ik weet niet of dit hier thuishoort, watn batch en visual basic kun je nauwelijks programmeren noemen, maar voor iemand zoals ik die neits van programmeren en VBS afweet is het best lastig.
ik heb hier een megasimpele batch regel:
explorer f:\afdelingen\project verkoop
Deze wil (moet) ik omzetten naar VBS, via google was ik achter het volgende gekomen:
Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("F:\Afdelingen\project verkoop\")
echter pakt deze geen spaties... als ik de dos naam projec~1 gebruik opent hij de folder wel. Maar omdat ik nog meer mappen met sub en sub sub etc folder moet aanroepen wordt de adres balk van de explorer een wirwar van dos aanduidingen, alles behalve handig dus.
is er een andere oplossing waarbij ik vanuit vbs de explorer een bepaalde map kan laten opennen met volledige windows benaming incl spaties?
ik heb hier een megasimpele batch regel:
explorer f:\afdelingen\project verkoop
Deze wil (moet) ik omzetten naar VBS, via google was ik achter het volgende gekomen:
Set WshShell = WScript.CreateObject ("WScript.Shell")
WshShell.Run ("F:\Afdelingen\project verkoop\")
echter pakt deze geen spaties... als ik de dos naam projec~1 gebruik opent hij de folder wel. Maar omdat ik nog meer mappen met sub en sub sub etc folder moet aanroepen wordt de adres balk van de explorer een wirwar van dos aanduidingen, alles behalve handig dus.
is er een andere oplossing waarbij ik vanuit vbs de explorer een bepaalde map kan laten opennen met volledige windows benaming incl spaties?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer