Thermalright HR-07 Memory Heatpipe cooling!

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07-2025

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Tot mijn verbazing kwam ik een nieuw product tegen van Thermalright!
Het is al misschien enige tijd bekend, maar hier op GoT kon ik nog geen info of topic d'r over vinden..

Ik heb contact gehad met Thermalright en volgens hun informatie moet dit product halvewege December 2006 op de markt komen... :)

Het is dus een Memory heatspreader die boven op een radiator heeft zitten die 1 enkele heatpipe bevat! Het mooiste is dat je bovenop de Radiator sleuven hebt zitten waar je dus een fan kunt monteren.
Gebruik je dus 2 module's en monteer je op elke module dus deze Thermalright HR-07 dan kun je een 40mm tot 92mm !!! fan monteren >:) (zou perfect zijn met een Papst!

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Computex2006/Thermalright/images/ram.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/computex4/tr/thermalright-memory-heatsink1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/computex4/tr/thermalright-memory-heatsink.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/news/shortnews/2006/thermalright_limin_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/news/shortnews/2006/thermalright_limin_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/news/shortnews/2006/thermalright_limin_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cooling-station.net/news/shortnews/2006/thermalright_limin_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nokytech.net/images//news/yohann/thermalrightmemoryheatsinkfp-002.jpg

Ziet er toch wel gelikt uit :*)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33

Sick Nick

Drop the top!

Ziet er ook een beetje breekbaar uit :X Als je dat ding een beetje scheef hebt trek je bijna je geheugen uit het slot of breekt het af :p Het idee is wel leuk natuurlijk.

Verwijderd

produceren die reepjes tegenwoordig zoveel warmte? :?

bovendien is het niet te gebuiken als je 4 reepjes in je mobo geprikt hebt, of lijkt dat maar zo ivm de afmetingen van de ribben?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:11

PauseBreak

derp!

Ik zat idd ook al te kijken naar de ruimte, hoeveel van die dingen zou je kunnen gebruiken?
Een paar geheugensloten opofferen voor zoiets is ook een beetje jammer.

Nee, merp!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41

Format-C

Tracing Rays

De bestaande heatspreaders moeten dus van het geheugen afgesloopt worden?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
RappieRappie schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:45:
De bestaande heatspreaders moeten dus van het geheugen afgesloopt worden?
Ja

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Balen... weg garantie.

Ik vind die koeling op zich ook niet erg praktisch. Ze haden beter een soort van brug kunnen maken die 2 banken met elkaar verbindt, met daartussenin een soort radiatorachtige koelivinnen waar je dan weer een 120MM fan plat op kan leggen. Dus 1 bracket met 2 slots die je over het mem heenschuift. (Alleen weet ik niet of dat kan, omdat de afstand tussen de geheugenbanken bij ieder mobo wel weer anders zal zijn |:( )

En of het in alle kasten past betwijfel ik. Op zich zit het geheugen meestal ergens rechts bovenin, waardoor je problemen zou kunnen krijgen met optische stations of de bedrading van de voeding oid. Zou 't niet?

[ Voor 144% gewijzigd door Format-C op 20-11-2006 13:21 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dat is inderdaad niet al te praktisch, maar wanneer je je bedrading goed 'route' dan zou je er toch niet zo heel veel last van moeten hebben?
Ik denk sowieso dat mensen die dat kopen een grotere midi-tower danwel een big-tower hebben. Me dunkt dat het überhaupt niet past in een minitower/htpc.

