Sinds een paar weken geleden, sinds mn pc opnieuw geinstalleerd is, kan ik niet meer fatsoenlijk filmpjes kijken. Deze worden in een ingezoomd beeld afgespeeld.
Het probleem:
Filmpjes worden in een ingezoomd beeld afgespeeld. Het probleem doet zich voor bij ieder filmpje of dvd die ik afspeel. De mediaspeler die ik dan gebruik maakt ook niks uit. Ik heb de volgende mediaspelers geprobeerd: Windows Media speler, Winamp, Divx Player, Nero Showtime.
In het volgende plaatje is te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is.:

Ik kan alleen het rode gedeelte zien. het gedeelte er omheen is op wat voor manier dan ook niet zichtbaar.
Ik heb geprobeerd:
Ik heb geprobeerd:
- Andere mediaplayer dan Windows media player die ik standaard gebruikte. Geen oplossing alle players doen hetzelfde
- Verschillende aspect ratio gebruiken. Geeft geen oplossing
- Verschillende drivers, waaronder die van Divx en ffdshow, verwijderd en nieuwe en/of andere versie van geinstalleerd. Geeft geen oplossing
- Nieuwe codecpack met video codecs geinstalleerd. Geeft geen oplossing.
Ik heb de volgende codecs geinstalleerd staan
(Configuratiescherm > Hardware > apparaatbeheer > Videocodecs eigenschappen)

Ik heb geen idee meer waar ik zoeken moet om het probleem te verhelpen. Mede omdat ik niet zo erg thuis ben in de codec wereld etc...
Wie kan mij helpen??
Het probleem:
Filmpjes worden in een ingezoomd beeld afgespeeld. Het probleem doet zich voor bij ieder filmpje of dvd die ik afspeel. De mediaspeler die ik dan gebruik maakt ook niks uit. Ik heb de volgende mediaspelers geprobeerd: Windows Media speler, Winamp, Divx Player, Nero Showtime.
In het volgende plaatje is te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is.:

Ik kan alleen het rode gedeelte zien. het gedeelte er omheen is op wat voor manier dan ook niet zichtbaar.
Ik heb geprobeerd:
Ik heb geprobeerd:
- Andere mediaplayer dan Windows media player die ik standaard gebruikte. Geen oplossing alle players doen hetzelfde
- Verschillende aspect ratio gebruiken. Geeft geen oplossing
- Verschillende drivers, waaronder die van Divx en ffdshow, verwijderd en nieuwe en/of andere versie van geinstalleerd. Geeft geen oplossing
- Nieuwe codecpack met video codecs geinstalleerd. Geeft geen oplossing.
Ik heb de volgende codecs geinstalleerd staan
(Configuratiescherm > Hardware > apparaatbeheer > Videocodecs eigenschappen)

Ik heb geen idee meer waar ik zoeken moet om het probleem te verhelpen. Mede omdat ik niet zo erg thuis ben in de codec wereld etc...
Wie kan mij helpen??
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."