[vista] shortcut voor volume verhogen/verlagen

Pagina: 1
Acties:

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Op mijn laptop zitten sneltoetsen voor het verhogen/verlagen van het geluidsvolume. Deze toetsen worden door het programma lauch manager aangestuurd. (Acer apsire 5670). Nu met windows vista werken deze toetsen niet meer, omdat vista het programma als een los iets ziet. Launch manager regelt dus eigenlijk alleen zijn eigen volume, en niet het master volume.

Ik heb uren gegoogled, maar zonder resultaat. Alleen mensen met hetzelfde probleem. Ook het programma laten draaien onder win XP compatability mode had geen zin. Iemand een idee, of wat een sneltoets combi is voor het geluid zachter/harder of uit te zetten is??

• burlapp
*kick*

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is er geen Winamp plugin waarmee je dit kunt aansturen? (uitgaande dat je Winamp hebt geinstalleerd en als agent runt)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:49

Croga

The Unreasonable Man

Burlapp;
Dit ga je in Vista niet kunnen oplossen tenzij Acer en nieuwe versie van zijn software uitbrengt.

Volume is een systeemfunctie. Systeemfuncties zijn in Vista niet meer zomaar toegankelijk voor alle software. Aangezien je software niet geschreven is voor Vista zal het programma dus geen toegang hebben tot systeemfuncties......

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Te verwachten is, dat er een speciale Vista versie voor gemaakt moet worden. Verder dan dat kan je prolly nioet doen :)

offtopic:
Agent-X, beetje onsmakelijke icon :/ misschien een goed idee deze te veranderen ? Wordt er een beetje onpasselijk van.... (en nee ben geen moraalridder/poof/mietje ;)

Xbox Live ID:Notna8310

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:23:
Te verwachten is, dat er een speciale Vista versie voor gemaakt moet worden. Verder dan dat kan je prolly nioet doen :)

offtopic:
Agent-X, beetje onsmakelijke icon :/ misschien een goed idee deze te veranderen ? Wordt er een beetje onpasselijk van.... (en nee ben geen moraalridder/poof/mietje ;)
Zo beter? :P

• burlapp
Toevallig ben ik tegen een oplossing aangelopen, en zoals vanzelfsprekend is deze weer makkelijker dan je zou denken:

Gewoon acer's programma'tje wissen voor het besturen van die knoppen, en tadaa, hij werkt weer. Vista koppelt namelijk de bediening van de knoppen (dus ook het volume) aan het programma wat er aan gekoppeld is. Als er niks aan gekoppeld is, pakt hij de master volume control, en anders de volume control van het programma.

De knoppen linksboven doen het niet meer, maar ach, die gebruikte ik toch al niet.
Pagina: 1