Nee, merp!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:32:
Ziet er ook een beetje breekbaar uit :X Als je dat ding een beetje scheef hebt trek je bijna je geheugen uit het slot of breekt het af :p Het idee is wel leuk natuurlijk.
hallo, tis geen handvat ofzo.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

PauseBreak schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:20: Me dunkt dat het überhaupt niet past in een minitower/htpc.
Die overklok je meestal ook niet lijkt mij, en heb je dus geen extra koeling nodig. >:)

Zulke PC's dienen juist zo stil mogelijk te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 20-11-2006 13:25 ]

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Lees dan ook ff de zin ervoor :p

Nee, merp!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
Ziet er leuk uit, lijkt me vooral handig als je heethoofden als bh-5 modules gebruikt.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
RappieRappie schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:08:
Ze haden beter een soort van brug kunnen maken die 2 banken met elkaar verbindt, met daartussenin een soort radiatorachtige koelivinnen waar je dan weer een 120MM fan plat op kan leggen. Dus 1 bracket met 2 slots die je over het mem heenschuift. (Alleen weet ik niet of dat kan, omdat de afstand tussen de geheugenbanken bij ieder mobo wel weer anders zal zijn |:( )
Dat idee heeft OCZ al min of meer gebruikt, maar het mooie van dit spul is dat er gebruik word gemaakt van het Heatpipe idee, snellere en beter afvoer van warmte.. tja neemt wel wat ruimte in beslag, maar de beetje modder van vandaag werkt toch ook wel met een kast die allerlei mogelijheden biedt neem ik aan.. :)

Ten tweede, het zou kunnen dat er maar 2 module's gebruikt kunnen worden, maar zover ik weet worden 1024 modules meestal tot max 2 maal gebruikt.. okay sommmige mensen hebben het misschien overdreven met 4 modules van 1024mb.. alsnog het idee is mooi, het design vind ik ook mooi, nu nog de prijs afwachten!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Toch liever waterkoeling ;) Moet je dat natuurlijk alwel hebben..

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:03:
Toch liever waterkoeling ;) Moet je dat natuurlijk alwel hebben..
voor je geheugen? dat ik heb tot nu toe nog niet gezien, alhoewel ik gebruik zelf ook geen waterkoeling en heb d'r ook geen ervaring mee...

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
HENNEP schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:16:
[...]

voor je geheugen? dat ik heb tot nu toe nog niet gezien, alhoewel ik gebruik zelf ook geen waterkoeling en heb d'r ook geen ervaring mee...
Zo eentje bijvoorbeeld. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.yastore.de/images_max/artikel/watercooled/WA001780_1.jpg

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Vet lijpe Sihitt....alleen jah beetje overdreven inderdaad qua blokken.

Wordt je mobo weer een kilotje zwaarder :P

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:28

DaWaN

'r you wicked ??

Wat een onzin, ik draai gewoon lekker zonder heatspreaders en een klein beetje flow over mn reepjes, werkt het beste

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

DaWaN schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:28:
Wat een onzin, ik draai gewoon lekker zonder heatspreaders en een klein beetje flow over mn reepjes, werkt het beste
Fout,

Werkt GOED,

Wat het beste werkt, weet niemand dat verschilt per PC , mobo, kast etc..

Het idee van die Memory Heatpipe lijkt me niet zo slagen, ik blijf toch bij mijn heatsinks op mijn RAM plankjes :-)

[ Voor 15% gewijzigd door sky- op 20-11-2006 15:32 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
DaWaN schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:28:
Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar het klinkt net alsof jij jaren ervaring hebt met cooling.. ik bedoel dan vergeleken met Thermalright die toch bekent staat met het maken van 's werelds beste koelblokken...

Ik moet toegeven dat je enigzins gelijk heb.. zonder en met heatspreaders kun je idd al heel goed overklokken, maar de vraag is, hoeveel overklok winst kunnen deze heatspreaders van Thermalright je geheugen geven? de koeling zou toch wel een stukje beter moeten zijn dan zonder/met heatspreaders...

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Zoals dawan aangeeft geen heatspreaders en een fan erover, werkt het beste.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Het zou misschien handig kunnen zijn. Het lijkt mij echter niet praktisch. Als ik dual channel draai zitten mijn geheugensticks naast elkaar en dan gaat dit waarschijnlijk niet passen.

Over de beste koeling voor geheugen kun je lang doorgaan. Ik denk dat het toch phase change is. Laatst nog iets over gelezen en het kwam erop neer dat met phase change een overclock van 12 Mhz extra werd behaald ten opzicht van luchtkoeling. De meest praktische koeling is waarschijnlijk 1 fan die lucht over je geheugen heen blaast. Een heatspreader zal wel iets helpen maar het weegt niet op tegen de extra kosten denk ik.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 14:04
Kansloos.... ik ben het eens met dawan en viss.

