Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Zoals iedereen die een studie volgt weet, moet er een keertje afgestudeerd worden. Voor mij is deze fase ook aangebroken. Ik ben laatste jaars logistiek en economie (HBO) en moet dus ook in die richting afstuderen.

Nu is het tot nu toe aardig tegen gevallen om een afstudeerplek te vinden. Dit komt namelijk doordat ik aan de school waar ik op zit niet zoveel heb aangezien zij alleen afstudeerplekken aanbieden in hun regio (Drenthe). Ik wil graag afstuderen in bijvoorbeeld de Rotterdamse haven (ECT) of op Schiphol, maar als je daar geen contacten hebt is het vrij moeilijk om ergens een plek te krijgen.

Nu was ik benieuwd wie er ervaring heeft met afstuderen in de Logistiek sector en vooral hoe hij of zij aan die plek is gekomen.

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik jou was, zou ik gewoon een aantal bedrijven die daar zitten selecteren en bellen of een brief/mail schrijven. Bedrijven vinden eigen initiatief belangrijk dus het moet wel lukken lijkt mij.

Vertel gewoon dit verhaal en wat je voor het bedrijf kan doen, of maak een aantal afspraken en ga een dagje bedrijven daar langs.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
Ik denk dat je weinig kans hebt aangezien ze (voor zover ik weet) geen stageplekken hebben,
maar je kan eventueel een mailtje sturen naar logiprof(.nl).
Altijd het proberen waard lijkt me :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Neem eens contact op met Schuitema, ze hebben vaak (interessante) afstudeerplekken...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Met logistiek kan je natuurlijk ook prima ergens anders terecht dan de traditionele Schiphol en Rotterdam klanten. Any fabriek heeft te maken met doorlooptijden en de (sub)optimalisatie hiervan. Wellicht dat je daar iets mee kan. Vriend van me heeft bijvoorbeeld bij een lampenfabriek van een grote toko uit Eindhoven ( :+ ) gezeten.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Misschien Vos Logistiek (Veendam)? Erg groot bedrijf, kan me goed voorstellen dat zij vacatures hebben.

offtopic:
en anders bij de pizza hut? :+

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 20:34

Spotter

Lichtnicht

* Spotter leest even mee. Ben eerstejaars Business Logistics (HvA) dus over 2 jaar mag ik ook ;).

Mocht je naar het buitenland willen, Schenker Logistics heeft stageplaatsen (en ik meen ook afstudeerstages) in Polen, Singapore en de VS. www.schenker.com

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Ik snap dat ik het breder kan bekijken dan alleen pure logistieke bedrijven, maar dit zijn echter wel de bedrijven die mij het meest intresseren, dus vandaar dat ik me daar op richt.

Schuitema had helaas geen plek over. Bovendien wil ik mijn afstuderen in Nederland houden, dus Schenker is ook geen optie. :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-11 20:17

ALH

Pizzaman schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:36:
Ik snap dat ik het breder kan bekijken dan alleen pure logistieke bedrijven, maar dit zijn echter wel de bedrijven die mij het meest intresseren, dus vandaar dat ik me daar op richt.

Schuitema had helaas geen plek over. Bovendien wil ik mijn afstuderen in Nederland houden, dus Schenker is ook geen optie. :)
Probeer eens bij Heineken, of Vos Logistics alhoewel ik zelf bij die laatste geen stage zou willen lopen :)

Anders kan je nog InBev proberen, het vroegere Interbrew. Ook internationale mogelijkheden...

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Pagina: 1