Toon posts:

Recovery van gewiste DV cassette?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort, maar bij het checken van de forums vond ik niet direct één waar het wel thuishoort.
Dus: bij het op de computer opnemen van een DV camcorder cassette heb ik de eerste paar minuten de camera op opnemen gezet, tot ik merkte dat het in Pinnacle Studio 9 akelig zwart bleef. Daarna de boel op VCR gezet en alles correct opgenomen. Nu zijn er van de cassette de eerste paar minuten gewist, daar heb ik niets meer mee gedaan. Bij dezelfde fout met fotoos heb ik via recovery programmaas de beelden kunnen terughalen.
Via Google "recovery" word ik niet wijzer, de reultaten gaan merendeels over HDD recovery.
Bestaan er programmaas om gewiste DV cassette(delen) terug te halen?

Verwijderd

Nee, dit is technisch onmogelijk omdat de tape metaal deeltjes bevat die door magnetisme in een andere volgorde worden gelegd. Bij een HDD of Geheugenkaart wordt vaak alleen de index gewist waardoor de werkelijke data nog blijft bestaan tot deze wordt overschreven. Bij video is dit niet het geval omdat er niet wordt gewerkt met een index.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:26:
Nee, dit is technisch onmogelijk omdat de tape metaal deeltjes bevat die door magnetisme in een andere volgorde worden gelegd. Bij een HDD of Geheugenkaart wordt vaak alleen de index gewist waardoor de werkelijke data nog blijft bestaan tot deze wordt overschreven. Bij video is dit niet het geval omdat er niet wordt gewerkt met een index.
Slecht nieuws ! Maar evengoed bedankt voor de goede uitleg. Weg is weg, begrijp ik.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Yup, dit is inderdaad geen geval van wissen, zoals je dat bij flashgeheugen of een HDD hebt ofzo, maar als je opneemt wordt het gewoon overschreven en is het oude dus echt weg.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 16:52:
[...]

Slecht nieuws ! Maar evengoed bedankt voor de goede uitleg. Weg is weg, begrijp ik.
De volgende keer mag dit in AVH, waar de V staat voor Video :)

En idd, door de manier waarop die tapes werken wordt dat echt overschreven, dus helaas.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.