Toon posts:

Hoe kom je in je router?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort Gears of War (Top spel), maar ik kan maar met weinig mensen connecten. Nu heb ik flink gegoogled hoe dat komt en dat blijkt te liggen aan dat de NAT settings van je router op moderate of strict staat. Dus ging ik verder kijken hoe in mijn router kom, maar daar ben ik vast gelopen. Ik had iets gelezen van http://192.168.1.1 intikken als je modem en router losgekoppelt zijn, maar dat doet het niet. Ik heb een router van Sweex, een broadband router. Er zit alleen geen handleiding bij.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt.

Lucas Lomans

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hou zou je bij je router moeten komen als die losgekoppelt is?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52
Type van je router opzoeken en op de website van Sweex de handleiding doornemen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:37
zoek anders de handleiding even op op het internet?

BOE

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-03 16:11
Eerst even kijken wat het ip adres van je router is voordat je probeert in te loggen he

start/uitvoeren/cmd en dan type je in het venster in ipconfig /all. Kijk dan wat er achter standaard gateway staat. Ga dan naar http://ip-adres waar je ip-adres vervangt door datgene wat je achter standaard gateway vindt.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 21:50
Ik zou toch echt google eens gaan gebruiken zoeken naar de handleiding van je router. Hij moet aanstaan en verbonden zijn met je computer. Dan moet je inderdaad een http adres intiepen, maar dat verschilt nogal per router. Het kan inderdaad 192.168.1.1 zijn, maar ook bijvoorbeeld 10.0.0.1, of in mijn geval bijvoorbeeld 10.0.0.138. Daar heb je de handleiding voor nodig. Vooral omdat je ook een wachtwoord nodig hebt om erin te komen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Klik op start> uitvoeren en typ in : "cmd" en druk op enter (zonder quotes)
je ziet nu een schermpje, tik hier in "ipconfig" en druk op enter
het ip adres wat achter standaardgateway staat is je router (Als je daar rechtstreeks op aangesloten zit)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Naast bovenstaande posts lijkt het me handig om Het Grote Poortmappingsverhaal eens door te lezen. Hier staat uitgelegd hoe je poorten instelt in je NAT. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 11:51
192.168.123.254 is sweex gr

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:53
Soms ook
192.168.2.1

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Doe eens:
Start > Run (Uitvoeren)

Daar typ je CMD en druk op enter
dan typ je ipconfig ...
Het adres dat bij Gateway staat, geef je in in je browser.

Handleidingen opzoeken geeft niet altijd kans op succes. Mss heeft een of ander vriendje zijn router kome instalere (gezien de beperkte kennis van de TS kan dit wel) en vindt die het cool om de router een 10.x.x.x adres te geven ofzo ;)

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 11:51
standaard is sweex 192.168.123.254
linksys is 192.168.1.1

ik werk bij norrod dus dit klopt wel

Verwijderd

dezejongeman schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:04:
linksys is 192.168.1.1

Dit is idd bij de nieuwe routers het geval maar bij de oudere types is het net zoiets als dat linksys adres.

Kijk voor het preciese adres in de handleiding of probeer het met ipconfig.
Voor het standaard wachtwoord kun je ook in je handleiding kijken of op deze website:
http://www.phenoelit.de/dpl/dpl.html

@densoN: zie laatste regel ;)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Lol! :X Vind je het goed als ik die uitspraak nomineer voor de verkiezingen ?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
waarom uberhaubt deze mensen helpen, alsof ze zelf het typenummer niet onderop het apparaat kunnen terug vinden...

de volgende vraag is zeker wat je username en password is?

[ Voor 21% gewijzigd door densoN op 20-11-2006 16:17 ]

• Bamboozled
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-03 15:48
Standaard gateway adres (tcp/ip config --> ipconfig) = in de regel modem/router adres.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:40
linksys is 192.168.1.1

OMFG dus als je bij norrod werkt heb je altijd gelijk :S

Verwijderd

linksys is 192.168.1.1

LOL, really?

Ik heb mijn router bij norrod gekocht, en d'r zat wel een handleiding bij. Ik kan me haast niet voorstellen dat er routers zonder handleiding verkocht worden, want hoe wil je anders het ding configureren. :?
Heb zelf ook een Sweex router, en bij mij staat het IP-adres van de router op de onderkant.

Als je dat intypt in je browser kom je bij je router (wel aangekoppeld laten dus!). Hopelijk staat het ding nog in de fabrieksinstellingen, want je moet met een login en wachtwoord inloggen. Ik heb geen idee wat de standaard login is, maar dat is vast wel ergens te vinden.

