Toon posts:

draadloos xbox360 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een xbox360 die ik op live wil aansluiten ik heb daar zo`n draadloos adapter gekocht van xbox360.
als ik die achter erinklik en de usb kabel erin doe dat zegt die wel dat ik de netwerk heb aangesloten maar kom niet verder als IP addres krijg daarin al Failed.
Ik heb alle gegevens die in mijn administartie in de router zelf staan opgeschreven en in xbox360 netwerk ingetypt maar geen resultaat.
Hij herkent de router wel maar op de ene van de manier kan die adapter er niet inkomen.
Waarschijnelijk ligt dat aan de WPA-Key die ik in moetvullen maar die kan ik nergens vinden?
Waar zou ik de WPA-key kunnen vinden?
Ik heb een router Linksys WRT54G en een chello verbinding.

alvast bedankt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
De WPA key moet je bij je xbox ergens opgeven als je verbinding probeert te maken.

De WPA key zelf heb je ooit zelf ingevoerd bij het opzetten van je linksys.

Als je 'm kwijt bent kun je via een werkende PC misschien m gewoon uitlezen: http://192.168.1.1 admin/admin (of dat moet ook veranderd zijn) en dan tabblad wireless - security

Verwijderd

Topicstarter
ik had in de administratie gekeken maar daar stonden alleen alle ip addressen geen WPA-key helaas.

Verwijderd

de WPA key wordt ingesteld op het draadloze access point, dit is iets wat je als "eigenaar" kan aanpassen, ik zou zeggen zet een nieuwe makkelijk te onthouden WPA-key, en stel alle clients (waaronder de XBOX) opnieuw in.

succes

@DJsmiley... dat ip-adres slaat natuurlijk nergens op... misschien gebruikt ie wel een hele andere range of gebruikt ie een wifi-access point na een router. Hij zal dat zelf even moeten opzoeken of op het apparaat dat de DHCP regelt, of in zn windows door ipconfig te doen op de commandline. Daarnaast is de username/password combinatie ook niet standaard voor alle apparaten en zullen "verstandige" gebruikers deze direct wijzigen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 18:36 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:34:
de WPA key wordt ingesteld op het draadloze access point, dit is iets wat je als "eigenaar" kan aanpassen, ik zou zeggen zet een nieuwe makkelijk te onthouden WPA-key, en stel alle clients (waaronder de XBOX) opnieuw in.

succes

@DJsmiley... dat ip-adres slaat natuurlijk nergens op... misschien gebruikt ie wel een hele andere range of gebruikt ie een wifi-access point na een router. Hij zal dat zelf even moeten opzoeken of op het apparaat dat de DHCP regelt, of in zn windows door ipconfig te doen op de commandline. Daarnaast is de username/password combinatie ook niet standaard voor alle apparaten en zullen "verstandige" gebruikers deze direct wijzigen ;)
Dat IP is het standaard linksys IP. TS gaf aan een WRT54 te hebben, dat is dus een normaal AP/router. Daarom had ik er ook bij gezet (tenzij dat veranderd is)...

Verwijderd

Dus WPA wordt wel ondersteund door de Xbox ?

ik begon al te twijffelen er aan dat ik ergens zag dat die alleen WEP aankon

gvd
dit is echt mesjokke

de usb wireless van Microsoft aangesloten op me xbox, me wpa key ingeklopt, maakt hij gewoon connectie met mijn 3com wireless, maar als ik dan de test doe vind die wel een USB, maar zegt hij bij network Not Connected

:( grrr

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 12:00 . Reden: toevoeging dat bij mij wel een connect krijg maar het toch niet doet ]

Pagina: 1