Hoe lang doe je met je auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-06 10:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Topicstarter
Ik zat een beetje in mijn oude rekeningen te zoeken en ik kwam er achter dat ik in februari (als ik het haal) al 5 jaar met mijn huidige auto rij. En eerlijk gezegd heb ik nog geen plannen om een andere te kopen.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe andere GoTters daarmee omgaan. Je hoort wel eens van mensen (o.a. een collega van mij) dat het na drie jaar wel weer tijd is voor een nieuwe (nieuwe 2de handse), maar ik heb die drang dus absoluut niet, mijn huidige auto bevalt me prima, ik weet wat ik er aan heb, kost me niet te veel aan onderhoud en brandstof, dus waarom zou ik hem weg doen?

Poll: Na hoeveel jaar koop je een nieuwe (2de hands) auto?Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=152824&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Gewoon, als-ie uit elkaar valt :) Dan is het gewoon zeker weten tijd voor een andere :P

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In de vier jaar dat ik een rijbewijs heb is dit m'n derde auto :P
Bij mij is de aanschaf van een andere auto tot nu toe niet echt iets geweest wat ik van tevoren plan. De eerste heb ik net zo lang rondgereden tot ie niet meer wou, de 2e heb ik daarna gekocht en de derde een jaar later omdat ik hem voor dat geld niet kon laten staan.

Het is tot nu toe steeds een kwestie geweest van steeds een betere auto rijden, ik heb werkelijk nog geen idee hoe lang ik deze ga houden. In principe rij ik net zo lang rond tot ik iets veel beters kan kopen of dat de huidige uit elkaar valt, dus kies ik voor optie 8.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb m'n huidige auto reeds 3 jaar, maar wel aan het zoeken voor een andere.

106 wordt vervangen door een 206 (ofzo)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:07
De mijne nieuw gekocht in 1998 en ik ben van plan om hem nog zo lang mogelijk door te blijven rijden.
Is een jap dus zou nog lang mogenlijk moeten zijn.
Ben aan het sparen voor een 1977er model TransAm (Bandit) dus deze moet het zo lang mogenlijk volhouden :P

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als het lukt wil ik mijn huidige auto houden...

Krijg er vast een keer een leasert naast, dan kan deze uit elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tot 'ie uit elkaar valt of wanneer ik 'm zat ben (en als ik 'm zat ben versnel ik het uit elkaar vallen wel even >:))

Koop bijna altijd (goedkope) 2e hands bakjes van 8-12 jaar oud: japanse karretjes hield ik zo'n 3-4 jaar, europese merken tot nog toe niet langer dan een jaar (om verschillende redenen, zoals te duur in gebruik, total-loss, of acute geldnood...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 23:16

Twhomp

Stayin' Alive

LOL, ik heb in 1 jaar wel 4 auto's versleten (Charade (krijgertje), Xantia (brute turbo), BMW (unfixable), Alfa Romeo (hoop ik nog wel even mee te doen)).

Maar ben van plan met mijn huidige monster een lange tijd te doen :)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mja dit is me 4de sinds mei vorig jaar ,zijn wel allemaal weggegaan om een reden en de huidige hou ik langer dan een paar maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 17:34

Yucko

One clown to rule them all !

Afbeeldingslocatie: http://www.jajoah.nl/images/diversen/wrak_thumb.jpg
Als hij uit elkaar valt O-)

Ik rij nu in een Kadett :+ en zodra ik in januari mijn nieuwe 2e handsje krijg ga ik met deze offroad :P

[ Voor 37% gewijzigd door Yucko op 20-11-2006 00:49 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:05
JaJoah schreef op maandag 20 november 2006 @ 00:47:
[afbeelding]
Als hij uit elkaar valt O-)

Ik rij nu in een Kadett :+ en zodra ik in januari mijn nieuwe 2e handsje krijg ga ik met deze offroad :P
Hoezo? Daar kan je dus nog gewoon mee rijden, kijk maar, alles zit er nog op!! Niks is eraf gevallen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

One clown to rule them all !

