Toon posts:

Hoeveel fan's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu mijn TB gaan oc-en, dus heb ik meer koeling nodig. Nu vraag ik hoeveel fan's heb ik nodig en wat voor afmeting en waar ik ze moet plaatsen.

Ik heb een Aopen HQ08 BigTower, + een 2e voeding van 235 Watt

Verwijderd

DHet gaat er toch zeker niet om hoeveel fans je nodig hebt maar hoeveel je er kwijt kunt. In dat kastje van je moeten er toch zeker wel een stuk of 12 inpassen. :+

Zonder gein. Ik heb veel geexperimenteerd met lucht koeling. De beste manier is een windtunnel te bouwen met een fan er in die van buiten je kast koele lucht over je processor-koeler blaast.

Dit is geen teorie maar kei harde praktijk ervaring. Ik ga niet over een nachtje ijs.

Verwijderd

Ik ben bezig met het OC'en van mijn TB 1000 (nu 1090 mhz...meer volgt). Temperatuur van mijn CPU is 38 C stressed, nadat ik een GlobalWin FOB 38 (veel herrie!!) gemonteerd heb. Met Spire CPU cooler voorheen 53 C! Tevens een standaard case cooler en twee eenvoudige slotcoolers gemonteerd. I.p.v. de luidruchtige FOB 38 schijnt de FOB 32 stil te zijn en goed te werken.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zat je koeler wel vast dan eerst? Ik heb mijn Tbird 900@1000 1.8 V met een Spire koeler stressed op 41 C lopen. En dat was nog wel met één enkele fan in de kast. Die van de voeding.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 12:23 schreef DaSteef het volgende:
Zonder gein. Ik heb veel geexperimenteerd met lucht koeling. De beste manier is een windtunnel te bouwen met een fan er in die van buiten je kast koele lucht over je processor-koeler blaast.

Dit is geen teorie maar kei harde praktijk ervaring. Ik ga niet over een nachtje ijs.
Klopt, Ik heb ook extra fans ingebouwd en zo een 'windtunnel' gecreeerd. Het makkelijkst is om vooronder een fan te plaatsen die lucht aanzuigt en bovenin een fan die lucht naar buiten blaast.

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Nickname: Banshax Zit ff op iemand anders z`n pc. . get it? Ok.

Hmz, ik had bij wijze van experiment het volgende uitgevoerd met tbird + hq08.

De huidige voeding, losgehaald en boven in de kast [waar normaal de HDD-rack zit] vastgezet. Dan heb je een gat in je kast en een gat boven je cpu.
Vanuit het dakraam een buis naar de kast.
EN met 220V fan -> buitenlucht op de cpu blazen.
Op de cpu zelf zit een alpha met stevige delta. Koelder erg goed. ging van45 graden naar... 30-35 graden geloof ik [stressed uiteraard] hmz, ik zou het niet uit m`n hoofd exact weten. Maar goed, ik kwam er geen reet verder mee aangezien de cpu ECHT niet verder wil.
Heb hier trouwens wat benchmarks gezet www.xcl-clan.com/articles.php3?id=18&p=3 [150Mhz FSB is een aanrader als je kt133a hebt.] [140 is ook niet fout!]

Om het af te sluiten, ik stap over op waterkoeling zodra ik $ genoeg heb. De herrie is na een tijdje niet leuk meer. :(
EN waterkoeling koelt beter., :)

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Binnenkort pictures van mijn case mod met perfecte luchtkoeling. Ben gisteren aan het slijpen gegaan. :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Met Spire CPU cooler voorheen 53 C!
Ik heb mn TB850 met een spire cooler tot 1.2gig op 67C stressed...

Hij is zo onstabiel als de pest en crash constant, hoewel die spire er goed op zit en met ongeveer 4200RPM toch vrij snel rond draait..
Dr is alleen bijna geen airflow..:? Van anderen hoor ik dat de lucht ongeveer de cover van hun kastje afblaast, maar ik heb bijna nix.. :(:(:(

MAAAaar alpha on it's way!!.. Ze zouden m bij een van de lokale computerboeren hier in lwd al bijna 2 en een halve maand geleden hebben!!!

t schiet op he? (ze proberen me nu een superorb aan te smeren..) ..

Localhost is where the heart is

Pagina: 1