sony Ericsson W710i
- Sony Ericsson W810i
- Sony Ericsson Z710i
- Sony Ericsson Z610i

Linkje naar de handleiding :
http://www.sonyericsson.c...one=ps&lm=ps1_1&pid=10573

Afbeeldingslocatie: http://img241.imageshack.us/img241/9966/28130mc2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1211/060929sonyericssonyl2.jpg

Het is een echte gadget , met een meer waarde zoals ericsson zelf zegt dat is voor iedereen zelf te bepalen :) of je het wat vindt of niet , denk zelf wel aan aanschaffen , moet toch een nieuw horloge hebben :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 27-01-2007 12:53 . Reden: lijstje met compatibele telefoons mooier gerangschikt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Hier nog een uitgebreide review @ Mobile Review: http://www.mobile-review....yericsson-mbw100-en.shtml

+ nog een aantal pic's:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/se-watch/pic05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/sonyeric/se-watch/pic11-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bilder.amobil.no/216/216460/i_216460-564x376.jpg

En nog een video (44 Mb)

In bovenstaande video wordt de MBW100 icm de M600i getest maar de M600i staat niet bij de ondersteunende devices vermeld. Wat zou de M600i dan tekortschieten? en, zelfde geval bij de P990i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dit `horloge` is vanaf volgende week al in de winkels te vinden. Het heeft echter wel een hoog gadget gehalte, en daarmee dus ook de prijs. Die zal rond de 200-250 gaan liggen, als ik me niet vergis. Ik ga er is volgende week mee spelen, dan laat ik wel even weten hoe deze gadget nou echt is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
DaannO schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:13:
Dit `horloge` is vanaf volgende week al in de winkels te vinden. Het heeft echter wel een hoog gadget gehalte, en daarmee dus ook de prijs. Die zal rond de 200-250 gaan liggen, als ik me niet vergis. Ik ga er is volgende week mee spelen, dan laat ik wel even weten hoe deze gadget nou echt is. :)
Daan , volgens mij werken wij bij dezelfde werkgever , als ik mij niet vergis , ik heb hem vandaag binnen gekregen ;) is een leuk speeltje en de prijs ! is -/+ 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 12:38

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Afgelopen week heb ik `m uitvoerig kunnen bekijken en testen. En ik moet zeggen, het brengt mij wel aan het denken. Normaal zou ik nooit een horloge dragen, maar hierover zal ik toch nog wel een keer gaan denken...

- Gesprekken weigeren met een knop
- Hij syncroniseerd met de tijd van je telefoon
- SMS berichten lezen
etc.. etc...

Erg leuk ding... Al viel `t mij op dat `ie erg zwaar is..

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
Ginz schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:30:
Afgelopen week heb ik `m uitvoerig kunnen bekijken en testen. En ik moet zeggen, het brengt mij wel aan het denken. Normaal zou ik nooit een horloge dragen, maar hierover zal ik toch nog wel een keer gaan denken...

- Gesprekken weigeren met een knop
- Hij syncroniseerd met de tijd van je telefoon
- SMS berichten lezen
etc.. etc...

Erg leuk ding... Al viel `t mij op dat `ie erg zwaar is..
185 Gram , vindt ik wel meevallen !! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Misschien omdat ik normaal geen horloge draag, maar het viel mij in ieder geval op dat `ie redelijk zwaar aan mijn pols was.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ghostface schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:27:
[...]

Daan , volgens mij werken wij bij dezelfde werkgever , als ik mij niet vergis , ik heb hem vandaag binnen gekregen ;) is een leuk speeltje en de prijs ! is -/+ 300
Ik ga hem dan van de week testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 23:14
Ziet iemand de kans om hem te testen met een Qtek 9100? Windows Mobile telefoon?

Groetjes Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Reken er maar niet op.

Bijna elke SonyEricsson (Behalve de UIQ versies) werkt middels AT commando's en dat zit volgens mij niet in een WM5 device. Soms zou `t nog wel kunnen gebeuren dat hij gedeeltelijk functioneerd met een LG, Sharp, Siemens of misschien een Nokia, maar zelf daar zou ik niet teveel van verwachten.

Mooi excuus om je 9100 te verkopen en een SE ervoor te kopen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
Ghostface schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:27:
[...]

oh ik werk ook bij dezelfde werkgever :)

stond vorige week op nr 1 :P

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En, ik heb 'm binnen...