*kuch* linker koplamp *kuch* :+

[ Voor 15% gewijzigd door Yucko op 20-11-2006 00:53 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
*kuch* en knipperlicht unit :P

Tsja, 'k heb m'n eerste autootje in gebruik nu. Zolang hij blijft rijden, blijft hij. Maar als ik afgestudeerd ben zal er op termijn wel een grotere, wat luxere auto komen omdat dat gewoon veiliger is en verbruik dan iets minder belangrijk is omdat de kosten niet zo'n aanslag zijn op je financien ;)

Ik kan me trouwens amper voorstellen dat je een auto blijft rijden tot hij (bijna) uit elkaar valt, als je een fatsoenlijke baan hebt. Het is meestal goedkoper om "op tijd" je auto te verkopen om de onderhoudskosten te drukken.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 20 november 2006 @ 06:55:
*kuch* en knipperlicht unit :P

Tsja, 'k heb m'n eerste autootje in gebruik nu. Zolang hij blijft rijden, blijft hij. Maar als ik afgestudeerd ben zal er op termijn wel een grotere, wat luxere auto komen omdat dat gewoon veiliger is en verbruik dan iets minder belangrijk is omdat de kosten niet zo'n aanslag zijn op je financien ;)

Ik kan me trouwens amper voorstellen dat je een auto blijft rijden tot hij (bijna) uit elkaar valt, als je een fatsoenlijke baan hebt. Het is meestal goedkoper om "op tijd" je auto te verkopen om de onderhoudskosten te drukken.
Grotere auto's zijn niet per definitie veiliger hoor. Niet voor jou, maar ook niet voor andere weggebruikers (iets met kinetische energie, massa en snelheid :P).

Persoonlijk vind ik het juist een soort van sport om zo min mogelijk aan autorijden uit te geven, omdat ik dat op de openbare weg absoluut niet (meer) leuk vind.
Dus probeer ik een zo goed & goedkoop mogelijk autootje te vinden, dat weinig verbruikt, simpel te onderhouden/repareren is, waar je geen lening voor hoeft af te sluiten, niet te duur is qua wegenbelasting/verzekering etc.
Ik rijd het grootste gedeelte van de tijd toch in/om de bebouwde kom (als ik niet voor het stoplicht stil sta, that is), dus heb je weinig aan een duurder/sneller/groter/mooier model.

Voor een auto met een aanschafprijs tussen 0-1500 euro hoef je ook geen allriskverzekering te hebben, want wat maakt een krasje/deukje meer of minder nou uit? Toen ik een jaar of 21 was, had ik (min of meer) de auto van m'n dromen gekocht, maar dat werd langzaam maar zeker een nachtmerrie: altijd bang dat er iemand tegenaan reed als 'ie geparkeerd stond, of dat 'ie gejat zou worden.
Sindsdien koop ik autootjes waar ik weinig tot niets om geef, wel zo goed voor je nachtrust (en je portemonnee).

Zo blijf je niet lang zitten mokken als 'ie stuk is/gaat (en het te duur wordt om te repareren), gewoon op naar de volgende. Dat je weinig terug krijgt bij inruil, who cares: de waardevermindering is stukker minder dan wanneer je een nieuw gekochte auto na 3 jaar wegdoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben heel impulsief wat dat betreft :(. Ik vind al snel een andere auto leuker. Ik ben heel tevreden over mijn privé wagen (heb ook nog een zakelijke variant). Als het aan mij lag dan ruilde ik hem alweer in, ook al heb ik hem pas sinds januari en is ie net 4 jaar oud.

Gelukkig heb ik een verstandige vrouw die me met een beetje redelijkheid ervan kan weerhouden :>
Ik heb met haar een bepaald KM stand afgesproken waar we hem op inruilen maar met ons huidige kilometrage duurt het (helaas) nog wel even.

Maar het kan net zo zijn dat we het alsnog eerder doen. Aangezien het een diesel is is een relatief lage KM stand inruil technisch iets interessanter.

Als er grote kosten aan zouden komen (bijvoorbeeld interval van distributie riem) dan ruil ik hem gewoon in.

