P5W DH geen boot

Pagina: 1
Acties:

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 20:05
hoi,

Na veel gelezen te hebbe over het mobo is het nu ook mij gebeurt... hij wil niet meer booten..
hij heeft perfect gewerkt voor een maand, maar het is nu toch over met de pret :(

Probleem:

Bij het opstarten blijft hij op het splash screen staan van asus, en reageerd niet op de del toesten, of tab.

Heb cmos nu al een paar keer gecleared, alle hdd en dvd's eraf gehaald, een voor een er weer aan etc. Als ik het geheugen eruit haal krijg ik wel de error beepjes.

Nu er verschillende mensen zeggen dat het iets te maken heeft met de q-fan, heb ik alle fan eraf gehaald, dan 1 op elke mogelijk positie geprobeerd etc.

Er zijn ook mensen die zeggen dat hij normaal verder gaat naar 10 minuten wachten... heb hem een hele nacht aan gelaten... nog steeds op zelfde scherm 8)7

p.s. originele BIOS, niet geflashed

ben denken om een RMA aan te vragen... dit is gewoon bs.

System specs,
Pentium D 930
1,5 Gig ram PQI
Asus P5W DH
3X sata HDD
2X Ide HDD

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Toevallig iets van een 15-in-1 cardreader erin? Die was bij mij de veroorzaker van de lange wachttijd. Maar dat was meer out-of-the-box installatie. Jij schrijft dat ie al een maand heeft gewerkt.

Welke BIOS? Ja kan nu met gemak naar 1305 (of hoger) flashen. De orginele 0701 zou het echter ook moeten doen.

Wat doet ie als je geen enkele HDD koppelt? Zoiets heb ik ergens gelezen, dan ie moeite heeft met SATA en IDE disken door elkaar en dat je 'm een keer diskloos moet laten opstarten en dan de SATA's moet koppelen, kijken of ie nog steeds hangt en zo niet, dan pas de IDE's.

Probeer het eens zou ik zeggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Tallguy op 20-11-2006 07:56 . Reden: typo ]

specs | 3360wP met SE3000

• RamsesII
Snelle reply :P
Ik heb geen cardreader in gebruik. Dus kan het niet zijn, Ik heb het ook al geprobeerd zonder hdds, of dvds, zelfde resultaat :(

zit nu op werk, beetje moeilijk on te kijken welke BIOS het is, maar kan hem ook niet flashen, kom niet verder dan splash screen 8)7 ?

maar bios zou niet echt kunnen zijn, heeft altijd goed gedraait?

bedankt alvast

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Als je het probeerd met een 1 geheugen module en een andere (eventueel PCI) videokaart?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RamsesII
The_Greater schreef op maandag 20 november 2006 @ 08:15:
Als je het probeerd met een 1 geheugen module en een andere (eventueel PCI) videokaart?
heb ik ook al geprobeerd, heb 2 modules 1 van 1 gig 1 van 512, beide al los geprobeerd.

Heb geen losse pci kaart meer liggen, wel een agp :P maja, stuur em liever RMA dan dat ik een goedkope pci kaart erbij te kopen :X

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14
Ik heb het volgende probleem;

Aan het begin van de avond zat ik een game te spelen en opeens ging mijn scherm in standby. Na de reset knop ingedrukt te hebben bootte de pc wel weer, maar na 2 minuten ging weer het scherm in standby. Ik verdacht in eerste instantie het scherm, maar naar deze te hebben aangesloten op mijn oude pc bleek dat er met het scherm niets mis was.

Nu boot de P5W DH helemaal niet meer, alle fans en schijven spinnen op maar nog steeds geen beeld. Ik heb het RAM ook al vervangen, maar dat hielp ook niet. Daarna heb ik de hele pc uit elkaar gehaald en geprobeerd om te booten met alleen de videokaart, ram en de proc. Dit werkt ook niet. Vervolgens heb ik de PCI-e videokaart vervangen door een PCI model, maar nog steeds heb ik geen beeld.

Er blijven nu twee opties over; of het moederbord is gaar of de processor. Het kan ook nog zijn dat de BIOS-chip kapot is...

Iemand bekend met dit probleem?

Oja, in het begin gingen de ledjes om mijn toetsenbord nog wel branden, dat doen ze nu ook niet meer.

• RamsesII
lijkt inderdaad op het mobo, maar kan ook de voeding zijn.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

anders ga je gewoon topic highjacken ofzo? 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Vuurvoske op 24-11-2006 08:53 ]

Beroeps brabander

• RamsesII
is mijn topic ;) dus boeeeeie maar een eigen topic was nartuurlijk een beetje aardiger :P

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14
tja, ik dacht ik post hier maar, aangezien mijn probleem ook met hetzelfde euvel begon als bij jouw moederbord. Sorry hoor

Verwijderd

alle problemen beginnen zo, hij doet het niet.
Verder, neem de faq van dit sub forum eens door, staat de hangen en opstarten troubleshooter in en wat je precies allemaal moet doen voor je hier post zodat wij je ook daadwerkelijk kunnen helpen

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Gisteren mijn pc uitgezet, ik lang in mijn bed en hoorde dat de pc nog aan het draaien was.
Met de uitknop de pc afgezet.
Deze ochtend wil ik de computer aanzetten, en hij blijft steken op het splash screen.
Ik heb cmos enz nog niet gecleard.
Ik heb dit bord al een half jaar en nooit geen problemen mee gehad...

• RamsesII
Beetje oud topic :P, ik kan het me niet meer herineren hoe hij het weer deed, geluk denk ik lol

maar probeer eens wat in dit topic staat staan tips in die meestal wel helpen
Pagina: 1