[iBook g4] os reinstall

Pagina: 1
Acties:

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Na het kapot gaan van mijn oude G4 heb ik een MacBook bestelt. Verder heb ik een tweedehands G4 (12") erbij gekocht. Deze laatste is echter volledig duits, dus ik dacht, ik zet hier 10.4 op. Bij de installatie (of eigenlijk voor de installatie), hang mijn iBook (Darwin, critieke fout, kernel panic).

Nou dacht ik, dat komt doordat dit een G4 is ipv een intel processor. Daarop heb ik de DVD's van 10.3 gepakt en deze geprobeerd te installeren. Dit maal verspringt mijn apple icon (bij het grijze opstart scherm), maar verder gebeurt er niets. Heeft iemand enig idee, waarom ik mijn iBook niet kan herinstalleren?

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Gebruik je wel de retail versie van OS X? De schijfjes die je namelijk bij je systeem krijgt werken niet altijd overal op.

Je kan ook gewoon je taal aanpassen in het "Syteemvoorkeuren" (maar dan in het Duits) menu. Dan sleep je Nederlands gewoon naar boven.

• Ma_rK
LoeiOrdinair schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:46:
De schijfjes die je namelijk bij je systeem krijgt werken niet altijd overal op.
Ik gebruik inderdaad de systeemschijfjes. De taal staat al wel in het Nederlands, maar het is andermans laptop geweest, dus een reinstall leek me wel zo fris. Daarnaast blijft het login scherm duits (en de toetsenbord instellingen ook)

Is er trouwens een apparte intel en G4 versie van 10.4 (ik dacht dat dat universal dingetje waren)

[ Voor 19% gewijzigd door Ma_rK op 20-11-2006 18:05 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 22:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ma_rK schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:55:
[...]

Ik gebruik inderdaad de systeemschijfjes. De taal staat al wel in het Nederlands, maar het is andermans laptop geweest, dus een reinstall leek me wel zo fris.

Is er trouwens een apparte intel en G4 versie van 10.4 (ik dacht dat dat universal dingetje waren)
Als ik jou was zou ik gewoon de retail versie installeren. Deze is niet universal, maar dat heb je ook niet nodig op een G4. Er is namelijk geen universal retail versie van OS X 10.4. De gene die intel binaries nodig voor hun OS hebben het al bij hun systeem gekregen (zoals jij bij je MacBook). Deze versie werkt dus niet op een PPC.

• Ma_rK
Het is toch schandalig dat ik nog een retail versie zou moeten kopen als ik twee x een iBook heb staan + een MacBook, waarbij één van de iBook niet meer gebruikt kan worden.

Ik zal een kijken of ik de originele bij de laptop horende 10.3 nog ergens heb liggen (die liggen in het 'archief' aangezien ik niet dacht die ooit nog nodig te hebben.

Bedankt voor je snelle reacties overigens.

[ Voor 39% gewijzigd door Ma_rK op 20-11-2006 18:16 ]