"oeeeeh thermalright is natuurlijk expert en daarom moet je het kopen want dat moet het wel goed zijn"
wauw.... marketing werkt wel goed he... _O-

Alsof geheugen genoeg warmte produceert om een heatpipe effectief te laten werken op die manier, en ze zijn de andere kant maar vergeten ofzo?

De die-hards met BH5 sloopte JUIST de heatspreaders eraf om er een fan op te zetten omdat het beter werkte.

ffs sinds wanneer is dit een topic waard....

[ Voor 44% gewijzigd door Vandread op 20-11-2006 16:14 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

lekekr onpraktisch in veel gevallen, als je een beetje grote CPU koeler hebt past eht niet (bij mijn DFI nF4 emt XP-120 gok ik iig niet).
Ik vraag me ook af hoeveel winst je zal halen ten opzichten van de simpele fan over je mem laten blazen, ik gebruik al denk een jaar of 3 Winbond BH/CH/UTT geheugens en daarbij heeft het altijd beter gewerkt dan welke heatspreader dan ook :)
* sapphire is with Dawan,Viss en Vandread :+

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 20-11-2006 16:14 ]

Gabriël AM5

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 21:46
Ziet er gelikt uit.. zal mooi samen gaan met hun andere koelblokken :)

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Deze oplossing is imo meer om te pimpen in je case met window, dan echte koeling. Je haalt er misschien een paar Mhz meer met overklokken. 8)7

thermalright maakt ook zeker wel goede producten, maar dit vind ik ook gewoon onzin...

@Vandread:
quote: Vandread
De die-hards met BH5 sloopte JUIST de heatspreaders eraf om er een fan op te zetten omdat het beter werkte.
Wat zie ik op jouw geheugen? :o
klik (zéér grote foto)

[ Voor 37% gewijzigd door moviehouse op 20-11-2006 16:41 ]

• Vandread
Met 2 reepjes kan je beter gewoon beter geheugen kopen :) heb je meer baat bij.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
moviehouse schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:30:
Deze oplossing is imo meer om te pimpen in je case met window, dan echte koeling. Je haalt er misschien een paar Mhz meer met overklokken. 8)7

thermalright maakt ook zeker wel goede producten, maar dit vind ik ook gewoon onzin...
en die paar mhz meer is wat we willen bereiken toch ;)

Gelukkig mag ieder z'n eigen mening hebben, een hele flame topic beginnen over een product is ook een beetje te gek, maar anyways, we zien het wel als het product te koop is en als er reviews over worden geschreven.

Ik kijk er iig met smart naar uit >:)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vandread schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:11:
Kansloos.... ik ben het eens met dawan en viss.

"oeeeeh thermalright is natuurlijk expert en daarom moet je het kopen want dat moet het wel goed zijn"
wauw.... marketing werkt wel goed he... _O-
Dus men zou meer moeten denken van "Goh Thermalright, die maken al jaren goede koelers. Nu hebben ze een nieuwe koeler ontwikkeld. Zal wel ontzettende troep zijn." :?

Geheugenreepjes gaan nou eenmaal steeds harden en worden steeds warmer. Al helemaal als je ze overklokt en de spanning verhoogt kunnen die dingen zeer heet worden.
Ik heb hier een paar overgeklokte OCZ reepjes met een 80mm fan erop, die heatsinks die erop zitten zijn nog steeds warm ondanks de extra koeling.
Dus totale BS is het niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
HENNEP schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:40:
[...]

en die paar mhz meer is wat we willen bereiken toch ;)

Gelukkig mag ieder z'n eigen mening hebben, een hele flame topic beginnen over een product is ook een beetje te gek, maar anyways, we zien het wel als het product te koop is en als er reviews over worden geschreven.

