domeinnaam verwijzen naar domeinnaam.nl/site/

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een domeinnaam ( www.hipheid.nl ), en daar host ik ook nog een andere site op. ( www.hipheid.nl/bloodpact/ )
Nu heb ik voor deze site alleen een domeinnaam aangevraagd en die laten redirecten naar www.hipheid.nl/bloodpact/

Maar als je nu naar www.bloodpact.nl gaat dan komt er in de url balk gewoon www.hipheid.nl/bloodpact/ te staan. Ik wil echter dat dit gewoon bloodpact.nl blijft...

Hoe pak ik dit aan? Ik heb al zoiets begrepen als met .htacces bestanden te werken?

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Verwijderd

Dan moet je echt de DNS records laten aanpassen naar het IP-adres van je hoster, deze zal dan de request URI moeten afvangen en hem naar de goede pagina door routeren. Jouw hoster zal alleen niet zo blij zijn als je op 1 account >1 websites host. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken! Het kan dus uiteraard wel, maar hiervoor ligt er dus een actie bij de hoster!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Wat Bo-oz zegt, virtual hosting aanvragen bij je provider.

btw, /wave van Ascension. :P

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
code:
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} bloodpact.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/bloodpact/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /bloodpact/$1

In je root en je /bloodpact/ folder

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Je kand dus idd die 2 dingen doen. Of je maakt een main page die aan de hand van de ingetikte url redirect naar de juist page. Of je maakt gebruik van virtual host. (ene is afhankelijk van je webserver, en andere van je website).

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Grijze Vos
Megamind schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:36:
code:
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} bloodpact.nl$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/bloodpact/.*$
RewriteRule ^(.*)$ /bloodpact/$1

In je root en je /bloodpact/ folder
Dat gaat niet werken hoor. Zijn hoster heeft dat domein niet gekoppeld aan zijn directory, dus die htacces met rewrite conditions worden niet eens aangeraakt door de webserver.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je moet natuurlijk wel de domeinen idd bij dezelfde host hebben. Zo heb ik het iig gedaan met 2 domeinen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als je php hebt

code:
1
<?php header("Location: www.hipheid.nl/bloodpact/"); /* Redirect browser */ /* Make sure that code below does not get executed when we redirect. */ exit; ?>

en die plaats je als index.php
in je root van www.hipheid.nl

en dan moet je bij een nieuwe versie nadien enkel die redirect-header aanpassen naar de map van de nieuwe versie.

voordeel: kan je ook naar andere domeinen doorverwijzen op deze manier :+

oeps, de link in de adres balk die verandertdan natuurlijk mee :s

vergeet dit dan maar :$

maar wrs is dit afh. van het type van je redirect.
dns alias <-> dns forward ...
mss eens 't andere type aanvragen

[ Voor 28% gewijzigd door soulrider op 20-11-2006 14:46 ]

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:05:
Dan moet je echt de DNS records laten aanpassen naar het IP-adres van je hoster, deze zal dan de request URI moeten afvangen en hem naar de goede pagina door routeren. Jouw hoster zal alleen niet zo blij zijn als je op 1 account >1 websites host. Ik ben dus bang dat het niet gaat lukken! Het kan dus uiteraard wel, maar hiervoor ligt er dus een actie bij de hoster!
Als je via je hosting pakket toegang hebt tot je domein configuratie en je mag je domein naar een willekeurige DNS server laten wijzen dan kan je het wel zelf oplossen door je domein naar een externe DNS server te laten wijzen waar je dit wel kan aanpassen.

http://www.zoneedit.com is bijvoorbeeld een gratis DNS service die ik in het verleden voor dit doel heb gebruikt en dat werkte eigenlijk altijd heel goed. Je kan daar domeinen zowel aan IP addressen koppelen als aan een bestaande weblocatie (ik heb het destijds gebruikt om een domein te koppelen aan mijn HCCnet webspace) en je kan daarbij ook aangeven of deze ge-'cloaked' moeten worden. Als je dat aanvinkt dan blijft de adres balk staan op het juiste adres en zie je dus niet dat je geforward wordt naar een andere locatie (dit gebeurt mbv. een hidden frame als ik me goed herriner).

• Grijze Vos
CAIRATH schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:51:
[...]

(dit gebeurt mbv. een hidden frame als ik me goed herriner).
En dat geeft ook weer allemaal nare bijwerkingen.

TS heeft bijv een forum op die site draaien zie ik, en daar wil je echt niet een gecloakte URL hebben, echt handig, kun je niet eens een topic aan iemand linken oid.

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Waarom kan dat niet?

Ik heb het zelf nooit geprobeerd dus je zal wel gelijk hebben dan, maar ik zie zogauw niet waarom.

• Grijze Vos
Omdat die website in dat frame geladen wordt. Dus het maakt niet uit welke subpagina je ook laadt, je ziet altijd die ene URL boven in beeld staan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit heeft niets met programmeren te maken. Je topic zou dan ook eerder in Windows Servers en Server-software horen, zoals je ook had kunnen lezen in Waar hoort mijn topic?

Echter, omdat je intussen antwoord op je vraag hebt, en het idealiter niet iets is wat je in je serverconfiguratie aan moet passen, doe ik je topic dicht in plaats van het te verplaatsen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.