Verhuizing sites, hoe redirect(s) opzetten?

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 16:17

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi allemaal,

We gaan onze websites verhuizen van de ene server naar de andere. (van w2k naar w2k+3) We zullen de dns-en van de verschillende domein-namen aanpassen zodat die allemaal naar de nieuwe server verwijzen maar dit kan natuurlijk een paar dagen duren. Nu wil ik op het moment dat we de dns aanpassen alles ff plat gooien zodat we de databases over kunnen pompen en ondertussen moet dus eingelijk alle verkeer van de ouwe server naar de nieuwe worden ge-route. Hier gaat mijn vraag dan ook over. We hebben een 10-tal sites draaien, elke site heeft een aantal hostheader-namen. Het liefst zou ik gewoon in IIS zeggen, iets van: alle binnenkomend verkeer naar ip: xxx.xxx.xxx.xxx met behoud van hostheader en post/get-vars. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer na een halve dag lezen ;-) Iemand een tip voor me?

Alvast bedankt

//edit

Blijkt dat redirecten op een windows bak wat lastig is, daarom laat ik nu de oude sites verwijzen naar de database op de nieuwe server om de overschakeling vloeiend te laten verlopen, tis ook een oplossing he....

groet ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door ocdaan op 20-11-2006 16:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is inderdaad ook een oplossing :P

Op zich kan een (basic) redirect wel. maar omdat je met een ip address zit en meerdere hostnames wordt het sowieso al lastig - als je namelijk www.example.com op de oude server gaat redirecten naar ... www.example.com dan komt dat nooit meer goed :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zet je toch ook de TTL in je DNS zones vóór de verhuizing even lekker kort?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 20-11-2006 23:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ja, daar hebben ze het over een redirect naar een URL. We hebben dus 10 sites op 1 ip draaien mbv hostheader. Alle verkeer moet dus doorgelust worden met behoud van hostheader en url-vars naar een ander ip. Hier gaat het fout, ik zag wel dat je dmv isapi kan doorlussen maar daar heb ik geen tijd voor om in te duiken.

We zijn inmiddels half over, dns verwijst nog naar oude server maar de oude asp files connecten nu naar de database op de nieuwe server. Zodra dns over is kan de stekker van de ouwe server er uit. Niet perfect zo maar werkt prima.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:21:
Dan zet je toch ook de TTL in je DNS zones vóór de verhuizing even lekker kort?
Dank, ja is ook gebeurt, het valt allemaal wel mee gelukkig ;-)

//eehmm nou ja, tijdens verhuizing gedaan, maar het is opgelost.. zie post hierboven ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 21-11-2006 12:45 ]

Pagina: 1