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 20-11-2006 09:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Shortlease, dus elk jaar een nieuw leasegebakje.... :P

Mocht ik een eigen auto hebben dan zou ik hem niet zo snel inruilen omdat ik een ander model mooier vind. Lekker belangrijk. Inruil alleen na een x aantal km's of wanneer er grote kosten aan zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21
Ik heb mijn auto nu net wat meer als 2 jaar, en hij viel al uit elkaar toen ik hem kocht :P
nu niet meer trouwens :)

en hij blijft nog wel effe denk ik, ik zal ooit wel een andere auto kopen voor dagelijks gebruik, maar het Dafje blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-06 16:34

TwoR

Gekleurde stippen

Om de 2 jaar ofzo. Ik heb nu een 206 uit 2001 (8 maanden geleden gekocht). En die bevalt me nog wel goed, maar ik denk dat ik over iets meer dan een jaar wel weer een nieuwe wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

Als het leasecontract afloopt of als ik van baan verander, wat als eerste komt :P Zoals het er nu uitziet dus over 2 jaar weer een nieuwe :)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 11:18

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

* hufkes rijdt in een bakkie uit '89 en voorlopig lijkt het er nog niet op dattie uit elkaar valt. Ik ga waarschijnlijk dit jaar nog de 3ton halen, en voor een benzine is dat toch wel aardig dacht ik zo :P

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Mijn vorige auto kocht ik in 2001, vijf jaar oud, met 168000 op de teller en die ging in maart de deur uit. Nu heb ik een nieuwe auto en ik heb echt nog geen idee hoe lang ik ermee wil gaan doen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

theBandit schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:21:
De mijne nieuw gekocht in 1998 en ik ben van plan om hem nog zo lang mogelijk door te blijven rijden.
Is een jap dus zou nog lang mogenlijk moeten zijn.
Ben aan het sparen voor een 1977er model TransAm (Bandit) dus deze moet het zo lang mogenlijk volhouden :P
Ontopic:
Ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs en ben nu met mijn 3e eigen auto bezig, daarnaast 2 leaseauto's gehad. Eerste eigen auto, Nissan Sunny, heb ik na een half jaar moeten verkopen wegens een leaseauto die ik kreeg. 6 maanden later heb ik mijn Pontiac Firebird Trans Am 1978 (bandit model) gekocht, en nu heb ik er inmiddels een boodschappen Corsaatje bij gekocht. Dus ik kies eigenlijk ook voor de optie: Tot ie uit elkaar valt (tenzij er weer een leaseauto komt).

Offtopic:
He Bandit! Ik zie dat je nog steeds aan het sparen bent voor dat leuke karretje wat ik een tijd geleden in de aanbieding had! Haha. Mocht je nog eens interesse hebben dan kunnen we misschien nog wat regelen!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-06 14:54

Eijkb

Zo.

Ik rij momenteel in een Toyota Corolla station uit 1992. Ik heb deze van een vriend van me gekocht voor zegge 1 krat bier. Die vriend had hem weer gekocht van de ouders van een andere vriend van me. En die hadden hem tweedehands gekocht. Ik kan me nog herinneren dat ik door die ouders met die auto vroeger naar het voetbal werd gebracht (10 jaar geleden ofzo). Er staat 237.000 op de teller en het ding rijdt nog zeer soepel. Her en der een deuk en flink afgeragd (is al -tig keer mee verhuisd). Ziet er niet uit maar voor de rest zeer soepele auto! En ik ga binnenkort ook verhuizen dus dat wordt -tig + 1 keer :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:08
Als ik hem zat ben en gewoon wat anders wil. Meestal verkoop ik de auto's dan met winst (tenzij je natuurlijk benzine en wegenbelasting er bij ga tellen, dan niet nee), dus dat is altijd mooi meegenomen.

[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 20-11-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 15:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb mijn auto nu een paar maanden, en hij is hard bezig uit elkaar te vallen. Boeit niet, repareren dat kreng en doorrijden! Na de stage ga ik hem een grondige opknapbeurt geven, nu is zaak dat 'ie het gewoon iedere dag doet.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Nu heb ik pas een maand ofzo een eigen auto, dus veel ervaring heb ik er niet mee :P Maar ik ben toch wel van plan om er mee te rijden totdat ie uit elkaar valt. Ik rij nu in een Alto uit '88, en zou het wel leuk vinden als ik daar nog een paar jaar mee vooruit kan :P. Vind hem namelijk prima rijden, en hij is lekker goedkoop :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

Wij hebben op dit een Golf, welke we nu bijna 4,5 jaar hebben, met 420K op de teller. Afgelopen weekend heb ik het toevallig nog met m'n vriendin over gehad wat we nu eigenlijk met de auto willen... Hij is op dit moment niet netjes en heeft zo z'n gebreken, maar die zijn wel te maken met weinig kosten. Of we kijken voor een andere Golf 2, die iets nieuwer is en met minder km op de teller...

