[MySQL]Query voorbereiden

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb een SQL bestand waarin een aantal bewerkingen worden gedaan op een Database. Inserts en Updates, maar soms gaat het fout, bv hetzelfde record al bestaat. Ik wil niet dat die query overgeslagen wordt maar die wil ik vebeteren en dan het hele zaakje opnieuw uitvoeren.

Als het bestand 100 query's heeft en er staat een fout op regel 76 dan worden eerst 75 query's uitgevoerd.

Bestaat er een functie in MySQL waarmee je eerst de records kan testen of ze wel geaccepteerd worden door de database.

Daarmee controleer ik eerst of alle rijen goed zijn, dan verbeteren en dan de verbeterde versie echt uitvoeren.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Iets met affected rows?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

InnoDb tables namen en met transacties werken, bij een fout alles terug draaien.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Megamind
Ja maar dan is de query al uitgevoerd.

Ik heb 100 querys die iets in de DB stoppen, maar op 76 gaat het fout, dan zit 1tm75 al in de DB, als ik alle 100 rijen opnieuw uitvoer dan werkt het niet want 3 kwart staat er al in.

Ik wil dus eerst controleren óf de query daadwerkelijk uitgevoerd kan worden op de tabel ipv echt iets doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Megamind op 20-11-2006 13:54 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je eerst wilt controleren zul je met SELECT queries in de slag moeten. Je kunt ook gebruik maken van transacties. Een transactie starten en dan alle queries uitvoeren. Gaat er iets fout kun je een rollback doen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Megamind
Ik heb net even wat zitten doorlezen over die transactions en ik denk dat ik dat wel kan gebruiken. Ik zal er eens mee expirimenteren ik wil namelijk wel zien waar het precies fout gaat.
Pagina: 1