[pc] Gaming performance is slecht? *

Pagina: 1
Acties:

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11 12:15
Slechte Gaming performance Dell Dimension 9150 (DXP051) na herinstallatie.

Na het herinstalleren van mijn delletje 9150 kom ik nergens meer in de buurt van mijn voorgaande prestaties in example: WoW: voorheen 30fps min @ 40man raid, nu: 50fps Max, met 120fps max bij "ingezoomed" op een kale muur

Sterker nog, Ik draai Nu alles op minimale instellingen en ik behaal slechtere prestaties.
heb alles 3 voudig gechecked... verscheidene instellingen AA geprobeert (zowel Ingame als in Driverinstellingen)

Wisselbestand staat op automatisch (handmatige waarde ook geprobeert)

Sata Hd... geen Pio / DMA in te stellen (of iig ik ben zo dom dat ik t nie gevonden krijg)...
Pata DVD brander = wel op DMA.

Drivertjes netjes geupdate
Delldrivertjes (van image) waren de eerste die ik gebruikte.... ook de dell-site gezocht voor alle updates, gedaan en nog geen effect, toen maar bij fabrikant drivers gaan plukken....

Bios is "stock" en weinig aan te veranderen.
Geen achtergrondprogramma's draaien.... (msconfig en alle startup uitgeschakeld, reboot... tripplecheck op het draaien van programma's mbv processenlijst)

Ik raak teneinde raad...

Specifications
Dualcore Intel D 2.8 GHZ "stock"
1024MB Ram (DDR2) (2x 256, 1x 512)
Chipset Intel 945P
GeForce 6800 256mb (PCI-E) "stock"
375 W "stock" PSU
Hauppauge WinTV PRV-150 Tvkaartje
Bios (voor zover het er aan toe doet) "stock": Phoenix ROM BIOS Plus v 1.10 A03

--------------------------
repost ivm verkeerd geplaatst; en aanpassing aan vermelding ivm driver gebeuren (WEL al mijn drivers origineel van dell geprobeert EN rechtstreekse drivers van Fabrikant; om precies te zijn heb ik een hele mooie herinstallatie meerdere keren gedaan om alle (huidige) mogelijke drivercombinaties te testen... En JA ik heb mijn schijf netjes gedefragmenteerd)

Failure is the mother of success

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11 00:31
Dus als ik het goed begrijp had je voor je installatie lagere framerates dan erna :p.
Ik geloof dat ik ervoor zou tekenen. Misschien kun je even een print screen maken van taakbeheer met wat de meeste processortijd gebruikt.

[ Voor 29% gewijzigd door boaty op 20-11-2006 20:29 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Via msconfig alles uitgeschakeld; is dat voor of nadat je problemen ondervond? Geen apps = geen virusscanner ~~ malware.

Open deur: welke Windows versie en patchlevel? Zie Spielerij - Problemen & Vragen FAQ voor meer benodigde info :)

En voor de zekerheid: je hebt tenminste drivers van chipset (Intel?) en videokaart geupdate? Probeer ook de een-na-laatste ipv. de meest recente
offtopic:
Een vraagteken = vraag. Zie Terry Pratchett voor mijn mening over meer dan één. Ik pas de titel even wat aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)