Ik kijk er iig met smart naar uit >:)
Als je een echte die hard bent ga je denk ik nog een stapje verder ;)
fsfikke schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:41:
[...]
Dus men zou meer moeten denken van "Goh Thermalright, die maken al jaren goede koelers. Nu hebben ze een nieuwe koeler ontwikkeld. Zal wel ontzettende troep zijn." :?

Geheugenreepjes gaan nou eenmaal steeds harden en worden steeds warmer. Al helemaal als je ze overklokt en de spanning verhoogt kunnen die dingen zeer heet worden.
Dit valt volgens mij ook erg mee, hoor :)

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Ik heb hier een paar overgeklokte OCZ reepjes met een 80mm fan erop, die heatsinks die erop zitten zijn nog steeds warm ondanks de extra koeling.
Dus totale BS is het niet.
Dus omdat thermalright goede koelers maakt zijn al hun producten gelijk nuttig/goed.....euhm eht is een commercieel bedrijf het zal hen een worst wezen of een fan op geheugen beter werkt. Zij willen winst maken en dat doe je door "innovatieve" producten op de markt te brengen en te promoten, ondanks dat een simpelere oplossing mss beter/evengoed werkt.

Gabriël AM5

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01 11:54
Zo zie ik ze persoonlijk het liefst :+

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/bh5spread.jpg

• Vandread
[...]
Wat een logica... goed man :') zeg ik dat? nee -O-
Omdat ze al jaren goede spullen maken betekend toch niet dat ieder product daadwerkelijk nuttig en goed is? of wel, want daar kom jij mee aanzetten...

• waterking
Rustig jongens.

Ik denk dat thermalright wel degelijk heeft nagedacht over het ontwerp van deze heatspreaders. Het is idd waar dat in een pc met veel airflow heatspreaders overbodig is. Maar in een "normale" pc configuratie van mensen die wel een snelle pc willen maar geen tweakers zijn zullen de heatspeaders wel goed van toepassing kunnen zijn om ervoor te zorgen dat de fabrikant kan garanderen dat het geheugen een bepaalde snelheid kan behalen zonder dat er veel airflow is. denk aan bijvoorbeeld 200mhz 2-2-2-5 modules.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[Disclaimer]Het schijnt dat de reactie van Vandread niet aan mij gericht was. Dus vandaar dat onderstaande post op een misverstand berust.[/]
Vandread schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:40:
[...]

Wat een logica... goed man :') zeg ik dat? nee -O-
Omdat ze al jaren goede spullen maken betekend toch niet dat ieder product daadwerkelijk nuttig en goed is? of wel, want daar kom jij mee aanzetten...
Niemand hier stelt dat het een geweldig product is omdat het van Thermalright komt. Jij ziet dat hier schijnbaar wel in posts van mensen.
Jij begint ermee om te zeggen dat het zowiezo troep is, zonder dat je die mening ergens op baseert, of heb jij dat ding al getest? Heb jij al reviews ervan gelezen? Heeft _iemand_ dat ding al getest? Nee.

Dus of het ding ook echt werkt kan je niet zeggen. Wat je wel zegt is dat die heatpipe oplossing slechter koelt dan een paar blote BH5 chipjes.
Dat die dingen met een licht briesje al genoeg gekoeld zijn is leuk en aardig, maar de nieuwe en steeds snellere reepjes produceren nou eenmaal meer warmte en hebben dus meer koeling nodig. (Of was dat idee van Corsair om actieve koeling toe te passen ook maar door een secretaresse bedacht tijdens haar koffiepauze en voor de fun uitgewerkt?)

Dan kan je met een hoop FoK smilies een hele hoop onzin neerschrijven en de woorden van een hoop mensen verdraaien. Maar ik weet, net zoals iedereen hier, niet of dat ding effectief is. Ik erken wel dat het mogelijk nuttig kan zijn om geheugenreepjes beter te koelen. En of dat ding van Thermalright dat doet? Dat zullen de reviews moeten uitwijzen.
sapphire schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:55:
[...]