Als je je NAT hebt geconfigureerd dan zou ik er daarna wel voor zorgen dat je vervolgens een sterk wachtwoord op je router zet, zodattie ietwat moeilijker hackbaar wordt.

Ik denk, aan je verhaal te horen, dat je mogelijk voor Gears of War een of meerdere poorten moet forwarden. Het is namelijk zo dat je internet het soms niet meer doet (vanwege instellingen van de ISP) als je dingen gaat veranderen aan je NAT. Je moet alleen wel weten via welke poort Gears of War communiceert.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-03 12:59

Haan

dotnetter

__xeno__ schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:19:
[...]

En er dan nog naast zitten ook :+

(zo heb ik hier bijvoorbeeld een sweex router met 192.168.2.1 als adres)

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 20-11-2006 16:29 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08-2025

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

__xeno__ schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:19:
[...]

Ach iedereen doet zn best.

ot
Probeer anders de handleiding online te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door kless op 20-11-2006 16:23 . Reden: was wat tevroeg met klikken ]

http://www.adf-hq.nl

• bartgabriels
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:20:
[...]

Als je je NAT hebt geconfigureerd zou ik er wel voor zorgen dat je een sterk wachtwoord op je router zet, zodattie ietwat moeilijker hackbaar wordt.
Zijn niet al die huis / tuin en keuken routers niet standaard NAT ? En wat heeft NAT met gemakkelijk hackbaar te maken ?

Verwijderd

densoN schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:14:
waarom uberhaubt deze mensen helpen, alsof ze zelf het typenummer niet onderop het apparaat kunnen terug vinden...

de volgende vraag is zeker wat je username en password is?
Gelukkig staat onder het typenummer wat het IP-adres van de router is :+

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:13
bartgabriels schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:22:
[...]

En wat heeft NAT met gemakkelijk hackbaar te maken ?
Niets, maar mensen maken nu eenmaal eerst de ene opdracht af voordat ze met de volgende beginnen. ;)

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

bartgabriels schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:22:
[...]

Zijn niet al die huis / tuin en keuken routers niet standaard NAT ? En wat heeft NAT met gemakkelijk hackbaar te maken ?
Jawel die zijn standaard NAT, ik heb ook niet gezegd dat een NAT je moeilijker hackbaar maakt, maar routers die je op de standaard login laat staan (fabrieksinstellingen) zijn ietwat makkelijker te hacken dan routers waarvan je het wachtwoord hebt veranderd in een sterk wachtwoord.

Je mag van mij ook eerst je login veranderen, en dan je NAT-instellingen veranderen. 't Is maar net wat je fijner vindt. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 16:27 ]

• bartgabriels
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:25:
[...]

Jawel die zijn standaard NAT, ik heb ook niet gezegd dat een NAT je moeilijker hackbaar maakt, maar routers die je op de standaard login laat staan (fabrieksinstellingen) zijn ietwat makkelijker te hacken dan routers waarvan je het wachtwoord hebt veranderd in een sterk wachtwoord.

Je mag van mij ook eerst je login veranderen, en dan je NAT-instellingen veranderen. 't Is maar net wat je fijner vindt. :+
Heeft toch niets met NAT te maken dan. Ook als je router niet aan NAT doet, moet je een wachtwoord instellen. Je moet gewoon altijd je wachtwoord wijzigen als je dit niet zelf gekozen hebt.

Verwijderd

bartgabriels schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:29:
[...]

Heeft toch niets met NAT te maken dan. Ook als je router niet aan NAT doet, moet je een wachtwoord instellen. Je moet gewoon altijd je wachtwoord wijzigen als je dit niet zelf gekozen hebt.
Zei ik dat het wél wat met je NAT te maken heeft :?

Mijn gedachtengang is: als iemand al niet het IP-adres van z'n router kan vinden, en denkt dat je in je router kan komen als je 'm hebt losgekoppeld van het netwerk, dan is de kans op "error 50" :+ heel groot, en dan staat die hele router vast ook in de fabrieksinstellingen. Dus alssie toch bezig is met dat ding, kan hij hem net zo goed direct goed instellen.

Dat heet service :+

• bartgabriels
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:32:
[...]