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-06 16:59

Daniel

Kapitein NCC-1701
De planning is altijd om een jaar of drie met een auto te doen maar dat is tot nu toe niet gelukt :P Mijn huidige leasevehikel heb ik nu 1 jaar en 10 maanden en dat is een persoonlijk record. De vorige auto's werden om uiteenlopende reden na ergens tussen 7 maanden en anderhalf jaar vervangen. Maar goed, dat is lease, dan boeit het niet zoveel. Met mijn eigen auto hoop ik toch wel 3-4 jaar te doen voordat hij vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12
Ik heb mijn eerste autotje nog, sinds begin april vorig jaar :)

Ik hoop er nog lang mee te kunnen rijden, veel mensen, zo ook ik :P, vinden de eerste auto toch iets speciaals. Al is het nog zo'n barrel, net zoals de mijne, dan nog ben je er trots op :)

Specs van mijn vierwieler zijn:
Corsa A uit 1991 met 1.2 injectie motor 8), iets van 45 pk, 4 versnellingen. Toen ik hem kocht had hij iets van 126.000 gelopen, nu zit hij ergens op 144.000

Ik heb al met 2 vrienden hun eerste auto naar de sloop gebracht. Beide vrienden vonden dat niet leuk, ook al waren het echt versleten auto's waar geen eer meer aan te behalen viel.

Edit:
Overigens vallen de kosten tot nu toe nog mee, inclusief aankoop, zonder belasting, verzekering en brandstof heeft hij me tot nog toe nog geen 500 euro gekost :)

[ Voor 11% gewijzigd door GH45T op 20-11-2006 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb m'n auto nu 3 maanden ik heb in m'n hoofd dat ik hem wil houden tot er 200.000 kilometer op staat. Bij aanschaf had ie 125.000 gelopen en met 25.000 per jaar zou hij nog 3 jaar mee kunnen! Maar dat is meer mijn verwachting / hoop dan realiteit. Het is onmogelijk te zeggen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
Wisseld... eerste wagen 1.5 jaar.. nouja... 1 en 3/4e jaar, verkocht vanwege financien, was dure auto voor mij, en bleef maar geld kosten.
Uiteindelijk ook veel minder voor terug gehad dan ik gehoopt had...

Deze wagen heb ik nu amper 2 maanden en denk er nog enkele maanden in rond te rijden, zijn paar dingen mee die ik wil maken, en begin volgend jaar kijken of ik er wat winst op kan maken en dan kijekn naar iets anders, iets praktischers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

geen id, wagen komt iedere keer zonder grote gebreken door de apk. Komt uit 1995. Hoop er nog jaren mee te rijden. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heb hem zelf in bezit sinds 2002. Gaat om een volvo 460. Kocht hem met 165.000 op de teller, hij heeft er nu 225.000 op staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 105758 op 20-11-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik nu twee jaar mijn Suzuki Swift (bj: '97), en ik hoop er nog wel minimaal twee jaar mee te kunnen doen omdat ik nu een hoop kosten heb gehad (uitlaat, distributieriem). Ligt een beetje aan de situatie als ik door andere omstandigheden opeens veel snelweg moet gaan rijden gaat hij waarschijnlijk weg want het is echt een stadsautootje.

Ik wil er nog wel even mee blijven rijden om dezelfde reden als Iva_Bigone. Het is een WA-verzekerd wagentje en als ik hem inruil voor een auto die een paar jaar jonger is dan ga ik me zorgen maken dat er niemand tegenaan rijdt en dat hij niet gestolen wordt (omdat hij dan waarschijnlijk weer WA+ verzekerd wordt). Nu vind ik het ook jammer als er een krasje of deukje inkomt, maar ik zal er zeker niet van wakker liggen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

heb m'n eerste auto net een paar maanden :P dus ik hoop dat hij het nog wel even vol blijft houden, een auto van 8 jaar oud moet opzich nog best een paar jaar meekunnen zonder al teveel kosten :) en wat deukjes en krasjes kan me ook niets boeien eigenlijk, het is een gebruiksvoorwerp, geen pronkbak ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb de mijne nu 2 jaar, en hij moet nog ongeveer 2 jaar mee tot ik klaar ben met mijn studie.... en dan komt er weer een andere Alfa. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Precies 3 jaar :) Lease he.

