Toetsenbord en muis reageren niet meer na een tijdje

Pagina: 1
Acties:

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:20

LazySod

Scumbag with a mission

Topicstarter
Hallo. Ik zit sinds enige tijd met een vreemd probleem, en het lijkt erger te worden.

Volgende hardware:
ABIT NF7-S, nForce2 moederbord
Athlon XP 3000+ CPU
1 Gb PC2700 geheugen

Ik gebruik de vier USB poorten die op het midden van het moederbord zitten (icm een bracket) omdat de twee USB poorten die bij de andere poorten zitten lang geleden een keer zijn doorgebrand (don't ask).

Het begon een week of twee geleden. Toen had ik regelmatig dat de computer niet meer reageerde op het (PS2) toetsenbord of de (USB) muis als ik een tweede device aan de USB hing. Als ik het 2de device er dan weer afhaalde dan reageerde alles weer normaal.

Dit weekend werd het erger: na ongeveer een half uurtje na een dag uit gestaan te hebben sloeg het toetsenbord en de muis opnieuw vast. Rest van de PC bleef lopen en NFS Carbon (wat ik aan het spelen was) dacht dat ik vol gas recht uit bleef rijden. Muis losmaken hielp even, maar daarna bleef alles weer hangen en heb ik moeten rebooten door de stroom eraf te halen.

Gisteravond heb ik alles eens losgehaald en stofvrij gemaakt. Daarna NFS Carbon gestart maar na een half uur gebeurde het weer. Snel PC afgezet en alle plekken die wel eens te warm zouden kunnen zijn gecontroleerd (CPU, Northbridge en GPU) maar alles was normaal. Niets vreemds te ontdekken. Vanochtend heeft het ding het 45 minuten normaal gedaan.

Nu zit ik met een probleem. Ik vermoed dat het moederbord nu helemaal naar z'n grootje is, maar zeker weet ik het niet. Vooral het feit dat de rest van de machine normaal blijft lopen geeft een beetje het idee dat het moederbord stuk is.

Iemand een idee wat ik nog allemaal zou kunnen proberen om te achterhalen wat er precies aan de hand is?

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Als je twijfelt aan je usb poorten probeer dan zoiets. Kost vaak nog geen 10 euro:
Afbeeldingslocatie: http://www.pearl.de/images/large/pe1474_2_2.jpg

Hoi!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18
En als je de muis en toetsenbord poorten gebruikt?
Geeft ie in windows bij apparaatbeheer ook rare dingen weer?

• LazySod
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:20

LazySod

Scumbag with a mission

Topicstarter
Toetsenbord hangt al aan de PS2 poort. Muis zal ik straks proberen.

Apparaatbeheer geeft niets vreemds weer. Alle devices die uit te schakelen waren in de BIOS en die niet nodig waren zijn uitgeschakeld.

Vanmorgen heeft het ding het een uur normaal gedaan. Daarna moest ik naar het werk. Heb in die tijd alleen maar gesurfed. Het probleem heeft zich eergisteren voor de laatste keer voorgedaan, en dat was na ongeveer 20 minuten NFS Carbon spelen. Dat laatste deed me denken aan een temperatuur probleem maar een snelle check leert dat er geen enkel onderdeel echt heet was na die tijd. Kan het zijn dat de voeding het niet (meer) trekt en na een tijdje begint te stotteren?

Ik blijf het vreemd vinden dat alles normaal doorloopt - alleen toetsenbord en muis raken geblokkeerd.

*update*

Oude muis aan de muis-poort gehangen en ik heb ongeveer 2 uur NFS Carbon gespeeld zonder welk probleem dan ook. Scroll wheel van de muis doet het niet, maar dat kan ook aan de leeftijd van de muis liggen of aan het feit dat ik niet heb gereboot terwijl Windows zei dat dat moest. Morgen hang ik mijn huidige muis eens aan het systeem en dan eens kijken wat er dan gebeurd. Zal toch niet de nieuwe muis zijn die vreemd doet? (Ik heb een tijdje geleden mijn Logitech optische Scrollmouse vervangen door een Logitech laser variant van dezelfde muis). Heeft het de hele tijd goed gedaan echter.

[ Voor 27% gewijzigd door LazySod op 21-11-2006 21:54 ]

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)