Verwijderd
btw, /wave van Ascension.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
1
2
3
4
| RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} bloodpact.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/bloodpact/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /bloodpact/$1 |
In je root en je /bloodpact/ folder
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Dat gaat niet werken hoor. Zijn hoster heeft dat domein niet gekoppeld aan zijn directory, dus die htacces met rewrite conditions worden niet eens aangeraakt door de webserver.Megamind schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:36:
code:
1 2 3 4RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} bloodpact.nl$ [NC] RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/bloodpact/.*$ RewriteRule ^(.*)$ /bloodpact/$1
In je root en je /bloodpact/ folder
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
1
| <?php header("Location: www.hipheid.nl/bloodpact/"); /* Redirect browser */ /* Make sure that code below does not get executed when we redirect. */ exit; ?> |
en die plaats je als index.php
in je root van www.hipheid.nl
en dan moet je bij een nieuwe versie nadien enkel die redirect-header aanpassen naar de map van de nieuwe versie.
voordeel: kan je ook naar andere domeinen doorverwijzen op deze manier
oeps, de link in de adres balk die verandertdan natuurlijk mee
vergeet dit dan maar
maar wrs is dit afh. van het type van je redirect.
dns alias <-> dns forward ...
mss eens 't andere type aanvragen
[ Voor 28% gewijzigd door soulrider op 20-11-2006 14:46 ]
Als je via je hosting pakket toegang hebt tot je domein configuratie en je mag je domein naar een willekeurige DNS server laten wijzen dan kan je het wel zelf oplossen door je domein naar een externe DNS server te laten wijzen waar je dit wel kan aanpassen.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:05:
Dan moet je echt de DNS records laten aanpassen naar het IP-adres van je hoster, deze zal dan de request URI moeten afvangen en hem naar de goede pagina door routeren. Jouw hoster zal alleen niet zo blij zijn als je op 1 account >1 websites host. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken! Het kan dus uiteraard wel, maar hiervoor ligt er dus een actie bij de hoster!
http://www.zoneedit.com is bijvoorbeeld een gratis DNS service die ik in het verleden voor dit doel heb gebruikt en dat werkte eigenlijk altijd heel goed. Je kan daar domeinen zowel aan IP addressen koppelen als aan een bestaande weblocatie (ik heb het destijds gebruikt om een domein te koppelen aan mijn HCCnet webspace) en je kan daarbij ook aangeven of deze ge-'cloaked' moeten worden. Als je dat aanvinkt dan blijft de adres balk staan op het juiste adres en zie je dus niet dat je geforward wordt naar een andere locatie (dit gebeurt mbv. een hidden frame als ik me goed herriner).
En dat geeft ook weer allemaal nare bijwerkingen.CAIRATH schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:51:
[...]
(dit gebeurt mbv. een hidden frame als ik me goed herriner).
TS heeft bijv een forum op die site draaien zie ik, en daar wil je echt niet een gecloakte URL hebben, echt handig, kun je niet eens een topic aan iemand linken oid.
Ik heb het zelf nooit geprobeerd dus je zal wel gelijk hebben dan, maar ik zie zogauw niet waarom.
Echter, omdat je intussen antwoord op je vraag hebt, en het idealiter niet iets is wat je in je serverconfiguratie aan moet passen, doe ik je topic dicht in plaats van het te verplaatsen.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dit topic is gesloten.
![]()