[XP] Filmpjes worden afgespeeld in ingezoomd beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sinds een paar weken geleden, sinds mn pc opnieuw geinstalleerd is, kan ik niet meer fatsoenlijk filmpjes kijken. Deze worden in een ingezoomd beeld afgespeeld.

Het probleem:

Filmpjes worden in een ingezoomd beeld afgespeeld. Het probleem doet zich voor bij ieder filmpje of dvd die ik afspeel. De mediaspeler die ik dan gebruik maakt ook niks uit. Ik heb de volgende mediaspelers geprobeerd: Windows Media speler, Winamp, Divx Player, Nero Showtime.

In het volgende plaatje is te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is.:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/15731dd6914042a6a99e0bfa1521a2f7/full.jpg
Ik kan alleen het rode gedeelte zien. het gedeelte er omheen is op wat voor manier dan ook niet zichtbaar.

Ik heb geprobeerd:

Ik heb geprobeerd:
- Andere mediaplayer dan Windows media player die ik standaard gebruikte. Geen oplossing alle players doen hetzelfde
- Verschillende aspect ratio gebruiken. Geeft geen oplossing
- Verschillende drivers, waaronder die van Divx en ffdshow, verwijderd en nieuwe en/of andere versie van geinstalleerd. Geeft geen oplossing
- Nieuwe codecpack met video codecs geinstalleerd. Geeft geen oplossing.

Ik heb de volgende codecs geinstalleerd staan
(Configuratiescherm > Hardware > apparaatbeheer > Videocodecs eigenschappen)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4b177747b7ce73faf1a603efac8d5454/full.jpg

Ik heb geen idee meer waar ik zoeken moet om het probleem te verhelpen. Mede omdat ik niet zo erg thuis ben in de codec wereld etc...

Wie kan mij helpen??

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 10:39
kijk eens bij je videokaart instellingen, voor zover ik weet hebben nvidia en ati allebei speciale instellingen met betrekking tot TV-Out.
hierin kun je instellingen van onder andere zooming (zodat je beeld past op je tv) instellen
dit word als je profiel dus verkeerd staat ook toegepast binnen windows.
als je wilt kan ik het wel even nazoeken in mijn driver paneel maar daar is het op dit moment een beetje te laat voor... ook icters moeten slapen :)

Even niets...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Probeer eens:

- andere drivers videokaart
- andere resolutie monitor

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als het bij verschillende codecs én verschillende media spelers gebeurd is het hoogstwaarschijnlijk een instelling in je videokaart driver. Neus eens rond in de instellingen aldaar

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Je hebt VLC ook al eens geprobeerd ?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
8)7

Videokaart instellingen. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.
De veroorzaker van het probleem was Video Interlace die aan stond. Filmpjes doen het weer goed nu ik die instelling uitgezet heb.

Ter informatie:
Ik heb een Geforce 5600XT 128mb met de laatste nvidia forceware (versie: 93.71)

Iig heel erg bedankt voor het meedenken _/-\o_

* Zerora gaat nog ff een lekker filmpje kijken nu

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1