Ja dit heb je gezegd ;)
Als je je NAT hebt geconfigureerd zou ik er wel voor zorgen dat je een sterk wachtwoord op je router zet, zodattie ietwat moeilijker hackbaar wordt.
Nu ik je opmerkingen lees, begin ik ook de zin te begrijpen ... Je geeft gewoon opeenvolgende stappen.

ik had het gelezen als een voorwaarden
code:
1
2
3
4
5
ALS configuratie NAT
  THEN configure password
ANDERS
  laat maar lekker het standaard wachtwoord staan
EINDE ALS

Verwijderd

bartgabriels schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:36:
[...]

Ja dit heb je gezegd ;)

[...]

Nu ik je opmerkingen lees, begin ik ook de zin te begrijpen ... Je geeft gewoon opeenvolgende stappen.

ik had het gelezen als een voorwaarden
ALS configuratie NAT
THEN configure password
ANDERS
laat maar lekker het standaard wachtwoord staan
EINDE ALS
Ik ben een vrouw, geen productiesysteem :P
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:20:
Als je je NAT hebt geconfigureerd dan zou ik er daarna wel voor zorgen dat je vervolgens een sterk wachtwoord op je router zet, zodattie ietwat moeilijker hackbaar wordt.
Zo beter? :+

edit:
'dan' toegevoegd, voor de bèta minded lezertjes :+ Zucht, mannen... :?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 16:43 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 12:47

Xof

offtopic:
Ik heb vroeger bij norrod gewerkt dus hij moet wel gelijk hebben :+

• bartgabriels
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:37:
[...]

Ik ben een vrouw, geen productiesysteem :P
Nogmaals bewezen dat mannen en vrouwen elkaar niet begrijpen :p

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:32:
[...]

Mijn gedachtengang is: als iemand al niet het IP-adres van z'n router kan vinden, en denkt dat je in je router kan komen als je 'm hebt losgekoppeld van het netwerk, dan is de kans op "error 50" :+ heel groot, en dan staat die hele router vast ook in de fabrieksinstellingen. Dus alssie toch bezig is met dat ding, kan hij hem net zo goed direct goed instellen.

Dat heet service :+
Een beetje router heeft standaard de remote-management poort dichtzitten, waardoor je vanaf de WAN interface al helemaal niet bij de management pagina's kunt komen...wel/niet sterk wachtwoord is dan totaal geen issue meer, tenzij je portmappings hebt die een bounce-attack via een van de clients achter de firewall mogelijk maken...dan kun je eventueel problemen krijgen. Of wanneer de pc geinfecteerd is met een stuk router-hackende software (welke ik nog niet tegengekomen ben).

Verwijderd

MissingDog schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:39:
[...]

Een beetje router heeft standaard de remote-management poort dichtzitten, waardoor je vanaf de WAN interface al helemaal niet bij de management pagina's kunt komen..
We hebben het over een Sweex router, hè? :P Ik heb ook zo'n ding. 't Is ook gelijk mijn laatste Sweex router. :X

Ik wil de enige zijn die in mijn router kan komen. Of dat nou via internet is, of via mijn PC. Dan is een sterk wachtwoord gewoon de eerste horde in je defensie.

Ik vermoed trouwens dat de TS nu wel weet hoe hij in z'n router moet komen. Ik heb mijn handleiding eens opgesnord. Het standaardwachtwoord is 'admin' bij de nieuwere generatie routers. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal, ik had niet zo snel al zo veel replies verwacht _/-\o_ ik edit de post wel met het resultaat

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 15:29

fatshark

fat to da bone

sweex site ff manual dl'en

offtopic:

[kon het niet laten modus] log anders ff in je router om te kijken wat het IP adres is [/kon het niet laten modus]

[ Voor 10% gewijzigd door fatshark op 20-11-2006 17:30 ]

fat to da bone

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is gelukt. Het wachtwoord stond er trouwens gewoon bij. vaag.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Naar aanleiding van de topictitel toch maar het draadje gelezen :+. Ben benieuwd hoe groot je router is :P

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 10:40

bosaap22

Doing things I'm good at.

Theo zou zeggen:

Chapeau Chapeau Chapeau! _/-\o_

offtopic:
Theo? :D

Verwijderd

Topicstarter
15 bij 5 cm. Hoezo?

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-03 10:51

mokumouse

LOLstoel User

Blaat...

Verwijderd

_/-\o_

/me heeft buikpijn.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Ik heb mijn doel bereikt :Y)

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 08:20
Mischien is http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm wat voor je? Deze site legt je dat redelijk netjes uit. en als gear of wars der niet tussen staat, klik een ander progje aan, en voer gewoon de poorten in die in het gears of war boekje staan.

vrij simpel lijkt me...

Specs!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zo, iedereen uitgespeeld :?

dan gaat het nu op slot ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.