Toon posts:

Samsung 205BW wil niet hoger dan 1280x1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

De topictitel zegt het eigenlijk al. Ik heb net een Samsung 205BW tft gekocht, maar windows wil mij geen hogere resolutie laten instellen dan 1280x1024 terwijl de monitor zelf 1600x1050 aan kan. Ik heb van zowel de videokaart als de monitor de laatste drivers geïnstalleerd, maar het mocht niet baten.
Nu heb ik een redelijk el-cheapo videokaartje (asus v9520), maar als ik een crt aan de vga poort hang dan wil ie met alle plezier veel hogere resoluties. Verder geeft de videokaart in het flat panel menu aan (display -> advanced -> geforce fx5200) dat de maximale resolutie van mijn schern 1280x1024 zou zijn.
Kan het zijn dat de dvi uitgang een deze resolutie niet ondersteunt, maar de vga uitgang wel?

Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen, want het scherm is een beetje prijzig om op zo'n lage resolutie te laten draaien ;)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 17:51
Test de VGA uitgang eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu in ieder geval achter dat mijn videokaart het probleem is. Als ik het scherm bij een huisgenoot aansluit op een radeon 9600-se dan werkt alles prima. Nu wil ik best een nieuwe videokaart kopen, maar ik ben geen fanatiek gamer dus ik wil niet heel veel geld uitgeven. Mijn probleem is dat eigenlijk nergens wordt aangegeven wat de resolutie is die de dvi poort aan kan.

Misschien dat er mensen zijn die deze tft ook gebruiken en toevallig een kaartje weten voor niet al te veel geld die de native resolutie gewoon ondersteund? (radeon 9250, 9550?) Ik vind het nl echt zonde om m via VGA aan te gaan sluiten.

Bij voorbaat is mijn dank groot _/-\o_

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend ook dit scherm, maar ik moest hem op mijn X800XL aansluiten met VGA, omdat ik geen goede aansluiting/kabel heb :( Moet nog even kijken of er een goede DVI te krijgen is.

Mocht je een goedkope kaart zoeken, kijk dan even bij vraag en aanbod, zal hoogstwaarschijnlijk wel een goedkope kaart bijzitten

Mooooooeeeee......

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:06:
Ik ben er nu in ieder geval achter dat mijn videokaart het probleem is. Als ik het scherm bij een huisgenoot aansluit op een radeon 9600-se dan werkt alles prima. Nu wil ik best een nieuwe videokaart kopen, maar ik ben geen fanatiek gamer dus ik wil niet heel veel geld uitgeven. Mijn probleem is dat eigenlijk nergens wordt aangegeven wat de resolutie is die de dvi poort aan kan.

Misschien dat er mensen zijn die deze tft ook gebruiken en toevallig een kaartje weten voor niet al te veel geld die de native resolutie gewoon ondersteund? (radeon 9250, 9550?) Ik vind het nl echt zonde om m via VGA aan te gaan sluiten.

Bij voorbaat is mijn dank groot _/-\o_
Je videokaart zou geen problemen moeten hebben met het ondersteunen van die resolutie. Misschien heb je een brakke DVI poort. Wellicht is er nog ergens zo'n TFT in de buurt waarmee je kunt testen?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het lijkt erop dat de Nvidia drivers i.c.m. met de samsung drivers het probleem zijn. Ik heb onlangs een soortgelijk topic geopend over mijn Samsung 203B

Geforce 7900GS wil niet op 1400x1050 draaien

Ik krijg de resolutie alleen op 1400x1050 door de VGA kabel met het verloopstuk op de DVI-poort van de Geforce aan te sluiten. Hierna moest ik de resolutie handmatig toevoegen in het NVIDIA Control Panel (Classic view)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien dan eens een niet Samsung scherm testen als je de mogelijkheid hebt TS? :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 17:51
Black Piet schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 00:22:
Sinds afgelopen weekend ook dit scherm, maar ik moest hem op mijn X800XL aansluiten met VGA, omdat ik geen goede aansluiting/kabel heb :( Moet nog even kijken of er een goede DVI te krijgen is.

Mocht je een goedkope kaart zoeken, kijk dan even bij vraag en aanbod, zal hoogstwaarschijnlijk wel een goedkope kaart bijzitten
Er zit als het goed is standaard een DVI kabel bij de Samsung 205BW.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om met een andere tft te testen en ik wil ook echt niet naar dvi.
Ik kan binnenkort van iemand even een radeon 9250 lenen om te testen, dus ik hoop maar dat ie het daar wel mee doet.
Anders koopt ik gewoon een 9600, want ik weet in ieder geval zeker dat ie het daar wel mee doet. :D

Iedereen bedankt voor de reacties!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vaak is het niet nodig, maar installeren jullie de INF drivers van die monitor?
Jumpman schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:39:
Er zit als het goed is standaard een DVI kabel bij de Samsung 205BW.
Is natuurlijk niet DE oplossing; de monitor zou ook moeten werken onder een normale VGA aansluiting (D-sub)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:47:
Vaak is het niet nodig, maar installeren jullie de INF drivers van die monitor?

[...]
Is natuurlijk niet DE oplossing; de monitor zou ook moeten werken onder een normale VGA aansluiting (D-sub)
Ja, zijn geïnstalleerd. Hij herkent t ook prachtig als de juiste monitor maar blijft erbij dat de hoogste resolutie die 'ie aankan 1280x1024 is :(

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 10:03

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 08:40:
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om met een andere tft te testen en ik wil ook echt niet naar dvi.
Ik kan binnenkort van iemand even een radeon 9250 lenen om te testen, dus ik hoop maar dat ie het daar wel mee doet.
Anders koopt ik gewoon een 9600, want ik weet in ieder geval zeker dat ie het daar wel mee doet. :D

Iedereen bedankt voor de reacties!
waarom wil je niet naar dvi? he bje die port al bezet of waarom? De kwaliteit is zoveel beter, vga is een tussenoplossing voor crt->tft....tft's werken digi en werken dus het beste met die DVI poort.....maar mis ik nu iets?

T60P Widescreen

Verwijderd

Topicstarter
Seesar schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:13:
[...]

waarom wil je niet naar dvi? he bje die port al bezet of waarom? De kwaliteit is zoveel beter, vga is een tussenoplossing voor crt->tft....tft's werken digi en werken dus het beste met die DVI poort.....maar mis ik nu iets?
Sorry, ik had een beetje een mistig hoofd vanmorgen. Wat ik bedoelde was dat ik echt niet naar VGA wil 8)7
Pagina: 1