Binnenkort komt de SonyEricsson HBH-IV835 Bluetooth headset binnen en dan is het Personal Area Network'je klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://martijn.atlantux.net/SonyEricsson_pan.jpg

Het eerste wat me opviel was de omvang.. damn wat is ie groot! maar ik was een kleine gewend dus daar kan het aan liggen. Nu ie even om m'n pols hangt begint het mee te vallen. Zwaar is ie ook maar dat merk je niet zo erg als je 'm draagt.
Verder is het horloge erg bling-bling en vooral ook leuk! Het gadget-gehalte ligt erg hoog. 8)
Ik ga er eerst een paar daagjes mee lopen voor ik meer oordelen ga vellen dus binnenkort zal ik meer ervaringen posten.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 11-12-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onedutch schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:17:
Ziet iemand de kans om hem te testen met een Qtek 9100? Windows Mobile telefoon?

Groetjes Tom
Icm een windows mobile telefoon/pda werkt het horloge niet. Volgens WM zijn er geen services beschikbaar op de MBW-100 wat ook wel te verwachten was.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 11-12-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Vertel, vertel.... kan je ook je SMSjes uitlezen op je horloge?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat kan jammergenoeg niet. Dat had ik wel gehoopt maar het enige wat je te zien en voelen krijgt is een enveloppe en een trilalert. Die trilfunctie is trouwens erg apart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm tijdje geleden al een aankondiging van gezien maar hij is er dan dus ook nog echt gekomen ook :). Op de 'plaatjes' vind ik hem er opzich wel stijlvol uitzien alleen op die echte foto's van mobile-review is ie een stuk minder mooi ...

Ga hem zelf zeer zeker niet halen... heb al een prima horloge :) Ik vind het idee echter wel zeer goed gevonden en lijkt me nog wel handig ook. Het is dat ik al een horloge heb.... ;) (en een SE horloge nou niet echt 'stijlvol' vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hoort van een SE horloge zou dat inderdaad niet stijlvol zijn. De horlogemaker is Fossil; dat maakt het horloge misschien stijlvoller.

Tevens zat er een echtheidscertificaat bij (ter grootte van een pinpas en in een chique hoesje geschoven)
Ik zal ook nog een aantal foto's schieten binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
Ik heb van de week nieuwe software in mijn k800i laten zetten !

en valt op dat dat ik nu een ander lettertype heb op mijn horloge meer bold , dan voorheen !

ik wist niet eens dat ze dat ook konden regelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 145909 schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:41:
Ik zal ook nog een aantal foto's schieten binnenkort.
Moeten de foto's nog ontwikkeld en gescant worden?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:06
Iemand die inmiddels meer kan vertellen over dit horloge? Wil hem ook aanschaffen maar heb vrij kleine (smalle) pols. Ben benieuwd of dit gaat "passen".
Heeft iemand een foto van de MBW-100 die op dat moment gedragen wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 08:17
iemand die met duidelijkheid kan zeggen of dit met mijn e-ten m600 gaat werken of is dit echt sony ericson only vind het horloge namelijk echt gaaf

al is die prijs best wel auw...

kan op de site van sony zelf weinig vinden maar als ik hun mag geloven werken andere systemen er niet mee en dat is wel heel erg jammer..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
angel00008 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 23:19:
iemand die met duidelijkheid kan zeggen of dit met mijn e-ten m600 gaat werken of is dit echt sony ericson only vind het horloge namelijk echt gaaf

al is die prijs best wel auw...

kan op de site van sony zelf weinig vinden maar als ik hun mag geloven werken andere systemen er niet mee en dat is wel heel erg jammer..
Ericsson Only. Ik heb het getest met 3 toestellen: Nokia 8800, N73, V3i. Echter werken alleen de Se toestellen zoals de K800 en de K610. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ginz schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:28:
[...]
Moeten de foto's nog ontwikkeld en gescant worden?
Soeski schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:29:
Iemand die inmiddels meer kan vertellen over dit horloge? Wil hem ook aanschaffen maar heb vrij kleine (smalle) pols. Ben benieuwd of dit gaat "passen".
Heeft iemand een foto van de MBW-100 die op dat moment gedragen wordt? :)
Hierbij de beloofde foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/stuff/MBW-100-thumb(1).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/stuff/MBW-100-thumb(2).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/stuff/MBW-100-thumb(3).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/stuff/MBW-100-thumb(4).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tinux-design.nl/stuff/MBW-100-thumb(5).JPG

Alle foto's zijn klikbaar

Ik heb het horloge nu ruim anderhalve maand en heb nog steeds geen spijt van de aankoop. Opladen moet ongeveer één keer in de 1 à 2 weken; batterijduur valt dus best mee.
Verder valt er niet veel meer over te vertellen; het is gewoon een kwalitatief goed horloge.