Dus omdat thermalright goede koelers maakt zijn al hun producten gelijk nuttig/goed.....euhm eht is een commercieel bedrijf het zal hen een worst wezen of een fan op geheugen beter werkt. Zij willen winst maken en dat doe je door "innovatieve" producten op de markt te brengen en te promoten, ondanks dat een simpelere oplossing mss beter/evengoed werkt.
Ja, en als ze een product lanceren wat totaal niet werkt en in alle reviews naar de prullenbak verwezen wordt zullen ze hun target omzet zeker gaan halen.
De enige doelgroep voor dit product is de overklokker en die informeren zich vrij goed voordat ze iets gaan kopen.
Maar daarmee zeg ik nog steeds niet (net als in mijn vorige post ;) ) Dat het wel een fantastisch product zal zijn dat de temperaturen van het geheugen tot ongeëvenaarde dieptes zal doen dalen en dat iedereen alvast een pre order moet doen.
Vandread schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:05:
En of ik smilleys gebruik heeft er toch geen f*ck mee te maken.
Je hele manier van ongenuanceerd je mening uitspuwen samen met bepaalde smilies kan nogal inflammatory opgevat worden.
Ben trouwens benieuwd naar het "installatiegemak"
Dat gemak lijkt me drie keer niks. Als ik die plaatjes zie vraag ik me af of er wel genoeg ruimte is om dual channel te draaien met twee reepjes op deze manier gekoeld.

edit: Hap :>

[ Voor 34% gewijzigd door fsfikke op 20-11-2006 19:46 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Vandread
Het enige geheugen waarbij je actief MOEST koelen waren DDR500 Winbond reepjes die standaard op 3,2? ofzo moesten lopen.
200 2-2-2-5 heb je helemaal niks voor nodig, het meeste oem spoel van adata en twinmos etc waar "toevallig" winbond op zat had geen heatspreader en liep prima op 200 2-2-2-5 :)

edit: @ fsfikke: ik reageerde op hennep:
HENNEP schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:33:
[...]
Ik wil je niet aanvallen ofzo, maar het klinkt net alsof jij jaren ervaring hebt met cooling.. ik bedoel dan vergeleken met Thermalright die toch bekent staat met het maken van 's werelds beste koelblokken...
Zonder dat het getest is word er al aangenomen dat het goed is.
Nou de prijs prestatie is mijn inziens bij voorbaat beroerd ;)

En of ik smilleys gebruik heeft er toch geen f*ck mee te maken.

Waarom OCZ/Mushkin etcetc heatspreaders introduceerde? Omdat statische mensjes het geheugen verneukte en garantie gingen vragen.

Ben trouwens benieuwd naar het "installatiegemak"
(Of was dat idee van Corsair om actieve koeling toe te passen ook maar door een secretaresse bedacht tijdens haar koffiepauze en voor de fun uitgewerkt?)
Hadden die displaytjes nut dan die corsair op z'n dure geheugen zetten? nee :P
Moet iets uberhaupt nut hebben.... die meuk kost 700 euro, ze brouwen er gewoon wat leuks van.
De enige doelgroep voor dit product is de overklokker en die informeren zich vrij goed voordat ze iets gaan kopen.
Er zijn anders plenty moddertjes etc die heatspreaders kopen omdat die er cool uit zien... niet omdat ze daadwerkelijk helpen (er zijn zelfs guppen die denken, oeh dan kan ik mijn 3-3-3 brakke value meuk op 2-2-2 draaien ;))
Je hele manier van ongenuanceerd je mening uitspuwen samen met bepaalde smilies kan nogal inflammatory opgevat worden.
grrrr bite me >:) jij begon :+

En nog stop ik met edits editten en die weer editten :Y)
*hier staat een hele regel smilley's om fsfikke te plagen ;)

ohja, laatste edit:
Mooie kast he :9 whehe maaruh, zat er standaard op :) ga ik er niet afhalen want dat heeft 0,0 nut, dus waarom eventuele garantie verneuken. Tegenwoordig zit er trouwens een mooie zalman bracket met 92mm fan op PWM ic gericht en die pakt dus mooi het geheugen ook nog es een tikkie mee als het uberhaupt al nodig zou zijn.

