Toon posts:

[Medion] Laptop stuk, ruilen (€100 bijbetalen) profijtelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na 2,5 maand toont mijn Medion MD97600 verschillende kuren.

Nu ben ik terug gegaan naar de Aldi filliaal, en boden ze me het volgende aan:
a) Laptop inleveren en 700 euro terugkrijgen,
b) Laptop inleveren, 100 euro bijbetalen en dan een nieuwe direct meekrijgen die ze dan in de aanbieding hebben woensdag.

Mijn huidige laptop heeft de volgende specs (belangrijkste specs):
15,4" scherm
Intel Pentium M745 1.8 ghz
Intel Graphics 915 128 MB Videokaart
512 DDR2 Geheugen
80 GB Harddisk
Intel/PRO Wireless 2200

De nieuwe heeft:

15,4" scherm
Intel Core Solo 1,66 ghz
Intel Graphics 950 128 Videokaart
1024 DDR2 Geheugen
80 GB Harddisk
Intel/Pro Wireless 3945

Is dit rendabel voor mij, of kan ik beter de 700 euro innen, en ergens anders mijn laptop halen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen hiermee, alvast bedankt! :)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wat dacht je van Medion bellen en reparatie aanvragen.? mogelijk wordt deze nog door garantie gedekt.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Topicstarter
Calitomnication schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:14:
Wat dacht je van Medion bellen en reparatie aanvragen.? mogelijk wordt deze nog door garantie gedekt.
Daar heb ik als eerste al aan gedacht, maar dan willen ze hem 15 dagen hebben voor een total systeem recovery (d.m.v. de recovery disc die erbij zit) en dat is niet nodig want dat had ik zelf al gedaan. Ik kan hem niet zo lang kwijt zijn, dus is dit voor mij de betere optie op dit moment...

Verwijderd

Als je hem echt niet zo lang kwijt kan zijn, lijkt me die 100E nog een best nette aanbieding. Als ik jouw was zou ik alleen kijken wat je voor 800E nog meer kan krijgen en of dat een beetje overeenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:20:
Als je hem echt niet zo lang kwijt kan zijn, lijkt me die 100E nog een best nette aanbieding. Als ik jouw was zou ik alleen kijken wat je voor 800E nog meer kan krijgen en of dat een beetje overeenkomt.
Hmm ja zoiets had ik in gedachten, totdat ik hoorde dat de Aldi enorm tegenstribbelt met het teruggeven van het geld... daar gaat dus ook weer een lange periode overheen... het lijkt dus voor mij het beste om gewoon 100 euro extra mee te nemen en dan die laptop te nemen die ze daar hebben. Mag ook niet klagen voor die prijs wat die laptop kan... dus :) Ben alleen bang voor de processor, weer niet of hij beter is of juist veel slechter dan mijn oude :S

Iemand daar verstand van?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 07:53
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:11:
[...]

Hmm ja zoiets had ik in gedachten, totdat ik hoorde dat de Aldi enorm tegenstribbelt met het teruggeven van het geld... daar gaat dus ook weer een lange periode overheen...
Ik heb ooit een 2.5 jaar oude kapotte 19" crt waar 3 jaar garantie op zat teruggebracht naar de Aldi. Ik heb zonder discussie het volledige bedrag onmiddellijk teruggekregen.
Ben alleen bang voor de processor, weer niet of hij beter is of juist veel slechter dan mijn oude
De Core Solo 1.66 zal iets trager zijn als je oude 1.8, maar de veel hogere fsb en het grotere ramgeheugen compenseren dit volgens mij wel

[ Voor 5% gewijzigd door SyncMaster op 20-11-2006 18:02 ]

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

Ben alleen bang voor de processor, weer niet of hij beter is of juist veel slechter dan mijn oude :S

Iemand daar verstand van?
Ik zou zeggen, zoek een aantal benchmarks op -> Google is your friend

Persoonlijk zou ik de 700e cashen, en bij een normale winkel een laptop aanschaffen, je komt bij de Aldi voor cheap-ass voedsel, niet voor een investering als een laptop IMHO

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uhm, wat hebben laptops met OM te maken? 8)7 Laptops horen in Complete Systemen & Laptops. Echter dit topic is het niet waard om erheen te moven, ik mis teveel inzet van jouw kant :) Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.