[Sony 28FQ86] Geometrie instellingen breedbeeld televisie

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03
Ik heb sinds juli 2004 de Sony 28FQ86 breedbeeldtelevisie. In januari is de TV gerepareerd omdat hij om de haverklap in standby stand viel. Uiteindelijk is de printplaat naar Sony opgestuurd en na drie weken weer opnieuw geplaatst.

Afgelopen zaterdag gebeurde dit weer. Een kwartier later viel de complete stroom in mijn appartement uit. Sindsdien klopt er niks meer van de geometrie-instellingen op mijn televisie. Verticale lijnen zijn niet recht, maar hebben aan de onderkant een bolling naar de buitenkant toe, ook op andere punten zijn lijnen niet recht.

Ik heb gisteren rondgezocht en heb door middel van het servicemenu de geometrie-instellingen bekeken. Het servicemenu heb ik benaderd door de volgende gegevens (met dank aan Kieskeurig.nl):
Zet de TV met je AB op stand-by en druk de volgende toetsen op je AB. Druk 1X op: I+. Druk 1X op: 5 Druk 1X op: Vol + Druk 1X Knop (TV)Toets [ ] is normaal om terug naar TV te gaan indien je op teletekst, of AV bent. Daarna zie je in het groen TT-- + een reeks letters Druk 2x op menu Zie rechts boven je software versie en ga naar ERROR om de working time te bekijken ! Zet de TV op stand-by om het menu te verlaten. Laat me even weten of het gelukt is en wat je resultaten zijn,
Dit zijn op dit moment mijn instellingen:

V AMP 35 8
V ZOOM 256 256
V POS -10 -4
V LIN 0 -2
V SCORR 4 26
H WITDH 63 18
V TRAP 1 0
PIN AMP -80 -69
UP COR -1 1
LOW COR -2 -2
H POS 10 27
ANGLE -1 1
BOW 2 1

Ik heb Sony vandaag gebeld, maar alleen de voorrijkosten zijn al 80 euro. Erg duur dus.

Is er iemand met dezelfde TV die zijn instellingen hier wil posten? Of zijn er speciale tooltjes om de geometrie instellingen te calibreren? Via het normale menu van de televisie kan alleen de rotatiestand worden geregeld (van -5 naar +5), maar voor de rest zijn er geen calibratie-opties aanwezig.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakersOnly op 20-11-2006 13:46 ]