XML genereren

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Beste,

Ik heb een XML vraag. Ik ben nog niet zo ervaren met XML, maar weet wel wat het inhoud e.d.

Ik heb met behulp van XMLspy een schema gemaakt. Nu kan XMLspy van dat schema een voorbeeld XML file generen. Dat werkt goed, maar wat ik zoek is de mogelijkheid om een voorbeeld file te genereren met testdata. maar wel op basis van het schema. Dat betekent:

-of opgeven wat die testdata de eerste keer is, en het dan eventueel elke met x te laten verhogen
Wel zo handig, omdat dan ook de data ter plekke wordt gegenereerd

- of uit een csv file halen. Dan creeer ik de data gewoon eerst in Excel. Lastig is wel dat het uit drie csv bestanden moet komen, aangezien het om XML files gaat met meerdere 'diepten' en er binnen 1 'x' dus meerdere 'y's kunnen komen, waardoor er sprake zal zijn van een primairy/foreign key relatie.

- of vanuit access, zelfde verhaal als hierboven.

ik heb geprobeerd:

- Exces: maar dat lukte niet op basis van het schema, kreeg altijd iets op basis van een Microsoft-schema
- XMLspy / Mapforce (versies 2007) en csv files, maar dat programma is erg ingewikkeld, en ik zie geen menu-item om een XML file te creeeren, al wordt dat wel beweerd als je de omschrijving van Mapforce leest ... ik snap het waarschijnlijk dus gewoon niet
- XML spy - import vanuit access of CSV... maar dan kon ik weer niet mijn schema eraan koppelen.

Kan iemand mij advies geven?

alvast heel erg bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
zsparrow schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:50:
Ik heb met behulp van XMLspy een schema gemaakt. Nu kan XMLspy van dat schema een voorbeeld XML file generen. Dat werkt goed, maar wat ik zoek is de mogelijkheid om een voorbeeld file te genereren met testdata.
"kan .. een voorbeeld XML file generen" en "...en voorbeeld file ... genereren met testdata"
Kun je me uitleggen wat het verschil is?
zsparrow schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:50:
- XMLspy / Mapforce (versies 2007) en csv files, maar dat programma is erg ingewikkeld, en ik zie geen menu-item om een XML file te creeeren, al wordt dat wel beweerd als je de omschrijving van Mapforce leest ... ik snap het waarschijnlijk dus gewoon niet
Als het niet zo simpel zou zijn als "in een menu iets aanklikken" (en dat zou goed kunnen) dan zou je natuurlijk ook even de helpfile kunnen induiken (i.p.v. "de omschrijving") en het daarin opzoeken. Je maakt me niet wijs dat het daar niet (min of meer) in een "eenvoudig" stappenplan uitgelegd staat. Als software niet gewoon "click 'n' Go" is zal daar wel een reden voor zijn en zul je je gewoon wat meer in de stof moeten verdiepen (of een alternatief zoeken). En als je je toch echt erin verdiept hebt maar je komt er niet uit dan horen we hier graag concrete vragen; waar ben je gestrand / wat ging er mis / wat had je verwacht dat het zou doen en wat heb je geprobeerd om dat op te lossen.

Los daarvan; je bevindt je in PRG en hier hebben we het doorgaans over zélf programmeren. Wat let j om een stukje software te schrijven dat zélf die XML genereert? Dat is meestal in een paar regels code te doen; waarschijnlijk minder werk dan je post ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 20-11-2006 02:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
RobIII schreef op maandag 20 november 2006 @ 02:40:
[...]

"kan .. een voorbeeld XML file generen" en "...en voorbeeld file ... genereren met testdata"
Kun je me uitleggen wat het verschil is?

[...]

Als het niet zo simpel zou zijn als "in een menu iets aanklikken" (en dat zou goed kunnen) dan zou je natuurlijk ook even de helpfile kunnen induiken (i.p.v. "de omschrijving") en het daarin opzoeken. Je maakt me niet wijs dat het daar niet (min of meer) in een "eenvoudig" stappenplan uitgelegd staat. Als software niet gewoon "click 'n' Go" is zal daar wel een reden voor zijn en zul je je gewoon wat meer in de stof moeten verdiepen (of een alternatief zoeken). En als je je toch echt erin verdiept hebt maar je komt er niet uit dan horen we hier graag concrete vragen; waar ben je gestrand / wat ging er mis / wat had je verwacht dat het zou doen en wat heb je geprobeerd om dat op te lossen.

Los daarvan; je bevindt je in PRG en hier hebben we het doorgaans over zélf programmeren. Wat let j om een stukje software te schrijven dat zélf die XML genereert? Dat is meestal in een paar regels code te doen; waarschijnlijk minder werk dan je post ;)
het genereren van een voorbeeld file in XMLspy levert in elk 'record' dezelfde data op... dat is het verschil tussen wat die voorbeeldfile mij geeft en wat ik wil.

Ik heb er inmiddels zeker 10 uur aan besteed, dus het is niet zo dat deze vraag maar zomaar op het forum gooi, zonder er eerst over na te denken. Ook de helpfile van Mapforce heb ik zeker wel ingekeken. Ik weet niet waar je irritatie vandaan komt, maar ik hoopte gewoon via dit forum in de juiste richting 'geduwd' te worden....
Misschien dat dit niet het juiste forum is voor deze vraag? Dan zou ik graag advies krijgen over welk forum ik had moeten gebruiken.

met vriendelijke groet,