Voor mensen met een gemiddelde tot kleine pols is het ook te doen al moeten er dan wel schakels tussenuit. (bij mij moesten er 3 uit) Even langs een horlogeboer dus. (zelf doen zit er niet bij want de schakels zitten goed vast en moeten met speciaal gereedschap losgemaakt worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Zag de horloge toevallig gisteren in de etalage liggen. Heb hem maar meteen meegenomen(zilveren kleur), ik moet zeggen dat het een erg tof ding is. Ik gebruik hem icm mijn P990i, werkt super. Alleen je krijgt geen notificatie als je een sms ontvangt, dat ondersteunen de UIQ3 toestellen dus niet.
Weet iemand al iets van een software update voor het horloge, want volgens mij is hij gewoon te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onedutch
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 23:14
MBW100 MBW150 werken nu ook met Windows Mobile 5 en Windows Mobile 6

Er is een erg interesanteontwikkeling gaande die ervoor zorgt dat deze horloges MBW-100 en MBW-150 werken met Windows Smartphone. Bluetooth pairing is wat lastig , maar het ziet er goed uit!

Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362218 voor verdere details.

Bovendien kun je nu op Kelkoo.nl al een MBW-150 voor €159,- vinden nieuw.

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 31-01-2008 21:40 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Zou je de foto's opnieuw willen posten. Verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen de MBW-100 en de MBW-150. Iemand enig idee?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel;

Enkele knoppen, voornamelijk om muziek te bedienen
De nieuwe modellen zijn platter en minder groot
De accu zou ook iets langer mee gaan.

Cosmethisch: Meer een mode accessoire geworden ipv een een geek-achtig ding, en je hebt nu de keus uit 3 modellen.

Overigens het mag nu wel met WinMo werken, maar nog steeds verre van stabiel en prettig.
Volg de thread al een tijdje, en heb de prijzen van de horloges zien dalen van 280E naar 200, en een enkel model zelfs al 160E (oranje music versie)
Helaas zijn ze nog steeds te groot voor mijn pols anders had ik er al wel een gekocht als oud SE fan (en eigenlijk nog steeds een beetje) en nu WinMo fan.

Afbeeldingslocatie: http://www.trendygadget.com/wp-content/uploads/2007/09/sony-ericsson-mbw-150-bluet.jpg
Zie hier de grote van de wijzerplaat met behuizing, een goede 5 cm, dat is een kei van een horloge en een cm groter dan wat ik fijn vind dragen.
Overigens heb ik hem nog niet gedragen, het oude model wel, maar nergens is er een winkel die ze heeft om ff te proberen.
Mocht de executive model 150E worden, dus nog eens 50E goedkoper, dan waag ik de gok maybe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dothan schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:25:
Zou je de foto's opnieuw willen posten. Verder vroeg ik me af wat het verschil is tussen de MBW-100 en de MBW-150. Iemand enig idee?
sure! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello everyone.

Just recently I have recieved my MBW-150 bluetooth watch (in my case to Music Edition). Basically I would like to express my opinions about this product. Hopefully it will help clarify any doubts for people who are potentially interested in buying it.

My first impression on opening the box and taking the watch out was that it was way prettier than many photos implied, having that nice "glimmer". The watch at first does seem a little big... but trust me that it will soon fade away as you try it on. It looks nice, and the size doesn´t appear exagerated after all. It takes getting used to (5 minutes, haha). Pairing it to my SE W610 was simple and quick. The OLED display is in a cool orange tone, and is very clear. All the buttons and menu options are easy to dominate and having a brief look of the user manual is more than enough to understand it all. As all the specs from SE say, it can be used to control the volume and track playback seemlessly. A cool feature is that being able to check the phones date and time on the watch itself... and the battery status of the MBW-150. Another neat feature that I like very much, is being able to see the track name of the song currently being played (when playback is started or when track is changed). The vibration function is helpful and is discreet to others, allowing you to never miss a call. The name of the incoming caller pops up when called, and if the caller is NOT in your phonebook, his/her number shows up instead.

My dad bought the MBW-100. Definitely more elegant and classy (for the business type). It weighs more, because it has a metallic strap instead of a polyurethane one. The ONLY TWO TECHNICAL DIFFERENCES compared to the MBW-150 models, is that the MBW-100 doesn´t allow you to see the track name on the OLED display and that there is no "previous track" switch... you can only skip forward. The latter is no big deal, since it is not that necessary (unless you passed up a song accidentally and want to go back). By the way, my dad uses his MBW-100 with his SE P1i.

Another quick note for those interested is that it works perfectly in conjunction with my Bluetooth Stereo headphones (for music), and shows no interference whatsoever. I could see the track names on the watch, listen to music on the BT headphones, and use either one of the music/volume controls on both sets... NO PROBLEM, that is GREAT!!
Also when using the radio of my W610, I was able to fiddle with the volume, and use to SCAN feature with the track keys of my watch.

I´ll try to post pics if you guys find it alright.

