File database en dubbel check software in een.

Pagina: 1
Acties:

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:42
Gezocht software die files kan catalogiseren en dan nieuwe files die in een map staan kan checken of ik die al heb.
Dus iets met crc check(of hash) op de files zodat je kan zien dat dit dezelfde files zijn, en dat de dubbele files verwijderd kunnen worden.
Dit is voor xp of linux.
Indien meer info nodig is vraag maar.

Welke files, eigenlijk videoclips op dvd/cd, vaak heb ik er al een, maar ik weet dan niet of het dezelfde heb(dus de kwaliteit), dan moet ik dan de dvd uit de map halen.
Files zijn alleen voor mezelf.
Nu gebruik ik ruby om de dvd's te catalogiseren, maar hier kan ik dus niet nieuwe files kontroleren of ik deze al heb.

[ Voor 33% gewijzigd door jan99999 op 20-11-2006 17:25 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Wat voor soort files, jij als enige gebruiker? Geef a.u.b. een duidelijkere beschrijving.

Specs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal gezocht, gevonden en geprobeerd? Er zijn erg veel programma's die kunnen wat jij wil, of in ieder geval zat combinaties.

We verwachten wel dat je zelf eerst uitgebreid op zoek gaat naar een oplossing, en dat je daarbij geen bron ongemoeid laat, daarbij in dit topic beschrijvend wat je hebt gevonden.
Zonder enige zichtbare inspanning van jouw kant zie ik geen interessante discussie uit dit topic voortkomen.
Pas je startbericht dus aan, en voorzie het van informatie over de door jou gevonden programma's en je persoonlijke voors en tegens.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jan99999
Ben zelf al een half jaar aan het zoeken, heb verschillende programma's geprobeerd waar je film kunt opslaan in database, maar met nieuwe files doen deze programma's niks.
Deze moet je dus in de database zetten en dan kun je dubbele zoeken, maar dit is veel werk, en je database klopt niet, welke je weer moet aanpassen.
Ik zoek dus een programma die nieuwe files eerst checked of deze dubbel zijn, zodat ik ze dan in de database kan zetten.
Heb al heel vaak google gebruikt van alles geinstalleerd, maar deze kunnen een database maken maar niet dubbele files uitzoeken voordat je ze in de database zet, soms zelf niet dubbele files zoeken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ligt het aan mij, of is dit gewoon een gebruikers fout?

Waarom dubbele files, als je het in een database opslaat? Als het in een database staat heb je geen files nodig toch? En voordat je iets in je database mikt, kan je toch eerst checken of een term/film al voorkomt voordat je deze wegschrijft?

Ik snap de redenatie files <-> database niet echt. Dat houd in dat je alles al dubbel doet lijkt me.

Ey!! Macarena \o/

• jan99999
Dubbele files, ja dat kan want iemand kan er gewoon een andere naam aan geven.
Of je hebt meerdere versies met dezelfde naam indien je crc op doet zie je dat deze verschillend zijn.

En indien je dit vooraf kan weten dan hoeft je deze niet in de database in te voeren en later weer te verwijderen, wat is hier dubbel aan.

Wat ik wil is alles op dvd bijhouden bij file naam met crc check.(of alleen crc).
Dan indien ik iets nieuw heb wil ik dit in de download map checken met crc op de bestaande dvd's, en de dubbele dus verwijderen en de nieuwe opslaan op dvd en in de database.

Ik heb veel programma's geinstalleerd maar geen een doet dit.
Pagina: 1