Toon posts:

[Vista] Ultimate - Intel 915GM / Aero Glass

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nisk hierover vinden op GoT, dus maar even ene vraag.

Ik heb vista RC1 Build 5600, dit draait op een TC4200, een splinternieuwe tablet-pc.
Videokaart: Intel 910/915GM Chipset 128 MB.

Nu wil hierop natuurlijk ook Aero glass activeren, dit lukt me niet.

Ik ontdek wel op verschillende fora berichten over een regfix, allemaal uitgevoerd, maar het werkt allemaal niet.

Wie heeft hier een oplossing voor / ervaring mee.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Misschien is het handig voor die gene die je vraagt om jou te helpen dat je de fora hier even neer zet. Ik kan nu niet zien welke registry fix jij het over hebt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Zolang Intel geen WDDM driver wil schrijven voor de GMA900 zul je het het zonder Aero Glass moeten doen. Intel geeft als argument dat er geen "Hardware Scheduler" in de GMA900 zit, wat wel een vereiste is voor Aero Glass.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:26:
Ik kan nisk hierover vinden op GoT, dus maar even ene vraag.

Ik heb vista RC1 Build 5600, dit draait op een TC4200, een splinternieuwe tablet-pc.
Videokaart: Intel 910/915GM Chipset 128 MB.

Nu wil hierop natuurlijk ook Aero glass activeren, dit lukt me niet.

Ik ontdek wel op verschillende fora berichten over een regfix, allemaal uitgevoerd, maar het werkt allemaal niet.

Wie heeft hier een oplossing voor / ervaring mee.
Voor zover ik weet (en ik weet veel ;) ) wordt Aero pas ondersteund vanaf de GMA950. En dit gaat niet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:44:
Zolang Intel geen WDDM driver wil schrijven voor de GMA900 zul je het het zonder Aero Glass moeten doen. Intel geeft als argument dat er geen "Hardware Scheduler" in de GMA900 zit, wat wel een vereiste is voor Aero Glass.
Dit lees ik op de site van Intel:

Q5: Why doesn't the Intel 915 Express chipset family support Windows Vista Aero?
A: The overall graphics architecture and design of the 915 Express chipset family (with Intel Graphics Media Accelerator 900 graphics engine) was finalized prior to Microsoft releasing details and specifications around the Windows Display Driver Model driver and running the Aero interface. Given this, there are hardware limitations that would limit graphics performance and memory capabilities when attempting to run WDDM on Vista with the 915 Express chipset architecture. Intel addressed these hardware limitations with the desktop and mobile Intel 945 Express chipset families, so Intel provides support for WDDM drivers beginning with the Intel 945 Express chipset family and beyond.

Hierop lijkt het dus inderdaad een HW limitatie te zijn!
Dat zou wel erg jammer zijn