Toon posts:

Welk muziek programma?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb meer dan 15.000 nummers op mijn pc staan en speelde deze altijd af via iTunes. Maar om nou te zeggen dat dit het meest relaxte muziekprogramma is gaat me te ver. Dus vraag ik me af welke andere alternatieven hiervoor zijn. Heb al gezocht op GOT maar kan niet echt een concreet antwoord vinden.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07 14:23

Oof

Ik zou zeggen winamp. Je hebt meerdere versies. Veel instelmogelijkheden en een hele berg van extra software die je er voor kan downloaden. Het is wel wat werk om hem helemaal naar je eigen zin te krijgen. Maar dan heb je ook een unieke Winamp.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

'Geen concreet antwoord', tsja, het goed vinden van een muziekprogramma is een beetje subjectief.
Welke heb je al gevonden en wat waren de voor en nadelen hiervan.

Ik gebruik trouwens gewoon nog Winamp, 'geweldig' niet helemaal, maar wel goed ;)

Nog een kleine edit: ik heb 1300 nummers, dus weet niet wat winamp vind van 15.000 nummers, maar vroeger had iemand op de hbo minimaal 10x zoveel nummers dan mij en dat deed het goed. Alleen 1e keer inladen ging wat langzaam. (kunt bij options->titles->metadata opties aanpassen en dan gaat dit sneller)

[ Voor 41% gewijzigd door Kixtart op 20-11-2006 14:41 ]

☻/
/▌
/ \

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ik gebruik ook winamp.

De database functie werkt goed en is vrij snel. (bij elke letter die je intikt wordt de lijst met resultaten aangepast)

Ook functies als meest gespeeld, recentelijk gespeeld, nooit gespeeld etc. zijn erg handig

Verwijderd

MediaMonkey is een aanrader. Dit is freeware, met een Gold versie die wat, verwaarloosbare, functionaliteit toevoegt. Hiermee kun je reorganiseren, renamen, retaggen, verschillende views gebruiken. Ik ben hier echter supertevreden over.

En van collega's begrijp ik dat je zelfs met een iPod kunt communiceren

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 14:52 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Foobar!!!

open source, snel, zelf helemaal in te stellen (alles)
je hoeft je playlist NIET te laden, dat is echt zoooo fijn! (niet zoasl bij winamp :r dat ie al je nummers moet uitlezen voordat je de goede naam ziet)
http://www.foobar2000.org/

Pak plugin Columns UI er bij om alles lekker in te delen zoals jij het wil.
http://yuo.be/columns.php

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 20-11-2006 14:58 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Wij kunnen je ook geen concreet antwoord bieden tenzij je natuurlijk specifieke eisen hebt (15.000 nummers moeten de meeste players wel aankunnen). Dat mis ik dus in je topicstart? Waar ben je naar op zoek? De meest uitgebreide? Een hele simpele basic muziekspeler? Een simpele die je desgewenst kunt uitbreiden met plugins e.d.? Wat meer informatie hierover zou wel makkelijker zijn. ;)

Wat beviel je overigens niet aan iTunes?

Signature

Pagina: 1