Ik heb heel veel auto's gereden in het begin dat ik werkte. Elke maand een andere die afliep (van de dikste A4's, tot de lulligste Fiat, tot mooie BMW's). Daarna mocht ik zelf bestellen. Het zijn er pas 3 geweest:

Peugeot 206 1.6 16v XS
Seat Ibiza TDI (172pk ruim 360nm :+ )

en nu:

Volvo V50 2.0D fully loaded (incl breedbeeld navi, wat uit Dash omhoog komt).

Er zit dus een enigzins stijgende lijn in tot nu toe :)

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-11-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Totdat die uit elkaar valt natuurlijk,

auto is een zeer slechte investering, en als je niet minstens tig-duizend km per jaar rijdt, waardoor het wel zeer te wensen is dat je auto tip-top is, zie ik het nut niet in van een nieuwe auto.
Mijn huidige auto heeft er al weer 12 duizend opzitten sinds juni en rijd lekker door. ANWB europa met vervangende auto (grensgeval ;) ) en omdat het allemaal privekilometers zijn boeit het echt weinig.
Als die een keer stil staat pak ik wel de fiets,
noodzakelijke (werk en school) is op fietsafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Vrij snel na mn rijbewijs een '94 Sunny gekocht, 1.4 16V; 87 PK / 116 nM.
Na 2 jaar wilde ik gewoonweg iets groters, luxers en snellers. De Sunny heb ik aan een vriend verkocht met 156.000 KM op de teller.

Rij nu een 1998 Nissan Primera 2.0 16V SLX, met net 100.000 KM op de teller. 131 PK / 174 nM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-06 16:54

DinX

Motormuis

Tot hij uit elkaar valt :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Tot op heden doe ik steeds maar iets meer dan een jaar met een auto. De ene keer omdat ie van ellende de deur uit gestuurd wordt, de andere keer omdat ik zelf meer trek heb in wat anders.

Leeftijd & kilometerstand van de wagens boeit me overigens bijzonder weinig. De wagen moet me gewoon aanstaan. En dat wordt ik vanzelf wel weer zat. (ben deze (heb 'm sinds juni) eigenlijk ook al wel weer een beetje zat, maarjah.... moet 'm nog even houden wil ik de lieve vrede in huis houden ;) )

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mijn vorige 2 auto's heb ik elk 1 jaar gehad, omdat ik er toen wel op uitgekekn was. Mijn huidige auto heb ik al dik 3 jaar... bevalt me prima ben niet van plan hem de komende jaren te vervangen.

achja als je 1x bij het juiste merk aanbeland bent ;)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
Och, ik ben niet merk afhankelijk (5x zelfde merk achter elkaar gehad, beviel prima... alleen de eisen veranderden)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Ik weeg het wel of niet inruilen van een auto af op de staat van de auto. Als ik genoeg flappen in de beurs heb en ik weet dat er weer wat kostbaars aan zit te komen dan kies ik eieren voor mijn geld. Voorlopig zal de 406 nog even meemoeten... ik heb em sinds januari 2003, toen was ie al 4 jaar oud. Maar met de huidige km-stand (295k) denk ik dat er nog een jaar of twee mee gereden zal gaan worden (tot ie 400k heeft gedaan) en dan inruilen (wat je dan nog inruilen kan noemen).
Als er een nieuwe auto komt, wordt ie sowieso een stuk kleiner. Ik heb nu toch een andere auto waarmee ik de grote vrachtjes kan doen.

Mijn Land Rover wordt niet ingeruild, das mijn museumstuk *kuch*. Als daar wat afvalt zet ik het er gewoon weer op. Van het weekend het chassis van 75% naar 90% gerepareerd en in het voorjaar tot 100%. Tja, en het is hobby, dus wat interesseren mij de kosten nou... als er geen geld is om het te maken, staat ie een maandje stil, simple as is... Als ik daar op uitgekeken raak, dan stal ik em ergens en koop ik een andere erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

ik heb mijn auto nu zo'n 1,75 jaar (met carnaval 2007 2 jaar). Een daihatsu Cuore. Ik rijd 'm zo ver mogelijk op denk ik, of totdat ik ga werken en fatsoenlijk geld heb voor een auto (ben nu 4e jaars HTS student, weet nog niet of ik verder ga studeren).
Kheb tot nu toe nog geen grote problemen gehad, alleen is gister helaas mijn accu overleden :( morgen meteen nieuwe accu halen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 20:18

Rico

Wie dit leest is gek....