[ Voor 101% gewijzigd door Vandread op 20-11-2006 18:38 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vandread schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:05:
[...]

Er zijn anders plenty moddertjes etc die heatspreaders kopen omdat die er cool uit zien... niet omdat ze daadwerkelijk helpen (er zijn zelfs guppen die denken, oeh dan kan ik mijn 3-3-3 brakke value meuk op 2-2-2 draaien ;))
Klopt, denk aan de Special Ops edition van OCZ, niets meer dan geheugen met een custom paint heatspreader. Check deze 2 setjes:

http://www.ocztechnology....m_revision_2_dual_channel
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P800R22GK)

http://www.ocztechnology....l_ops_edition_urban_elite
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4.0 (OCZ, OCZ2SOE800URB2GK)

Enigste wat verschilt is dat je met de SOE tot 2.1v mag gaan (ipv 2.0)...En daar betaal je 50euro voor. Go figure!

Een tijdje geleden was er een leuk testje van heatspreaders, of dit uberhaubt wel verschil maakte. Het ging om de HS van
-OCZ XTC
-Corsair
-Corsair PRO
Heatspreaders maakten welgeteld max 5mhz verschil uit in overclockbaarheid...Lees meer

Om op de TR te reageren, deze dingen zullen niet goedkoop worden, voor de nieuwste HR-03 VGA koeler moet je al dik 55euro neertellen.
Voor je geheugen kan je liever een Zalman FB123 kopen voor 6euro, heb je probably een beter koelend geheel en hou je +20euro in je zak, waar het hoort O-)

Instagram / YouTube

• TEAMIKKE
  • Niet online
VGA koeler is wel heel wat anders hé ;) Ben het wel met Vandread eens dat veel modders dit kopen omdat het er koel uitziet :) Ben zelf ook casemodder en als ik geld over had zou ik dit ook wel willen hebben maar zoals op de pagina hiervoor te zien is, is waterkoeling nog mooier. Uiteraard hoef je het niet te kopen. Zou ook niet best zijn als mensen dit moeten hebben om hun pc te kunnen laten draaien.
MIJN Conclusie: Leuk exteraatje maar vrij overbodig. Echter wel een hoge *Bling-Bling* factor :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ach jah, of geheugenkoeling nou nuttig is of niet, het ziet er wel leuk uit iig :P
Misschien dat het voor de die-hard overclockers net die paar Mhz verschil geeft, maar over het algemeen is het iig niet nodig.
Ik heb op mijn RAM ook wel heatspreaders zitten. werd zo geleverd.
Goudkleurige heatspreaders... niet dat ik het nou zo mooi vond, maar het was het goedkoopste DualChannel kitje dat ik kon krijgen dat PC6400 certified was (OCZ Gold geheugen).
Daarnaast kleurt het wel leuk mee met de gele slots waar het geheugen in zit :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• aramdin
TEAMIKKE schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:05:
VGA koeler is wel heel wat anders hé ;)
Is ook zo, is eigenlijk alleen om aan te geven dat TR duur is, sinds Zalman bv 30-35e vraagt voor de VF900. En een Sytrin zelfs maar 26e kost. Nu weer terug naar de mem cooler :)

Instagram / YouTube

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind het er prachtig uit zien :) Maar echt nodig lijkt mij het niet. Mijn DDR2 reepjes hebben geen airflow en de heatspeaders voelen nog niet eens heet aan.

• aramdin
DDR2 wordt ook gebakken op kleiner procede & heeft minder volts nodig dan DDR1, maar das gebakken koek voor de meeste users hierzo ;) Mn OCZ Platinums worden op default voltage van 2.6v al aardig warm. Gelukkig zorgt de airflow in de case voor een aardig briesje & als het te gek wordt kan ik altijd nog mn Zalman arm +120mm tevoorschijn toveren :p

Instagram / YouTube

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet dat DDR2 minder warm is dan DDR1 maar ook bij mijn oude DDR1 was de heatspreader niet echt heet te noemen. Dat was wel op de standaard snelheden.

