Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
De techniek staat voor niets, waar ik 2 jaar geleden een goeie 15 cent per minuut betaald om te bellen naar mijn vriendin in Singapore tot hedendaags een 1 cent per minuut via VoiP. (ik bel gemiddeld een 1-2 uur per dag).

Ook mobiel als ik buitenhuis ben kan ik (goedkoop) bellen naar mijn vriendin via 1649.nl voor een 5 cent per minuut (naar mobiel). Inbellen op een lokaal nummer (belbundel) en per maand afgerekend worden. Zij heeft gratis inkomend (sgn oversea) gesprekken.

Maar helaas blijft sms'en nog relatief duur, dit vooral wanneer wij beide aan het werk zijn en niet de mogelijkheid hebben om even te bellen. Ik heb een abbo bij Vodafone wat een 29 cent per sms kost (ik heb een sms-bundel, maar die geld niet voor sms naar buitenland), wat op maandbasis toch aardig kan oplopen.

Nu heb ik al aardig rondgezocht, maar vaak vind ik alleen bedrijven die online goedkoop sms kan vesturen of via je computer (smscity, allesoversms, etc etc) of ik moet met een speciale simkaart gaan werken (eurocall iirc). Ik zoek juist een goedkope manier om 'op de gewone manier' een sms te sturen/ontvangen naar mijn vriendin in Singapore.

Mijn vraag dus eigelijk, bestaat er een dienst waarmee dit mogelijk is? Dat je bijvoorbeeld (net zoals ik bel via mobiel) het nummer stuurt naar lokaal nummer die op zijn buurt deze doorstuurt tegen een goedkoper tarief.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:56

Emiel1984

Made in NL

Als er wifi beschikbaar is een goedkoop Smarthphone\PDAtje kopen en e-mail gebruiken ipv sms ?
Als zij dan hetzelfde doet is het gratis :+ . (Op de internetverbinding dan na, maar die had je al vertelde je en op je werk zal dit denk ik ook niet moeilijk zijn om een 'legaal' beschikbaar netwerk te vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door Emiel1984 op 20-11-2006 15:26 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:55
Ik heb een sms-bundel bij Orange en sms'en naar het buitenland kost mij 6 cent per bericht (heb de grootste bundel), ondanks dat Orange zegt dat het 30 cent kost. Kwenie of het een foutje in hun systeem is of niet, maar prettig vind ik het wel met >300sms per maand :D

Andere mogelijkheid; als je bij voipbuster kunt inloggen, kun je via hun website voor 5 cent per bericht een sms versturen.

Of neem een NL-nummer erbij die jouw vriendin in Singapore gebruikt, en vice versa en naar mijn idee sms je dan tegen lokale kosten (aangezien m.i. ontvangen van sms in het buitenland nog altijd gratis is (afgezien van gebeld worden)).

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0