Beste Tweakers,
Ik heb sinds enkele weken een probleem met m'n PC. Ik zal eerst even wat informatie geven over m'n rig:
Voeding: Antec True Power 550W
Moederbord: DFI Lanparty Nforce4 SLI-DR
Geheugen: 2x512MB Corsair TwinxMS PC3200 @ CL2-3-3-6
Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego 2,2Ghz S939
Grafische kaart: MSI Geforce 6800GS
HDD: 2x200Gb Maxtor Diamond 9 S-ATA
Sinds enkele weken wanneer ik op de powerswitch duw, duurt het werkelijk een minuut of 3 à 4 vooraleer mijn pc aanspringt. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Alle kabels los, enkel moedebord power
- Alle kabels los, enkel moederbord & Grafische kaart power
- CMOS clear
Weten jullie waaraan het nog zou kunnen liggen? Ik heb van iemand gehoord dat het zou kunnen gaan om de voeding, waarvan de transistoren te traag zouden opwarmen door een kortsluiting ofzo. Het rare is ook, wanneer ik de powerswitch induw, ik disconnect bv m'n scherm of toetsenbord, en steek die weer in, en ik duw dan op de powerswitch start ie direct. Maar het is natuurlijk een enorm geklus om telkens m'n scherm/toetsenbord uit te trekken en weer in te pluggen. Dus weten jullie mss een oorzaak (of nog beter de oplossing?)
Alvast hartelijk bedankt op voorhand!
Greetz
L33t0r
Ik heb sinds enkele weken een probleem met m'n PC. Ik zal eerst even wat informatie geven over m'n rig:
Voeding: Antec True Power 550W
Moederbord: DFI Lanparty Nforce4 SLI-DR
Geheugen: 2x512MB Corsair TwinxMS PC3200 @ CL2-3-3-6
Processor: AMD Athlon64 3700+ San Diego 2,2Ghz S939
Grafische kaart: MSI Geforce 6800GS
HDD: 2x200Gb Maxtor Diamond 9 S-ATA
Sinds enkele weken wanneer ik op de powerswitch duw, duurt het werkelijk een minuut of 3 à 4 vooraleer mijn pc aanspringt. Ik heb het volgende al geprobeerd:
- Alle kabels los, enkel moedebord power
- Alle kabels los, enkel moederbord & Grafische kaart power
- CMOS clear
Weten jullie waaraan het nog zou kunnen liggen? Ik heb van iemand gehoord dat het zou kunnen gaan om de voeding, waarvan de transistoren te traag zouden opwarmen door een kortsluiting ofzo. Het rare is ook, wanneer ik de powerswitch induw, ik disconnect bv m'n scherm of toetsenbord, en steek die weer in, en ik duw dan op de powerswitch start ie direct. Maar het is natuurlijk een enorm geklus om telkens m'n scherm/toetsenbord uit te trekken en weer in te pluggen. Dus weten jullie mss een oorzaak (of nog beter de oplossing?)
Alvast hartelijk bedankt op voorhand!
Greetz
L33t0r