[mysql] Lijst met nummers genereren zonder tabel.

Pagina: 1
Acties:

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een functie die in mysql een lijst met nummers kan genereren. Ik heb overal op google gezocht en misschien bestaat de functie wel helemaal niet. Het lijkt me echter een zo voor de hand liggende en simpel te implementeren functie dat ik er vanuit ga dat het er wel in zit.

Een voorbeeld van wat ik bedoel:

SQL:
1
SELECT RANGE(0,9);

wat dan als resultaat zou moeten geven

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
+------------+
| RANGE(0,9) |
+------------+
| 0          |
| 1          |
| 2          |
| 3          |
| 4          |
| 5          |
| 6          |
| 7          |
| 8          |
| 9          |
+------------+

Weet iemand of er zo'n functie bestaat en zoja hoe deze functie heet en hoe deze is te gebruiken? Ik ben me bewust van BETWEEN en vergelijkbare functies. Dit is echter niet wat ik zoek.

Ik ontken het bestaan van IE.

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Nee, met limit kan ik geen resultaten genereren, enkel resultaten die uit een tabel komen limiteren. Dit is niet wat ik zoek. Ik wil zoiets kunnen doen als in mijn voorbeeld.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk.
Kun je als omweg niet een grote tabelpakken, en met de rijnummers daarvan werken?

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
De rijen die je sequentieel genummerd wil hebben in een tijdelijke tabel inserten die een identity ("autoincrement") kolom heeft, en deze waarden weer uitlezen 8)

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Dit ziet er heel interessant uit. Ik ga eens kijken of ik hiermee verder kom.
MrBucket schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:53:
De rijen die je sequentieel genummerd wil hebben in een tijdelijke tabel inserten die een identity ("autoincrement") kolom heeft, en deze waarden weer uitlezen 8)
Dat was mijn "backup-optie" al. Ik hoopte echter op een functie die dit onnodig maakt. Als dat repeat statement niets is zal ik daar zeker naar kijken :) .

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
mag ik vragen waar je zoiets in godesnaam voor nodig hebt? mocht het zo zijn dat je je mysql data dmv een ander programma gaat uitlezen zie ik namelijk het nut niet echt..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
BasieP schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:11:
mag ik vragen waar je zoiets in godesnaam voor nodig hebt? mocht het zo zijn dat je je mysql data dmv een ander programma gaat uitlezen zie ik namelijk het nut niet echt..
Ik maak gebruik van bitwise operators. Daarbij kun je geen between gebruiken. Daarvoor wil ik dit gebruiken :) .

Pagina: 1