Toon posts:

Er klopt iets niet maar wat??? help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe computer; zie specs in sign beneden
voeding is 300watt

Verder heb ik niet overgeclocked en geen potloodstreepjes gezet etc.

Toch krijg ik van deze vreemde tekens:(:

Afbeeldingslocatie: http://members1.arnhem.chello.nl/~s.noordhoff/IMAGE009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.arnhem.chello.nl/~s.noordhoff/IMAGE010.jpg

na dit start ie wel gewoon door in Windows...

wie weet wat het is...want dit suckt behoorlijk :(:(

Verwijderd

videokaart???
Bios flash????

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
gecondoleerd, je hebt een japanse bios....
>:)

probeeer hem eens te flashen (je huidige bios)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
uh ja zou kunnen...dan flash ik het bios wel even
[edit]ook het stukje in dos(mode con bla bla)doet dan deze vreemde tekens{/edit]

maar hij doet het dus niet altijd!
de ene keer krijg ik wel van deze tekens en de andere keer weer niet...

je zou toch verwachten van Abit dat ze goede bios dr in stoppen of niet??

Verwijderd

hehe, ziet er wel cool uit, sorry...
chinees bios....

Verwijderd

Topicstarter
hmm niemand die het weet???

:'(

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik denk dat je gewoon ff je BIOS moet flashen..
anders ga je ff naar de winkel waar je hem hebt gekocht met deze pics..misschie krijg je een nieuwe :)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Tsjah het is tijdens je bios dus we kunnen bijna alle hardware al uitsluiten.

Blijft over: moederbord geheugen videokaart processor en monitor.

Omdat in windows alles goed werk kunnen we het geheugen ,de videokaart de processor en ook de monitor wel uitschakelen.

Blijft het moederbord over. Opzich mankeert er niks bijzonders aan denk ik maar ik denk dat misschien een bios flash het probleem zou kunnen verhelpen. Het lijkt idd wel taiwanees of id maar dat verklaart niet waarom hij het soms wel goed doet.

Doet hij het na een bios flash nog niet dan zou ik me er niet al te druk om maken (aangenomen dat je nog wel in de bios kan komen) het is immers alleen bij de opstart een probleem.

Verwijderd

Videokaart los ? =) Of je monitor stekkertje, dit kan bijna nie als ie windows enz wel goed doet... Maarjah je weet maar nooit he =D Een bios flash zou best eens kunnen helpen =D

Verwijderd

ik heb dit ook al een paar keer meegmaakt in het computerbedrijfje waar ik werkte. Een hele batch videokaartjes was kapot... Probeer eens een andere videokaart..

Verwijderd

Topicstarter
zou best eens de videokaart kunnen zijn want toen ik de pc voor het eerst opstartte deed hij piep(lang) piep piep...
dit betekent dat de videokaart niet goed zit of zoiets

toen heb ik de videokaart er opnieuw weer ingezet en toen startte hij wel normaal op.
maar ja het blijft vaag...|:(

Verwijderd

denk dat de videokaart een beetje fucked is.

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 23:35 schreef SirCommieBastard het volgende:
denk dat de videokaart een beetje fucked is.
in plaats van fucked kun je ook zeggen "aan braat" maar volgens mij is de bios info beschadigt flash hem even dat lijkt me de oplossing.

Verwijderd

Sambal bij?? :):):):)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Probeer eens een andere videokaart erin te zetten, dan weet je dat het daar aan ligt als ie dan wel goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu een tijdje aan het testen geweest en ik heb de t-bird nu op 111x9=1000Mhz lopen en de videokaart op 200/180.

mn temps zijn:

cpu idle: 20 graden (acpi:P)
mobo idle: 18 graden

cpu }:O/prime95: 45 graden
mobo is dan: 20 graden

Heb een paar uur verschillende programma's als prime95/}:O en cpuburn gedraaid, maar er is niks aan de hand...
Ook heb ik q3 gespeeld en geen vastlopers gehad...

Hier wordt het allemaal nog vager van |:(...ik zal in ieder geval nog wel eens een andere videokaart uittesten.

Verwijderd

mm shit weer een miskoop ! koop een msi voor de 100000000x

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

das ook een reactie van niets... Ik heb zelf een KT7 hier en dat ding werkt perfect.

Ik zou gewoon ff terug gaan met dat mobo. Zit een foute BIOS in.. verkeerde taal of misschien BIOS gaar.. Hoe ziet het er uit als je het BIOS in gaat?

Gewoon ff terug brengen denk ik maar..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
aha dit had ik ook s
oorzaak was toen iets met de ide kabels bij mij die zaten er niet goed in of te dicht bij elkaar ofzo waardooor t elkaar stoorde ofzo dus probeer ze s wat van elkaar af te zetten kijk s of dat helpt
suc6

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ben de hele dag nu wat met de comp bezig geweest maar heb het niet meer gezien die vreemde tekens...:)opluchting:)

maar toen het er was...en ik drukte op DEL om in de bios te komen, bestond de bios ook allemaal uit deze vreemde tekens!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 februari 2001 18:32 schreef Turismo het volgende:
aha dit had ik ook s
oorzaak was toen iets met de ide kabels bij mij die zaten er niet goed in of te dicht bij elkaar ofzo waardooor t elkaar stoorde ofzo dus probeer ze s wat van elkaar af te zetten kijk s of dat helpt
suc6
hee je zou best wel eens gelijk kunnen hebben!!!
ik zal eens ff kijken of mn ide-kabels wel goed zitten...
Pagina: 1