Installatie graka driver (nvidia) niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
Nadat ik gisteravond mijn hardware heb overgebouwd naar mijn nieuwe, zelfgemaakte kast, kon ik niet meer in XP komen, de beeldschermen gingen uit voor het moment dat windows 'opent'.

In safe mode heb ik toen de Nvidia driver er af gehaald, oa driver cleaner gebruikt, en zo kwam ik windows wel weer in. De installatie van de Nvidia drivers kan ik echter niet opnieuw uitvoeren. Vlak voor het afronden van de installatie gaan de schermen uit, of tijdens het afronden van de installatie a het opnieuw opstarten gaan de schermen uit. Wanneer je dan reset is de install niet werkzaam, hij staat wel bij software maar de installatie van de driver is duidelijk niet afgerond. (Gee Nvidia bij eigenschappen).

Wat heb ik inmiddels geprobeerd:
Verschillende Nvidia driver versies die al eerder goed gewerkt hebben;
DHZer0point third party drivers ;
Nieuwe Windows install;
Moderbord en chipet drivers opnieuw erop;
BIOS reset;
Nvidia drivers installeren via windows update
Graka er uit en er in.
Het enige wat veranderd was tijdens het ombouwen waren de IDE kabels, deze zitten nu weer zoals het eerder was om problemen daarmee uit te sluiten.

Mijn ideeën zijn inmiddels aardig op en ik begin te denken dat er misschien iets kapot is. Terwijl er met het overzetten van de hardware geen rare dingen zijn gebeurd.

Ideeën wat ik nog kan proberen? Voor de hand liggende oplossingen? Please shoot! \:)

Specs:
Gigabyte GA-8SGXLFS
P4 3.0 s478 northwood
GF 6800
1024mb pc3200
FSP Group 300Watt
Uitgebreide specs.

[ Voor 1% gewijzigd door Godric op 20-11-2006 11:05 . Reden: update gedaan lijst ]

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Je scherm werkt wel goed op het moment dat je geen drivers doet? Heb je dingen als je moederbord drivers geinstallerd? En als je in de windows update zoekt kun je daar je drivers vinden, soms kun je die daar ook vinden als extra update het zullen niet de nieuwste zijn maar je kunt het proberen.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
De schermen werken inderdaad goed (ik gebruik er twee, ook met één werkt het goed). De moederbord drivers heb ik opnieuw geïnstalleerd net als windows update drivers. Die gaf hetzelfde effect als drivers via de installer van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Godric schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:10:
De schermen werken inderdaad goed (ik gebruik er twee, ook met één werkt het goed). De moederbord drivers heb ik opnieuw geïnstalleerd net als windows update drivers. Die gaf hetzelfde effect als drivers via de installer van Nvidia.
De software op de cd van het moederbord geeft hetzelfde probleem als de drivers van Nvidia begrijp ik het zo goed? Dan wordt het nog vreemder.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
Inmiddels leek het probleem opgelost, na een hele dag van alles proberen en uiteindelijk alles weer uit de kast en per onderdeel gaan checken, heb ik geen oorzaak gevonden. De forceware drivers installeerde echter wel, dus ik was blij.
Nu blijkt echter dat de netwerkdriver en sounddriver en niet goed werken (waarschijnlijk alles van het mobo cd'tje). Ze zitten onboard, maar werken niet. Ik heb bijvoorbeeld wel alle sound opties, maar een geluid er uit toveren lukt niet.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd opnieuw te installeren, ik kan echter nog geen oplossing vinden. Dus als iemand ideeën heeft, graag!