Toon posts:

[xml] soort van "card sorting" idee.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al een tjdje rond met het idee om voor mijn toekomstige "portfolio en experimenteer site" een soort van "card sorting" systeem toe te passen. Gerbuikers kunnen aan de hand van een form of via extra opties bij een (nieuw) onderwerp keywords invoeren. Deze keyword zouden de inhoud van de content moeten weerspiegelen en tot welke categorie deze kunnen behoren.
Wanneer er bijvoorbeeld X keer door gebruikers keyword Y wordt ingevoerd kan het artikel van categorie A naar categorie B in de navigatie verhuizen. Een idee dat hier uitvloeit is dat gebruikers met een search op mijn site verschillende onderwerpen, aan de hand van die keywords, kunnen gaan doorspitten. Er zou ik op de site referenties kunnen worden getoond. De gebruikers hebben dus eigenlijk de macht over de structuur.

Ik wil als het ware metadata in mijn content hangen maar dan vooral voor intern gebruik (en wellicht later voor extern gebruik) toepassen. Ik heb naar rdf gekeken maar daar moet ik het niet in gaan zoeken. Is er een bestaande metodiek voor dit idee? wellicht vind ik het wiel nu opnieuw uit! 7(8)7

Hoe denken jullie dat ik dit het best kan aanpakken? ook met het oog op database? Mijn betekenis en logica zou niet die met die van de gebruikers hoeven te stroken.

Zou ik gewoon een eigen schema kunnen bedenken en deze gelijk met xhtml in pagina gooien, of bijvoorbeeld echt helemaal via xsl xml laten transformeren naar html? Ik wil aan server-side php gaan gebruiken. _/-\o_

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 10:41

Eijkb

Zo.

Zoek eens op "tagging", "tag cloud". Dat is ongeveer wat je wilt en wordt al veel gebruikt. Het is overigens taal onafhankelijk, hoe je het implementeerd is aan jou.

.