[test] Mariëlle

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-01 17:19
Ik loop bij de Volksuniversiteit een cursus fotografie en voor mijn eindopdracht heb ik mijn liefhebbende vriendin gefotografeerd. Dit zijn een paar van de naar mijn inziens mooiere foto's. Graag feedback:

[ Voor 47% gewijzigd door Aristos op 20-11-2006 21:54 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-01 15:22

ThunderNet

Flits!

Mooie sfeer vind ik zelf, mooi model ook. Heb alleen het idee, dat de foto's niet helemaal scherp zijn.

Daarnaast zou ik die spijker/schroef of het wat het ook is, op de muur links van haar hoofd weg photoshoppen. Eventueel ook wat lijnen/plekken op haar lichaam, maar dat is natuurlijk maar net hoe ver je wilt gaan :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:49

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mooie foto's, en niet alleen omdat het een prachtige vrouw is ;)
De laatste is mijn favoriet, maar om een of andere reden stoor ik me een heel klein beetje aan haar duim :?

Hier staat tekst

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

belichting zou iets beter kunnen.
maar binnen de sfeer past het goed.
ik post niet zo vaak in deze sectie, is dit je eerste testcase ?

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01 23:44
Sfeer hebben de foto's zeker weten, erg mooi gemaakt. Foto 4 is eveneens mijn favoriet, maar hij had met duim mogelijk nog wel wat beter geweest.

• Aristos
Yes, heb ooit één of twee fotootjes laten zien. Maar dit is mijn eerste echte shoot. Licht was inderdaad moeilijk. Het is gewoon met één 60 watt spot met daarvoor transparant papier gespannen en een bureaulamp op aluminiumfolieplaat. En gewoon wat (bewolkt) licht door het raam... Ik heb inderdaad nog niet gefotoshopt... Gaat nog gebeuren...

Alvast bedankt voor het commentaar, ben benieuwd naar meer...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Aristos schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:13:
Ik heb inderdaad nog niet gefotoshopt... Gaat nog gebeuren...
Voortaan wel eerst doen dus. ;)

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Aristos schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:13:
Yes, heb ooit één of twee fotootjes laten zien. Maar dit is mijn eerste echte shoot. Licht was inderdaad moeilijk. Het is gewoon met één 60 watt spot met daarvoor transparant papier gespannen en een bureaulamp op aluminiumfolieplaat. En gewoon wat (bewolkt) licht door het raam... Ik heb inderdaad nog niet gefotoshopt... Gaat nog gebeuren...

Alvast bedankt voor het commentaar, ben benieuwd naar meer...
Graag gedaan.
Ik ben benieuwd naar meer van je werk.
Ziet er goed uit !

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:22

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Jammer van de kabels op foto 1. Misschien wat weinig licht, maar maakt het misschien alleen maar mooier :) Voor de rest mooie foto's. En dan ook knap van je vriendin om op de foto te gaan voor een eindopdracht :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Erg mooie foto's zeker het gebruik van de kleuren spreek mij erg aan. Toch is mijn favoriet nr3, ik denk dat die in kleur ook mooi geweest zou zijn. Op een of andere manier spreekt hij me meer aan dan nr2, misschien omdat ze der ogen dicht heeft.

Het enige commentaar wat ik kan geven is het zelfde als ThunderNet, dat ze net niet scherp lijken. Voor de rest top. Met wat voor camera heb je eigenlijk de foto's geschoten?

• Aristos
Camera is een Canon A95. Dat ze niet helemaal scherp lijken, is mij ook al opgevallen, maar als ik dan inzoom op het doek, zie ik duidelijk de pluisjes daarop zitten.

Misschien dat door het gebrek aan licht het ietwat onscherp is geworden??

[ Voor 56% gewijzigd door Aristos op 20-11-2006 22:04 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-01 09:26

janklp

FortyTwo Capital

Aristos schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:13:
Camera is een Canon A95. Dat ze niet helemaal scherp lijken, is mij ook al opgevallen, maar als ik dan inzoom op het doek, zie ik duidelijk de pluisjes daarop zitten.

Ik heb de hele foto op http://www.tomsmulders.nl/marielle.jpg staat. Kunnen jullie eens kijken of hij echt scherp is of misschien niet?
Dat is ruis denk ik

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fototechnisch gezien kan ik weinig toevoegen, maar ik heb wel een vraag met betrekking tot de poses die het model aanneemt.
Van vrouwen zijn juist de typische vrouwelijke rondingen datgene wat een foto maakt. Rondingen zoals voornamelijk rond de heupen plaatsvindt. Bij foto2 en 3 hangt de doek zo dat juist de holle rug wegvalt en daardoor deze ronding wegvalt. Ik vraag mij dus af of de overweging zonder doek (of aangespannen doek) hier niet een betere is. Ook bij het neerzetten van de borst is de overweging of een andere hoek niet ipv deze ' driehoek' niet een ronding beter tot uiting zou brengen.

Ik plak ff een url hier van een typische 'foto' van wat ik bedoel met rondingen: http://jeremywolff.com/collages/hips.jpg

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:22

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hij is wel wat scherper te krijgen, vooral de structuur van de muur. Maar rond het gezicht en haar is het niet scherp

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Ik heb de hele foto op http://www.tomsmulders.nl/marielle.jpg staat. Kunnen jullie eens kijken of hij echt scherp is of misschien niet?
Haar hoofd is niet scherp, maar ik zie ook dat je een sluitertijd van 1/3 hebt gebruikt, dus heel gek is dat niet.
Gebruikte je een statief?

Oja, ik vind het mooie foto's, mooie sfeer + vriendin. Echt heel jammer dat ze niet scherp zijn.

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Security schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:23:
[...]

Graag gedaan.
Ik ben benieuwd naar meer van je werk.
Ziet er goed uit !
hij gaat vast niet alleen maar zijn vriendin fotograferen :P

Ik ga trouwens voor de eerste foto,vind de andere 3 van te dichtbij genomen
en de eerste heeft iets sensueels wat de andere 3 imho niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door maurice_thalen op 20-11-2006 18:41 ]

Verwijderd

Leuke meid om te zien, maar misschien is het verstandig om eens een model voor een uurtje te shooten. Ik krijg het idee dat ze nogal vrij ongemakkelijk staat, beetje nerveus. Belichting had wat beter gekund en idd. de duim en die kabels zijn een storende factor. Toch wat meer oefenen denk ik met licht, ze springt er nu niet echt uit, wat de plaat/object wel verdiend.

Verder zijn de kleuren er om heen goed en apart, heel stijlvol te noemen. Wat me ook leuker lijkt voor het model, is om met haar een shoot te maken in een stijlvolle lingerie set, daardoor kan ze wat mooiere pose's aannemen zonder zich direct bloot te geven, of ben je niet iemand die wel eens een mooi setje kado geeft ? :)

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01 21:52

Falcon10

Hit it i would !

Ik vindt de eerste er prachtig uitzien !

Anderen zijn ook mooi, maar nummer 1 vindt ik er echt uitspringen !

-| Hit it i would ! |-

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zie een sluitertijd van 1/3sec, dus waarschijnlijk is het gewoon een lichte bewegingsonscherpte, want echt lekker scherp zijn ze inderdaad niet. Verder wel mooie platen hoor, afgezien van de kleine scchoonheidsfoutjes die al genoemd zijn (kabels enzo).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Zoefff

❤ 

Op verzoek van de TS gesloten.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.