Het zal voor de extreme overklokken misschien wel leuk zijn maar ik denk dat het toch meer verkocht gaat worden aan mensen die het gewoon mooi vinden. Waterkoeling vind ik al helemaal onzin voor geheugen en het verpest ook nog eens de waterflow.

• waterking
Ach .. dit wordt een eindeloze discussie....

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als ik het voltage op mijn geheugen opschroef wordt het best warm. Een losse ventilator is er weer een extra, meer lawaai, en weer een eigen losse luchtstroom. Met zo'n beestje wordt hij in de luchtstroom van de CPU meegenomen. Ik vindt ze wel stoer, en ze zouden waarschijnlijk zelfs zinnig zijn. Tegen de tijd dat ze goed verkrijgbaar zijn zal ik er nog eens naar kijken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

fsfikke schreef op maandag 20 november 2006 @ 18:05:
[Disclaimer]Het schijnt dat de reactie van Vandread niet aan mij gericht was. Dus vandaar dat onderstaande post op een misverstand berust.[/]

[...]

Niemand hier stelt dat het een geweldig product is omdat het van Thermalright komt. Jij ziet dat hier schijnbaar wel in posts van mensen.
Jij begint ermee om te zeggen dat het zowiezo troep is, zonder dat je die mening ergens op baseert, of heb jij dat ding al getest? Heb jij al reviews ervan gelezen? Heeft _iemand_ dat ding al getest? Nee.

Dus of het ding ook echt werkt kan je niet zeggen. Wat je wel zegt is dat die heatpipe oplossing slechter koelt dan een paar blote BH5 chipjes.
Dat die dingen met een licht briesje al genoeg gekoeld zijn is leuk en aardig, maar de nieuwe en steeds snellere reepjes produceren nou eenmaal meer warmte en hebben dus meer koeling nodig. (Of was dat idee van Corsair om actieve koeling toe te passen ook maar door een secretaresse bedacht tijdens haar koffiepauze en voor de fun uitgewerkt?)

Dan kan je met een hoop FoK smilies een hele hoop onzin neerschrijven en de woorden van een hoop mensen verdraaien. Maar ik weet, net zoals iedereen hier, niet of dat ding effectief is. Ik erken wel dat het mogelijk nuttig kan zijn om geheugenreepjes beter te koelen. En of dat ding van Thermalright dat doet? Dat zullen de reviews moeten uitwijzen.

[...]

Ja, en als ze een product lanceren wat totaal niet werkt en in alle reviews naar de prullenbak verwezen wordt zullen ze hun target omzet zeker gaan halen.
Maar daarmee zeg ik nog steeds niet (net als in mijn vorige post ;) ) Dat het wel een fantastisch product zal zijn dat de temperaturen van het geheugen tot ongeëvenaarde dieptes zal doen dalen en dat iedereen alvast een pre order moet doen.

[...]

[...]

Dat gemak lijkt me drie keer niks. Als ik die plaatjes zie vraag ik me af of er wel genoeg ruimte is om dual channel te draaien met twee reepjes op deze manier gekoeld.

edit: Hap :>
ik zeg net dat eht niet werkt, want ze zijn ook neit dom bij Thermalright.
Ik zeg alleen dat het een commercieel bedrijf is die eht geen worst zal schelen of een oplossing die 10x simpeler, goedkoper en makkelijker is even goed zal werken bestaat. Nee zij brengen gewoon een fancy product uit met hun goede naam, wat vast ook wel werkt , thermalright kennende, puur om geld te verdienen en echt neit uit de goedheid van hun hard om die ow-zo-aardige OCers die paar mhz te gunnen.
Bovendien, kijk naar de echte DOC's....die gebruiken kaal geheugen emt een fan erop. Ik zie waus of syngrow of zo-iemand echt die dingen neit kopen omdat ie dan opeens veel harder gaat hoor..
Ofwel tis meer een hebbedingetjes product dat een puur nuttig product wat een revolutie in de geheugen overclocks gaat veroorzaken.