Ik doe ongeveer 4 jaar met een auto....dan moet hij weer weg van de baas en moet ik weer een nieuwe uitzoeken. Heel frustrerend elke keer :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zaterdag mijn eerste wagentje ophalen. Een volvo 460 1.8i sport-line met 158k op de teller. Ik heb geleze dat ze behoorlijk lang meegaan zonder veel schade, dus ik hoop voorlopig nog met die wage te kunnen doen. Was ook best wel duur voor een 18 jarig studentje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:15
Heb mijn volvo s40 2.0 van 97 met 59K op de teller nu ongeveer 3 jaar geleden gekocht. Staat nu op 99K en rijdt nog prima. Wil dit bakje eigenlijk niet zo snel wegdoen, als ik dan toch een 2e auto moet degraderen we de s40 naar boodschappenwagentje :)
Zou anders zonde zijn, ding heeft nog niks gedraaid, rijdt best behoorlijk met 140 pk, heeft airco/climate control e.d., is vrij veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
De mijne (VW Kever) doet het nu 33 jaar, en er kan vast nog wel 33 jaar bij, maar hij gaat de verkoop in, om een Kever van minstens 40 jaar oud te kopen. Kevers zijn auto's die het IMHO oneindig lang kunnen volhouden met goed onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Realistisch gezien rij ik er in tot ik een keer een hele berg knaken gespaard heb en zin in een andere auto. Dat is niet zo snel want ik heb altijd zin in hele dure auto's en zou die op zich misschien wel bij elkaar kunnen sparen als ik 10 jaar de tijd nam maar ik neem dus geen tien jaar de tijd en koop ipv elke tien jaar een auto van een ton elke maand iets leuks van een euro of duizend. Maar ja, dan rij je dus wel tien jaar lang in een Peugeot ;)
Tot nu toe 5 jaar met de eerste, die is net verkocht in Juni, en wacht nu al sinds half Juli tot m'n volgende een keer van de band af rolt en geleverd gaat worden :(

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 399 op 28-11-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tot hij uit elkaar valt: Ik rijd in een Opel Astra CDX 2.0i stationwagen uit eind '97.

Niks mis mee, heeft nog geen 75.000 km op de teller (ik kreeg 'm met 42.000 km, 3 jaar geleden). Kan nog lang mee dus (helaas ;))...

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 28-11-2006 16:24 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

hoe toevallig :) ik ben juist op zoek naar een nieuwe auto :)

mijn oude auto (de oldtimer ;) zoals sommige wel weten) krijgt binnenkort echt een schopje richting een nieuwe eigenaar, het kost me namelijk teveel geld en dat kan ik me binnenkort niet meer veroorloven.

Ga a.s. zaterdag kijken naar een VW Polo uit 2000, minder dan een ton op de teller en ruim 100pk minder aan vermogen dan mijn oldtimer :P van 170 naar 60pk :P

Maarja, het zal me wel een heleboel aan kosten schelen, plus dat het allemaal een stukje goedkoper wordt kwa benzine en wegenbelasting (3 euro per maand goedkoper aan wegenbelasting en ruim 200 euro per maand goedkoper aan benzine...)
Daarnaast gaat mijn verzekering wel omhoog omdat dit geen oldtimer is, van 160 euro per jaar naar 190 euro per jaar :+

Maar normaliter gaat een auto er bij mij pas uit zodra deze uit elkaar valt...mijn 1e auto was total loss, 2e auto zijn hartje had het begeven (gescheurd motorblok door waterlekkage).

De oldtimer echter, is in een perfecte staat.... nu mag ik uiteraard geen reclame maken, maar als iemand interesse heeft in een relatief goedkope Volkswagen Scirocco, dan moeten jullie me maar een mailtje sturen :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

5 jaar rijbewijs, 3x andere eigen auto

1e: Citroën BX 1.6TRI, 1987, was om de 2 weken stuk, en ik ben niet handig |:( jaartje gehad
2e: Citroën Xantia 1.9SD, 1997, was mij te traag, anderhalf jaar mee gereden
3e: Citroen Xantia 2.0HDi 110, 2000, snel zat, nu 2 jaar in mijn bezit, blijft tot 'ie ook om de 2 weken stuk gaat :+

[ Voor 6% gewijzigd door highking op 28-11-2006 16:37 ]

Pagina: 1