Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 20:13
Ik weet niet of ie hier moet of in VV maar ik vraag me af of er navigatie software is die geschikt om te gebruiken in een vrachtwagen of touringcar.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:43
Ik geloof dat touringcars gewoon standaard navigatie hebben, misschien is er voor TomTom een plugin die de borden in de gaten houd qua hoogte of vrachtwagenverbod?

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Siemens-VDO is er mee bezig. Ze zijn alle informatie over hoogtes van viaducten aan het verzamelen.

Sommige navigatiesystemen (oa.Navigon) hebben wel een vrachtwagen-voorkeuze, maar die sturen je alsnog door woonwijken heen..

Maar je kan ook gewoon een TomTommetje gebruiken, want in de stratenboeken staan net zo goed geen hoogtes van viaducten en straten die verboden voor vrachtwagens zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door ChrisW op 20-11-2006 22:43 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

IGo (aka miomap) heeft ook een vrachtwagen-modus, maar geen idee of deze je door woonwijken stuurt. Denk eerlijk gezegd dat ie alleen rekening houdt met "verboden voor vrachtwagens", maar ik zie nergens waar je kunt instellen of je 3.5t of 10t rijdt...

Ik weet wel dat dit laatst nog in het nieuws was, dat iemand vond dat hoogtes van viaducten e.d. in de software verwerkt moest worden.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

DinX

Motormuis

Rainmaker schreef op maandag 20 november 2006 @ 22:54:
Ik weet wel dat dit laatst nog in het nieuws was, dat iemand vond dat hoogtes van viaducten e.d. in de software verwerkt moest worden.
Het zou alleszinseen grote markt aanspreken. Gewoon al op weg naar m'n werk staat er elke week wel een vrachtwagen vast. Draaien ze af aan de lichte, staat er een bordje wat uit het zicht, terwijl ze dan aan het opletten zijn om geen kegel, borden,... om te rijden.

400 meter verder zien ze dan dat ze niet verder kunnen. Enige mogelijkheid is 400 meter achteruit want je kn er nergens draaien. Dat is dan nog op een erg drukke weg.

In TT5 en TT6 weet ik zo niet meteen een vrachtwagen modus zitten. iGo heeft die wel, maar wat hij juist doet :? Ik denk erder gewoon zoveel mogelijk "grote wegen" nemen (N-wegen enzo). Je kan er zoals boven staat inderdaad al nergensingeven hoe zwaar je truck is, wat toch belangrijk is moest ie echt rekening moeten houden met maximum gewicht op bepaalde wegen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:55

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat ligt niet aan de fabrikanten van de navigatiesoftware, maar aan de kaartenmakers... Navteq en TeleAtlas dus...
En die zijn er inderdaad mee bezig, maar dat zal wel even duren. Moet natuurlijk betrouwbaar zijn, want anders veroorzaakt het nog meer schade dan zonder..

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11 09:05

DinX

Motormuis

MikeyMan schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:00:
Tsjah, dat ligt niet aan de fabrikanten van de navigatiesoftware, maar aan de kaartenmakers... Navteq en TeleAtlas dus...
En die zijn er inderdaad mee bezig, maar dat zal wel even duren. Moet natuurlijk betrouwbaar zijn, want anders veroorzaakt het nog meer schade dan zonder..
Daar komt inderdaad wat meer bij kijken dan wat snelheidsbordjes noteren enzo ja. Nu kost het je een bon als je blind op je gps vertrouwt. Met een oplogger kost het de bovenkant van je oplegger en de brug waar je onderdoor rijdt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Geen idee wat de eisen zijn die je aan het product stelt, maar Garmin heeft een product specifiek voor de professionele markt: de Garmin Streetpilot 7200.

Heeft bovendien een ingang voor een camera voor het achteruit rijden.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

King_Louie schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:21:
Geen idee wat de eisen zijn die je aan het product stelt, maar Garmin heeft een product specifiek voor de professionele markt: de Garmin Streetpilot 7200.

Heeft bovendien een ingang voor een camera voor het achteruit rijden.
Hoe dan ook, ook garmin haalt z'n kaarten bij teleatlas en navteq vandaan... En daar zitten geen hoogtes in...

• ChrisW
  • Niet online
DinX schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:01:
[...]
Met een oplogger kost het de bovenkant van je oplegger en de brug waar je onderdoor rijdt.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/65660/full.jpg :+

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 20 november 2006 @ 23:23:
[...]

Hoe dan ook, ook garmin haalt z'n kaarten bij teleatlas en navteq vandaan... En daar zitten geen hoogtes in...
Daarom zeg ik ook dat ik niet weet wat de eisen zijn ;)

Ik geef alleen aan dat er dus een product is dat zich richt op de professionele markt. En mochten er kaarten komen met max. doorrijhoogtes dan kun je die natuurlijk op zo'n apparaat verwachten.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoogtes, smalle straten en dat soort dingen lijken me dan vrij essentieel...

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 20:13
tx voor alle replies tot zover :)
ik ga eens kijken naar die garmin. Ik vermoedde inderdaad al dat de informatie mbt hoogte, gewicht, etc gewoon nog niet digitaal beschikbaar is.

dat ding van Garmin ziet er mooi uit, maar idd niet de benodigde informatie. Al googelend kwam ik uiteindelijk hier uit http://www.boscarcomfort.nl/navigatie_trucknavigator.html. We gaan hier even naar kijken en ik laat wel weten.

[ Voor 40% gewijzigd door MerijnB op 21-11-2006 09:47 . Reden: update ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• ChrisW
  • Niet online
In het laatste nummer van Transport&Logistiek staat een stuk over de navigatie van (Siemens)VDO-Dayton voor vrachtverkeer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Virus.NL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:49:
In het laatste nummer van Transport&Logistiek staat een stuk over de navigatie van (Siemens)VDO-Dayton voor vrachtverkeer.
Heb je dat stuk toevallig digitaal beschikbaar? Ben namelijk erg benieuwd naar dit systeem...

• ChrisW
  • Niet online
Nope, zag het ook nog niet op hun site staan.
VDO is er mee bezig, dus is nu nog niet te koop. Maar het zit er wel aan te komen :)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Virus.NL schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:11:
Nope, zag het ook nog niet op hun site staan.
VDO is er mee bezig, dus is nu nog niet te koop. Maar het zit er wel aan te komen :)
Ah, dat verklaart wat...

Blijf erbij... Het is wachten op de kaartenmakers... En dan zal het uiteindelijk niet uitmaken of je een tomtom/garmin/vdo of desnoods mio koopt... ;)
Pagina: 1