Toon posts:

AMD Socket 939 - 3200 64bit Processor loopt niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een noobje hier maar ik heb (blijkbaar) wel een irritant probleem waar ik mee zit en er niet uitkom.

Ik heb dus een Processor:
AMD Athlon 64bit 3200 - sock 939
Theoretische clocksnelheid van 2.01 ghz.. maar in de praktijk haalt deze maar 1.03Ghz?

ik heb al de site van AMD bezocht en nieuwe drivers getracht te installeren maar ik kan geen oplossing vinden waarom mij proc. zomaar 1 ghz minder loopt..

Help?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een AMD Athlon 64 kan zichzelf terugklokken als de CPU load laag is. Door deze verlaging in kloksnelheid kan ook het voltage van de core naar beneden. Deze twee dingen zorgen ervoor dat je CPU minder warm wordt en minder verbruikt als hij toch niets heeft te doen.

Ik zou zo zeggen: installeer CPU-Z en bekijk daarmee de snelheid van je processor terwijl je hem eens goed belast met bijvoorbeeld een programma als SuperPi.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Yup, lees over de "Cool & Quiet" functie in je moederbord boekje of op het internet.

"That was left handed..." - JJH

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39
Je hebt Cool'N'Quiet aanstaan, zoek daar maar op in de BIOS en zet het uit (alhoewel het juist stroom bespaard) als je het echt niet wilt.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het Cool en Quite eens uitzetten...
het gekke is..

ff mijn Specs voor ik verder ga:
AMD Athlon 64bit 3200 Sock 939
2.0 GB DDR 400
GeForce 6600GT 128MB GDDR3
Win XP SP2..

ik heb geen grote prog staan in mijn startup list.. dus geen Norton of iets dergelijks.. en toch duur het laten zien van mijn taakblak en volledig klaar zijn met opstarten soms 4 min.??
De stroom die het verbruikt extra kan mij niet echt schelen.. ik stem geen groenlinks en betaal mijn huur incl g/w/e.. dus.. uitzetten dan maar?

Richard

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik kon geen term cool en Cuite vinden maar ik heb wel de clock ratio die op x5 - 1000mhz stond verhoogt naar x10 2000mhz..

en nu draait ie inderdaad op 2ghz..
en ik 1,5 min sneller met opstarten..
Pagina: 1