En over dat nieuw geheugen zo warm word dat eth actieve koeling nodig heeft......ooit Winbond chips op 3,8v gevoeld ? daar verbrand je zonder koeling je vingers echt aan, fannetje is genoeg om eht te koelen :)
zo nu ook even: d:)b <+:) *; ^) *O* -O- _O- fok! :P

Gabriël AM5

• waterking
d:)b <+:) Is het nu al sinterklaas ? :9 :*)

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

rimpeldinky

nani?

ik zie dit wel gebruikt worden in media PCtjes, toch een groter koeloppervlak wat wat hoger ligt (dus mogelijk wat meer in de aanzuiging(ja ik weet het, geen directe aanzuiging maar net die 1% die het meepakt..), het staat leuk

Maar het staat ook in TCA, niet in DOC, een DOC-er zal hier gewoon geen winst uit halen, zeker omdat deze zelf een fan er op richt tegen condens (Dice, LN2 etc) niet om de warmte kwijt te kunnen

*burp*

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Topicstarter
Is het misschien niet zo dat de UBER oc'rs gewoon dit product niet eerder tot hun beschikking hadden en daardoor gedwongen werden om met een fannetje te coolen? (ik weet weinig af van die UBER oc'rs anyways..)

die waterkoelblokken nemen nog meer ruimte in.. dan lijkt me dit thermalright beestje toch wel handiger...

Alsnog, tja zou je als bedrijf ook niet uit zijn op winst? maar natuurlijk wel op een goede manier door je naam bekend te houden en niet met troep op de markt te komen.. Neem als voorbeeld de XP90C van thermalright.. toen ik 'm zag dacht ik ook van, jezus kan ie nog groter.. nu heb ik 'm gekocht en heb 'm draaien op een Prescott P4 3.0 @ 3.8 1.52v en hij houdt 'm lekker cool 36 graadjes :O
betaalde er wel 60 euro voor exclusief fan(heb d'r een Panasonic High industrial 92mm d'rop), maar prestaties levert ie verdomt wel..

Ik denk dat ze toch wel enigzins een product goed testen en pas op de martk brengen wanneer ze weten dat het geen schade zal toebrengen aan hun naam.. want als een bedrijf bekent staat om flop producten zullen ze al gauw niets verkopen, aldus ook geen winst maken..

Maar zullen we weer terug ontopic gaan? we kunnen eeuwen discussies voeren over wat jij en ik ervaren/vinden, maar het lijkt me dan toch handiger als we misschien wat meer info over dit product kunnen vinden... ;)

• Vandread
HENNEP schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:21:
die waterkoelblokken nemen nog meer ruimte in.. dan lijkt me dit thermalright beestje toch wel handiger...
Met waterkoeling zie je wel eens dat er 4 reepjes worden gekoeld, zie ik hierbij nog niet echt gebeuren :)
De ruimte die waterkoeling in beslag neemt zijn eigenlijk alleen de slangen en die kan je in tegenstelling tot heatpipe wat makkelijker opzij duwen ^^

edit: whooohooo hehe:
nieuws: OCZ introduceert waterkoelbare ddr2-repen op 1150MHz

[ Voor 10% gewijzigd door Vandread op 21-11-2006 11:14 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je bent me net voor. Moest er direct aan denken ;) Overigens wel goed discussietopic. Jammer dat er nog geen echte resultaten zijn...

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:30

rimpeldinky

nani?

HENNEP schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 09:21:
Is het misschien niet zo dat de UBER oc'rs gewoon dit product niet eerder tot hun beschikking hadden en daardoor gedwongen werden om met een fannetje te coolen? (ik weet weinig af van die UBER oc'rs anyways..)
de "UBER oc'rs gebruiken een fannetje om de warmte omlaag te stuwen en zo de condens van hun LN2-gekoelde processor/northbridge/videokaart te laten verdampen of om te zorgen dat de condens niet neerslaat op het PCB en geheugen en de boel kortsluit

*burp*

Pagina: 1