Toshiba 4600 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01 21:10
Mijn Toshiba 4600 doet helemaal nix meer, hij gaat niet aan en hij laadt niet op.
Kan dit liggen aan de accu, of zou het intern iets zijn. De lader/voeding, die geeft gewoon spanning af (volgensmij). Ben namelijk mijn multimeter kwijt :'( Maar zou dit aan mijn accu kunnen liggen, of geeft die geen spanning door via de voeding??

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01 15:11

CaDje

Framedrops for life

Opzich zou je laptop het moeten doen zonder accu en dan op de netspanning.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-01 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De laptop zou je ook moeten kunnen gebruiken zonder de accu maar aangesloten via de adapter op de netspanning. Als ie dan niet oplaadt/aangaat is er toch wat meer aan de hand (of je adapter is gewoon defect waardoor je accu ook niet meer kon opladen en nu dus compleet leeg is).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Caris
Nou ik heb net een oude koelfan aan mijn adapter gehouden en hij doet het gewoon...... de accu voert dus geen stroom door op de een of andere mannier.... Dan weet ik ook niet waar ik het moet zoeken, dan zal het wel geen goedkoop grapje worden.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-01 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat die plug waar je de adapter op aansluit in je notebook los is gegaan (komt niet vaak voor, maar kan wel) waardoor je notebook dus niet meer kan opladen en als gevolg heb je dan (net zoals ik hierboven al zei) weer een lege accu.
Hoe oud is het notebook eigenlijk?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Caris
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar kan het zo niet zien, moet ik hem helemaal opendraaien en dat wou niet echt lukken (zonder bruut geweld door irritatie haha). Hij is een jaartje of 4 oud denk ik.

• Caris
Heb hem helemaal opgengehaald en weer terug in elkaar gezet.... die connector was in orde zo te zien, dan weet ik het ook niet meer, zal hem dan wel weg moeten brengen voor reparatie :'(
Wat eigelijk geen één It-er graag doet hahaha.

[ Voor 12% gewijzigd door Caris op 20-11-2006 14:49 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:17

Theo

moederbord

Ik had pas ook exact hetzelfde probleem, de 4600 wilde niet meer aan en deed helemaal niets als het werd aangesloten op de netspanning (zelfs geen lampje dat aanging). Ik heb toen een zware labvoeding aangesloten om zo zeker te zijn dat het niet bij de adapter lag. Op de labvoeding was toen af te lezen dat hij op z'n standaard spaning (15 volt geloof ik?) wel elf miliamperres ( = 0.01 A) verbruikte, gewoonlijk hoort dit toch wel richting de 2 amperres te gaan (=2.000 miliamperres). Ook op het moederbord zag alles er nog goed uit, niets opgeblazen of zwart.
Ook helemaal kaal wilde het mobo geen stroom opnemen (dus echt kaal, geen cpu, mem, hd, accu enz) waaruit ik de conclusie trok dat het mobo echt overleden was. Ik denk dat bij jou hetzelfde aan de hand is. Je kan via marktplaats een ander mobo zoeken, dit zal ongeveer 50 euro kosten.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Caris
Dankjewel! is een hele goeie! ik had hem al te koop gezet.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:18
Das nog eens timing. Ik heb vandaag een defecte Toshiba 4600 Pro binnen gekregen (zonder hd).

Deze gaat niet aan, dwz, het lampje gaat aan en ik hoor een halve seconde de diskdrive o.i.d. In mijn geval gaan de lampjes dus wel aan.
Zonder accu aan de netstroom gaat de laptop ook niet aan (lampjes branden wel).

Is het normaal voor Toshiba's om niet aan te gaan zonder harde schijf? Of zou dit een defecte netadapter kunnen zijn? Zo ja, hoe kan ik dit op een makkelijk manier meten?

[ Voor 5% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 20-11-2006 20:06 ]

Pagina: 1