Voor iemand begint:
Ik heb gezocht op gastenboek+spam+javascript en zag de onderstaande 'oplossing' er niet bij staan..
Nu heb ik natuurlijk ook niet alle pagina's doorgespit, dus als het al wel ergens geschreven stond, sorry.
Zou het mogelijk zijn om een commentaar formulier te verstoppen, en een extra formulier met javascript toe te voegen, met andere veld namen?
Ik bedoel het volgende:
Ik besef dat bovenstaande alleen werkt als de client javascript heeft aanstaan, maar in de PHP zou je daarnaar kunnen checken (is naam of dyn_naam gevuld?)
Zitten er hier nog meer nadelen aan (besides dus oude versie javascript, of cross-browser gedoe, dat kan altijd opgelost worden..., het gaat nu alleen om het idee zelf..)
Vooral negatieve reacties zijn welkom, dan kan ik daarover nadenken..
Ik heb gezocht op gastenboek+spam+javascript en zag de onderstaande 'oplossing' er niet bij staan..
Nu heb ik natuurlijk ook niet alle pagina's doorgespit, dus als het al wel ergens geschreven stond, sorry.
Zou het mogelijk zijn om een commentaar formulier te verstoppen, en een extra formulier met javascript toe te voegen, met andere veld namen?
Ik bedoel het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <form action="save_comment.php" method="post" id="comment_form">
<input type="text" id="naam" name="naam" />
<textarea id="comment" name="comment"></textarea>
</form>
<script type="text/javascript">
<!--
document.getElementById('comment_form').style.display = 'none';
oForm = document.createElement('FORM');
oForm.setAttribute('action','save_comment.php');
oFormInput = document.createElement('INPUT');
oFormInput.setAttribute('ID','dyn_name');
oFormInput.setAttribute('name','dyn_name');
oForm.appendChild(oFormInput;
etc.
-->
</script> |
Ik besef dat bovenstaande alleen werkt als de client javascript heeft aanstaan, maar in de PHP zou je daarnaar kunnen checken (is naam of dyn_naam gevuld?)
Zitten er hier nog meer nadelen aan (besides dus oude versie javascript, of cross-browser gedoe, dat kan altijd opgelost worden..., het gaat nu alleen om het idee zelf..)
Vooral negatieve reacties zijn welkom, dan kan ik daarover nadenken..