[Vraag]Video is Roze

Pagina: 1
Acties:

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 22:38
Hallo ik heb sinds een tijdje een probleem met online filmpjes

Ik heb al 10 verschillende codec packs geprobeerd maar niets helpt weet iemand mischien een oplossing hier voor??

zo ziet het er uit

[ Voor 10% gewijzigd door Zer0cool12342 op 01-03-2015 22:07 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 10:25

Haan

dotnetter

Toevallig een Ati kaart? Dan zou je kunnen proberen om wmv accelleratie uit te zetten (dat kan bijv. met Ati TrayTool).

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijder alle codecs en installeer alleen het K-Lite Codec Pack.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Zer0cool12342
Ik heb een nvidia 7900GTO dus geen ati :) en k-lite heb ik ook geprobeerd maar geen verschil

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:42

w0w

maar had je daarvoor ook alle codecs al verwijderd?

• Zer0cool12342
Ja en nu net weer k-lite mega codec pack der op gezet maar kblijf et houden.

Verwijderd

Misschien niet heel toevallig in Windows media player de kleurinstellingen verkeerd staan? Heb dit namelijk ook een keer gehad, toen stond de Hue of Saturation helemaal verkeerd, dus heb het toen even goedgezet. Toen werkte alles weer goed ;).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

probeer ffdshow-alpha eens als codecpack... hier te vinden: linkje (de onderste)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Zer0cool12342
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:33:
Misschien niet heel toevallig in Windows media player de kleurinstellingen verkeerd staan? Heb dit namelijk ook een keer gehad, toen stond de Hue of Saturation helemaal verkeerd, dus heb het toen even goedgezet. Toen werkte alles weer goed ;).
Nee het is niet me kleur want heb et ook in winamp

• Zer0cool12342
bartgrefte schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:35:
probeer ffdshow-alpha eens als codecpack... hier te vinden: linkje (de onderste)
Bedankt maar werkt ook niet ik begrijp er niets van...

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb videokaarten gezien waar je de overlay (de video wordt zo weergegeven) settings kunt veranderen en daar de hue/saturation/etc. kunt aanpassen. misschien ligt het daar aan, want in windows zelf zijn de kleuren gewoon goed.

(bij mij hier op m'n werk kan ik dat aanpassen en dat is een "intel extreme graphics 2")

[ Voor 18% gewijzigd door trigger808 op 20-11-2006 16:46 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53

The Legend

*Plop*

Als je codecs vernaggelt zijn heeft op een gegeven moment ze verwijderen simpelweg geen zin meer. Enige waterdichte manier is Windows opnieuw installeren en een gerenomeerde codec erop knallen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 13:44
Zer0cool12342 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:21:
Hallo ik heb sinds een tijdje een probleem met online filmpjes

Ik heb al 10 verschillende codec packs geprobeerd maar niets helpt weet iemand mischien een oplossing hier voor??

zo ziet het er uit
Ik heb dit probleem ook een keer gehad met een fx5600.
Het probleem zat in de Nvidia driver dus mischien even een andere driver versie proberen. ;)

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
in de videodrivers kun je idd videooverlay settings instellen. Dus waarschijnlijk staat in je videosettings zoiets ingsteld bij filters of overlay oid.
Als je de settings wel ziet staan, maar ze niet op 'roze'staan zou ik de driver erafgooien en standaard drivertje van windows erop zetten (of standaard PCI videokaart driver ofzo). En proberen vanaf de basis de drivers goed erop te zetten.

Als het allemaal niet lukt probeer dan met een andere nVidia kaart (liefst zelfde type).

Ctrl+k

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

trigger808 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:43:
Ik heb videokaarten gezien waar je de overlay (de video wordt zo weergegeven) settings kunt veranderen en daar de hue/saturation/etc. kunt aanpassen. misschien ligt het daar aan, want in windows zelf zijn de kleuren gewoon goed.

(bij mij hier op m'n werk kan ik dat aanpassen en dat is een "intel extreme graphics 2")
jup kan gewoon aangepast worden, staat onder video overlay settings en dan adjust colors (of kan in colors zelf en dan met pulldown menuutje overlay pakken)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Zer0cool12342 schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:38:
[...]

Bedankt maar werkt ook niet ik begrijp er niets van...
download even gspot
Daarmee kan je kijken welke codec het nou precies afspeelt,
goede kans dat ffdshow er wel op staat, maar dat een andere codec de boel afspeelt

Verwijderd

ik denk dat je de color overlay settings weer ff terug moet zetten (default)
hier
Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/7165/ditcq1.jpg

Of hier:
Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/3498/ditofbk7.jpg

• Zer0cool12342
Kga vnaaf ff kijken met die codec viewer wat er nou gedraait wordt en ff klooien met die nvidia tools...

Ik ben nu op school dus kan nu ff niet kijken maar alvast bedankt!

• DoomSayerSantos
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:33
ik heb dit soms ook en heb er iets op gevonden als het voorkomt.
ik speel even een .rm bestandje af in mpc dan loopt alles weer in kleur in wmp 11.
domme fix maar bij mij werkt het wel.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit het hem in de overlay, in winamp kan je dit eventueel uit zetten om te testen. Zelf heb ik ondervonden dat de nieuwste drivers van nvidia problemen hadden met overlay op de computer van mij en me broertje, het beeld werdt dan heel donker. Nadat ik versie 84.21 erop gezet had geen problemen meer. Zelf heb ik een FX5200 en mijn broertje en wat nieuwere (weet ik zo ff niet uit me hoofd). Dus als het terug zetten van de default instellingen niet werkt kan je proberen wat oudere drivers erop te zetten.
Pagina: 1