If you have any questions, I will gladly try to answer them. So far I have used it for 1 day (so no confirmation yet about the battery´s stamina)

Take care everyone!!
Ik kan het niet beter verwoorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245589

onedutch schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:11:

Er is een erg interesanteontwikkeling gaande die ervoor zorgt dat deze horloges MBW-100 en MBW-150 werken met Windows Smartphone. Bluetooth pairing is wat lastig , maar het ziet er goed uit!

Zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=362218 voor verdere details.

Het is wel tof dat hij nu ook werkt met WM apparaten. Maar zoals de site vermeld werken een aantal features nog niet met deze apparaten. Dus nog even afwachten tot alle functies werken met een WM apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocram1971
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03-2024
onedutch schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:11:

Ik zou nog maar eens gaan kijken. De laatste update 0.1.6.3 werkt erg goed.
Er komen functies voorbij die je niet gelooft. 8)7

Je MBW-100 krijgt een nieuw leven. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt goed, maar niet op alle apparaten.
De app heeft nog wat stability issues op bepaalde phones zoals de mijne.
Maar mijn mbw-150 werkt verder perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Net ook een MBW-150 Music Edition besteld voor 140 euro op ebay!

Zeker de functies die tegenwoordig beschikbaar zijn voor Windows mobile maken het echt een g**le gadget!! :-)

Grappig dat juist met die windows mobile app er veeeeeel meer functies zijn dan met de normale sony ericssons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
De Experia X1 heeft Windows Mobile. Enig idee of die horloge hier ook op gaat werken. Ik weet niet hoe de ondersteuning inmiddels verbeterd is voor Windows Mobile. Zou kunnen

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Dothan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 22:36:
De Experia X1 heeft Windows Mobile. Enig idee of die horloge hier ook op gaat werken. Ik weet niet hoe de ondersteuning inmiddels verbeterd is voor Windows Mobile. Zou kunnen
Hier ben ik ook benieuwd naar. Op de site van Sony Ericsson staat deze wel bij als Xperia X1 accessoire. Ben benieuwd.

Kan iemand hier even snel uitleggen wat de extra functies zijn i.c.m. Windows Mobile.

En is het horloge makkelijk te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of de MBW-150 werkt met de k750i....op de sony ericsson site staat deze er niet tussen...maar op een andere site weer wel. Anders zou ik 'm gelijk kopen....

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Whow die MBW-150 Music is best een gaaf ding.
Laat ik nou een Nokia E71 hebben die ook werkt met dit ding :P

* Bierkameel gaat er eentje bestellen.
Gratisch software hierrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
JaMaaT schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:12:
[...]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Op de site van Sony Ericsson staat deze wel bij als Xperia X1 accessoire. Ben benieuwd.

Kan iemand hier even snel uitleggen wat de extra functies zijn i.c.m. Windows Mobile.

En is het horloge makkelijk te updaten?
ja heb hem nu zelf werkend op wm 6.1 op mijn x1 met smartwatchm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Zijn er nog meer ervaringen bij gebruik van Nokia telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitramuse
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 20:32
Anoniem: 94923 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:29:
Zijn er nog meer ervaringen bij gebruik van Nokia telefoons?
Yup. Ik heb een N82. Normaal gesproken werkt het niet, maar met een progje wat op de achtergrond draait
werkt het wel met (alle?) Series60v3 telefoons. Het programma'tje heet SIC! BT-Watch.
Af en toe valt de verbinding weg, maar voor de rest werkt:

Zien wie er belt + telefoon mute + ophangen
SMS'jes aflezen
Alarm
GÉÉN MP3 ondersteuning

meer heb ik eigenlijk niet getest....
BTW. Ik heb de MWB-100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb van de week de MBW-100 in de aanbieding aangeschaft voor weinig (85 Euro).

Kom er helaas alleen achter dat ie niet door de iPhone herkend wordt.
Heb gelukkig wel een Palm Treo pro met Windows mobile, maar had toch liever werkend op de iphone gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ben van plan binnenkort de MBW-150 aan te schaffen voor bij m'n Nokia 5800 Xm. Wat me helaas niet duidelijk is, is of de muziekbuttons wel/niet ondersteund worden. Volgens de bt-watch site:
The only limitation is the use of the music player buttons (next/previous, start/stop and volume). These buttons are not supported in the current version of SIC! BT-Watch.
en dan daarna:
Newer S60-devices with FP1 or FP2 support these buttons in principle. We plan to upgrade this feature in future versions of SIC! BT-Watch.

You can check if your S60-device includes FP1 or FP2 on the following lists:

Nokia:

* Nokia S60 3rd Edition, Initial Release without FP
* Nokia S60 3rd Edition, FP1
* Nokia S60 3rd Edition, FP2
Weet ook niet of de Nokia 5800 FP1 of FP2 heeft.
Pagina: 1